Firmware update of andere oplossing

• 20 juni 2012
  • 7 reacties
  • 3008 keer bekeken

Badge +1
Goedendag,

Is er een firmwareupdate voor de zyxel p-2812-f1?
Ik heb nogal wat problemen met mijn netwerk.
Mijn probleem is vooral het punt dat de verschillende cpu/telefoons/ps3 elkaar niet kunnen/mogen zien binnen het netwerk.
Het maakt het gebruik van mediaservers een beetje lastig. Alleen de Wlan direct van cpu naar speler werkt. Maar dan negeer ik de ZYXEL in het mijn eigenlijke netwerk.
Daarbij heeft de Upnp lijst geen zin om verbindingen te maken, poorten geopend om het misschien te triggeren, no dice.

Ik ben net overgestapt van kpn naar telfort en met de andere modem (experiabox) was het al een goede klus mijn netwerk te bouwen, maar daar is nooit een update geweest die dat probleem aanpakte. Ik heb dat met creatief "programmeren" uiteindelijk gefixt.*

Mediaservers op de cpu voor b.v. ps3 kunnen een verbinding afdwingen binnen het netwerk maar zelfs dat gaf geen resultaat bij de zyxel.
Even voor de beeldvorming: Alles met vaste lijnen gelegd.

Ik hoop op een update, anders moet ik mijn google/forum skills weer oppakken om de sessie "creatief met modems" weer eens op te starten.

Groet Bruno

7 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@Brunodepurno,

Ik ben dit voor u aan het uitzoeken, ik kom hierop terug.

Henk
Badge +1
Hoi Henk.

tof, ik wacht het af.
Badge
Even een post zodat ik dit onderwerp in de gaten kan houden. Mijn PC en PS3 kunnen elkaar namelijk ook niet zien. 
Bij het testen van de netwerkverbinding op de PS3 geeft de PS3 overigens aan dat UPnP "Not available" is ondanks dat deze wel op "Enabled" staat in de Zykerd. Is dat bij jou ook zo Bruno?
Badge +2
@Brunodepurno en Jognt,

Jullie modem is voorzien van nieuwe firmware. Ervaren jullie nog problemen?

Hugo
Badge
Netwerken tussen WLAN en LAN werkt nu een stuk stabieler, de PS3 geeft weer dat UPnP beschikbaar is, maar ik de PS3 en PC (beiden bekabeld) spreken nog steeds chinees tegen elkaar. Geen benul van hun bestaan. 
Overigens kunnen zowel de PS3 als de PC de draadloze Canon printer weer wel zien.
Badge +1
Is even geleden dat ik gereageerd heb, mijn excuses.

Ik merk dat de upnp, zoals Jognt zegt, vlekkeloos werkt, daarnaast  heb ik een mediaserver gekocht en aangesloten die een NAS functie heeft, ook dit werkt naar behoren.
Werkt allemaal perfect nu.

Mijn dank voor de hulp.
hier ook dezelfde problemen.kan iemand mij helpen.upnp werkt niet meer heb alles geprobeerd.

Reageer