Firmware update P2601HN-F1

• 9 april 2012
  • 9 reacties
  • 4129 keer bekeken

Badge
Beste Webcare,Ik heb wat onverklaarbare problemen met VoiP en WLAN, valt soms weg etc.
Nu zie ik dat er voor mijn modem (2601) een nieuwe firmware is, 3.10 BLV.7
Zou die geinstalleerd kunnen worden, hopelijk geeft dit al verbetering.

Alvast bedankt.

9 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@doelie68,

Welkom op het forum! Heeft u het modem al eens een harde reset gegeven? Dit doet u door het 'reset'-gaatje achterop het modem in te drukken met een paperclip voor 15 seconden.

De firmware wordt geüpdatet vandaag. Ik hoor het graag van u of de situatie verbeterd is.

Henk
Badge
@doelie68,

Welkom op het forum! Heeft u het modem al eens een harde reset gegeven? Dit doet u door het 'reset'-gaatje achterop het modem in te drukken met een paperclip voor 15 seconden.

De firmware wordt geüpdatet vandaag. Ik hoor het graag van u of de situatie verbeterd is.

Henk

Beste webcare ik heb hetzelfda als doelie68 , heb mijn modem hard gereset maar geen update en zelf de probleem houden .onverklaarbaar internet uitval en telefonie ook .met de modem benaderen verschijnt een aantaal popups berichten heb de P-2601HN-F1 V3.10(BLV.6).
Op de website van ZyXEL hebben ze het al lang over firmware versie 3.11(TSF.0)C0 van december 2011, kan ik die gebruiken?
Ik heb er nu V3.10(BLV.6) in zitten.
Reputatie 8
Badge +16
@henkv:

Nee... op de modems die Telfort uitlevert kun je standaard alleen de Telfort-versies van de firmware installeren.
Badge
Beste webcare,

waar kan ik vinden de lateste update want het gaat hier te snell achteruit, heb de 3.10(BLV.6)
Beste webcare medewerker,
Op mijn modem draait ook V3.10(BLV.6); zou u mij de V3.10(BLV.7) kunnen sturen of mijn modem remote kunnen updaten?

Ik heb de modem al een harde reset gegeven middels een paperclip in het welbekende resetgaatje; de firmware is echter niet geüpdatet.

Bij voorbaat dank.
Badge
Beste,

Ik heb firmware V3.10(BLV.7) is er een nieuwere? Ik heb namelijk problemen met nat/firewall port forwarding...

Alvast bedankt.
Reputatie 4
Badge +3
@MrRobbert,

Dan heeft u de laatste firmware inmiddels. Wat voor problemen heeft u exact?

Henk
Badge
@Henk

Ik heb de volgend problemen. Staan ook tevens in dit topic https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/zyxel-p-2601hn-f1-port-forwarding-26787/
Maar hier de beschrijving ervan.

We hebben een nieuw modem/router ontvangen van Telfort en proberen enkele poorten te forwarden. We hadden hiervoor een andere Zyxel en daar was dat geen enkel probleem (firewall poort geopend en poort geforward (SUA)). Nu op de zyxel via NAT (full cone nat) poorten geforward (firewall aan of uit amakt geen verschil) echter het werkt niet. Iets wordt nog geblocked of firewall of in de port forwarding.

De poorten die ik forward zijn als volgt:

WAN Interface - Internet
Start Port - 37779
End Port - 37779
Translation Start Port - 37779
Translation End Port - 37779
Server IP Address - 192.168.1.199
Remote IP Address - ALL
Protocol - TCP/UDP

Op vorige zyxel doe ik precies hetzelfde, alleen daar zet ik in de firewall de poort nog open naar dat IP Address. In deze Zyxel kan ik dat niet. Daar kan ik bij Firewall alleen services blocken.

Firmware die er op staat is: V3.10(BLV.7)

Reageer