beantwoord

FB7490 van KPN naar Telfort

• 31 juli 2016
  • 4 reacties
  • 302 keer bekeken

Badge
Hoe kan ik een Fritzbox 7490 van KPN geschikt maken voor VDSL van Telfort?
Ik moet geloof ik van PPPoA naar Bridged, maar ik kan alleen de instellingen van PPPoA wijzigen en krijg geen mogelijkheid om Bridged in te stellen.
icon

Beste antwoord door Stoney 24 augustus 2016, 13:41

Hoi Stoney, welkom op ons forum! Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Kan ik hier uit opmaken dat je bent geholpen?
Nee helaas niet. Modem is naar een kennis gegaan, die het modem als router gebruikt.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Badge +1
Hi Stoney, helaas heb je niet meer gereageerd op de reactie van Enterprise. Mogelijk had hij je wel verder kunnen helpen. En ik begrijp dus dat de Fritzbox nu weg is.

Mocht je in de toekomst alsnog graag ergens ondersteuning bij willen hebben, laat dit dan weten in een nieuw topic.

Hier gaat nu een slotje op.
Badge
Hoi Stoney, welkom op ons forum! Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Kan ik hier uit opmaken dat je bent geholpen?
Nee helaas niet. Modem is naar een kennis gegaan, die het modem als router gebruikt.
Badge +1
Reputatie 8
Badge +10
Hoe kan ik een Fritzbox 7490 van KPN geschikt maken voor VDSL van Telfort?
Ik moet geloof ik van PPPoA naar Bridged, maar ik kan alleen de instellingen van PPPoA wijzigen en krijg geen mogelijkheid om Bridged in te stellen.

Als je Bridged instelt dan stuur je alles naar een achterliggend apparaat (bijv. een router) en dat zal niet de bedoeling zijn neem ik aan.
Heeft de Fritz een IPoE instelling (internet protocol over ethernet) gebruik deze dan want Telfort werkt niet met het PPPoA protocol.

EDIT: ik begrijp na wat leeswerk dat je wellicht onderstaande instellingen bedoelt.

Mode: RFC1483 Bridged
Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation / IPoE)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 snap
VPI: 1
VCI: 34