Firmware update ZyXEL 2812 (april 2014)

• 10 april 2014
  • 6 reacties
  • 1884 keer bekeken

Badge +1
Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1521952/24   (7 april 2014)

Onze Hugo - Telfort heeft op tweakers.net een bericht geplaatst dat deze maand naar verwachting een update verwacht wordt voor de Zyxel 2812. Deze update zal er voor gaan zorgen dat vectoring ondersteunt wordt en dat maakt mij blij 😮

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Deze update zal er voor gaan zorgen dat vectoring ondersteunt wordt en dat maakt mij blij :o

Voor dat er teveel gejuich uitbreekt.... in de praktijk heb je pas iets aan deze update nadat je bent aangesloten op VVDSL in de wijkkast. Voor de meeste gebruikers verandert er dus weinig na de update.

De Arcadian Experiabox heeft overigens al een tijdje support voor VVDSL in de firmware.

Hopelijk schiet KPN een beetje op met de uitrol van VVDSL in de wijkkasten zodat we ook echt iets aan de nieuwe firmware hebben.
Badge +1
Ik mag er wel vanuit gaan dat mijn wijkkast al een update gehad heeft. VDSL wordt in mijn wijk al zo'n twee en een half jaar geleverd.

De Arcadyan heeft mijn hart nog niet gestolen. Teveel problemen er mee gehad met name het online game gedeelte.

Wat betreft de uitrol van VVDSL....het duurt allemaal zo verschrikkelijk lang of ben ik te ongeduldig ?
Reputatie 8
Badge +16
KPN is heel veel kasten aan het ombouwen... ook de oude kasten worden vervangen waar gebruikers voorheen alleen ADSL vanuit de centrale konden krijgen. En dat is gewoon een enorme klus en dat duurt even.

En ook de modernere VDSL-kasten moeten omgebouwd worden.
Badge +1
Update is helaas uitgesteld :(

Bron: Henk - Telfort
Reputatie 8
Badge +16
Op de Arcadyan is VVDSL gelukkig wel mogelijk... en volgens mij krijg je nu automatisch een Arcadyan zodra je naar VVDSL wordt overgezet.

Overigens zou ik ook wel eens willen zien hoe de Zyxel omgaat met VVDSL... dus laten we hopen dat de firmware er alsnog snel komt...
Badge
Naar aanleiding van het item op Tweakers heb ik op 17 april jongstleden een Private Message naar Hugo van Telfort Webcare gestuurd waarop ik tot op heden nog steeds geen reactie heb mogen ontvangen:

Dag Hugo,

In v3.11(TUE.5)-2_20130819 werkt de volgende functionaliteit niet of niet goed:

- Parental Control die alleen functioneert als MAC Filter uit staat.
- De gebrekkig werkende Port Forwarding (NAT Loopback probleem)
- Het feit dat je DNS Server 1 niet kunt wijzigen
- Het feit dat het niet mogelijk is om het self signed certificate van ZyXEL te vervangen met een ander geldig certificaat
- De (weliswaar) tekstuele fout in More Access Points

Zie hiervoor ook jullie eigen Forum.

Nemen jullie deze punten alsjeblieft mee in de nieuwe release van de firmware?

Reageer