Extreem langzaam internet

Olaf-T
Goedenmiddag,

We hebben altijd op ons woonadres al langzaam internet gehad (buitengebied) maar sinds kort ervaren wij een dramatisch slechte internetverbinding.

Ik heb een tijd lang de Fourstack site in de gaten gehouden om te kijken of er een update zou komen.
Onze snelheid werd altijd aangegeven als 5 mbit/s maar sinds kort staat er 2 mbit/s.

Het lijkt of we onze verbinding hebben met een straatkast [Klaw-AAD] (voorheen was dat volgens mij de wijkcentrale Klaw).

Lijkt me dat anno 2017 dit beter zou moeten kunnen?

Alvast bedankt voor de feedback,
Olaf

11 reacties

jimny
Reputatie 5
Badge +2
Als je inlogt in je modem wat geeft je statuspagina aan qua snelheid
Teejoow
Reputatie 1
Ik zou niet al teveel waarde hechten aan wat op Fourstack staat. Ik heb namelijk sterke vermoedens dat je daadwerkelijk behaalde snelheden worden meegenomen in het getal wat op die site staat. Zie ook de discussie die ik daarover heb met Babylonia.

Dus; als om wat voor reden dan ook de snelheid terug loopt op jouw adres gaat Fourstack dat op den duur ook aangeven. Een soort van self-fulfilling prophecy.
Michael - Telfort
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Olaf, welkom op het forum van Telfort! Ik kan me indenken dat je anno 2017 meer verwacht van je internetverbinding. De snelheid, kwaliteit en stabiliteit van de verbinding is grotendeels afhankelijk van de kwaliteit van het koper en de afstand tot de centrale waarop je bent aangesloten. Het is dan ook vaak een kwestie van animo voordat KPN actie onderneemt. Fourstack bevestigt dit eigenlijk, helaas. Meer informatie dan dit kan ik je ook niet geven. Het is bij Telfort ook niet bekend of en wanneer KPN iets gaat doen met de capaciteit van de centrale waarop jouw verbinding draait.

Let wel: als je in situatie zit waarbij de verbinding niet lekker loopt vanwege de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper, dan is het belangrijk dat alle bekabeling naar het aansluitpunt en het aansluitpunt zélf zo goed mogelijk in orde is. Kun je aangeven hoe het aansluitpunt eruit ziet? Kun je hier een foto van plaatsen? Ook ben ik benieuwd naar de lengte en kwaliteit van de kabel die van het modem naar het aansluitpunt loopt. Met wat meer informatie kan ik je misschien wat verder helpen.
Olaf-T
@jimny

Ik heb een Zyxel P-2812HNU-F1 modem, zou niet weten waar je de snelheid zou kunnen aflezen?

@Michael
Ik heb het ISRA punt thuis en een kabel van nog geen 20cm naar mijn modem. Ik heb er zorg voor gedragen dat daar in ieder geval niet het probleem zit.
Het lijkt mij dat ik vanuit de straatkast nog geen 2.5km van mij vandaan een fatsoenlijke verbinding zou moeten kunnen krijgen?
Anno 2017 zou het toch een prioriteit moeten zijn om in een provincie als Zuid Holland, nog geen 30km van de metropool Rotterdam een fatsoenlijke internetverbinding aan te bieden?
Ik ben voor mijn werk nogal vaak in het buitenland en zelfs op eilanden midden op de Atlantische Oceaan kunnen ze er nog wat beters uitpersen als een schamele 5 mbit/sec.
Het zal allemaal vast aan de mate van winstgevendheid liggen. Terwijl het WWW wordt gezien als een primaire levensbehoefte.
We spreken hier over minimale snelheden, een gewenste verbinding van 10 a 15 mbit/sec is toch niet echt spectaculair te noemen.

Groeten en bedankt voor de reacties,
Olaf
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Inloggen op de zyxel via http://192.168.1.254 gebruikersnaam admin en wachtwoord 1234
Olaf-T
@jimny Ik geloof dat dit is waar je om vraagt? Het gekke is dat het lijkt dat er meer dan 2 mbit/sec beschikbaar is maar het vreemde is dat in huis de verbinding tergend langzaam is. Misschie ligt het aan de router/modem?

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 0 db
attenuation upstream: 13 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 1.75 ms
impulse noise protection upstream: 26.1 symbols
current rate upstream: 898 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 6521 kbps
attainable rate upstream: 1110 kbps
attainable rate downstream: 6512 kbps
linetype: ADSL_2plus
Profile: N/A
operational uptime: 7 days, 7:57
CodeViolations near end: 4294967175
FEC near end: 879322
CodeViolations far end: 19
FEC far end: 2063624
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=1
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Volgens je modem heb je nog steeds de 6,5 Mbps en hoger komt je snelheid ook niet volgens je modem, wellicht dat je Wifi omgeving te druk is en je daardoor een trage verbinding hebt via de wifi, doorloop onderstaande link eens

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htm
nelly jacoba
Reputatie 4
Badge +2
Ervaar je de trage verbinding bedraad of via wifi?
https://forum.telfort.nl/wifi-269/tips-telfort-geen-traag-wegvallend-wifi-63808
Olaf-T
Allen bedankt voor de feedback, ik heb alle tips en info doorgelopen en de apparatuur moet nu in order zijn. Helaas is het nog steeds niet om naar huis te schrijven.

Net Telfort gebeld en kreeg te horen dat ik aan straatkast Klaw-AAD gekoppeld ben en een afstand tot de centrale heb van 5.7km. Het vreemde is dat ik weet waar die kast staat en als ik de lijn volg via de postcode checks dan zou de route maximaal 3km zijn (er van uitgaande dat de weg gevolgd wordt, alle variëteiten aan routes geprobeerd).

Zou het kunnen zijn dat ik misschien verkeerd aangesloten ben?
nelly jacoba
Reputatie 4
Badge +2
De kabel lengte is niet via Google Maps te bepalen. Kan de meest vreemde onvoorspelbare omwegen nemen.
Ga er maar gerust vanuit dat de gemeten lengte klopt.
En als je je pc of laptop bedraad aansluit, wordt het dan niet beter?
6mb is niet super, maar moet toch prima mee te internetten zijn.
Olaf-T
@nelly Bedankt, ik had ijdele hoop dat er een verbetering mogelijk zou zijn. Internet gaat redelijk maar een bijkomstig feit is dat we geen kabel hebben en IPTV een uitkomst zou zijn. Digitenne is nou niet wat je noemt 'state of the art'. De kwaliteit is minimaal en het aanbod niet echt uitgebreid (geen HDTV).

Bedraad is de verbinding niet echt beter. Misschien dat een dual band router de snelheid in huis beter kan doorgeven via het WiFi netwerk, er zijn nogal wat apparaten in huis die er gebruik van maken.

Ik heb mijn hoop gevestigd op een nieuwe techniek waarvan ik begreep dat die nu in een testfase is, vast internet icm 4G om de snelheid aan te vullen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)