beantwoord

Extra snelheid: monteur komt langs?

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Beste Telforters,
Eind augustus geleden ben ik van de oude (XMS) naar de nieuwe (KPN/Telfort) propositie overgestapt. Zonder enig probleem mijn 50/50 MBit verbinding omgezet, nieuwe NT gekregen en netjes gemonteerd door Guidion. Had ik best eerder kunnen doen...
Nu heb ik via Mijn Telfort 17 oktober "extra snelheid 100/100MBit" proberen aan te zetten. Dat werkte niet en na telefonisch contact kreeg ik de bevestiging dat het netjes werd aangezet. De dame in kwestie zei dat het binnen 48 uur actief zou zijn. Het werd bevestigd met een mail "Wijziging abonnement".
Het gekke is dat ik vrijwel direct daarna een mail kreeg dat het niet lukt om op de beloofde datum de "Telfort Glasvezel alles-in-1" op te leveren. En dat een monteur van Guidion 31 oktober het nieuwe glasvezel kastje komt aansluiten.
Ik heb hierover gebeld en kreeg te horen dat er niemand langskomt, maar dat er iets gepatcht moet worden c.q. ingesteld moet worden.

Wie heeft deze ervaring ook? Nog steeds zit ik, na bijna 3 weken, op 50MBit. En in mijn-telfort staat dat er nog een lopende bestelling is. Ik krijg een beetje een kastje-muur gevoel, terwijl Telfort er mee adverteert dat je opties per maand aan/uit kunt zetten.
icon

Beste antwoord door Stephen 31 oktober 2017, 14:15

Hallo DtJ. welkom op het forum! Wij hebben jou geplaatst op een andere kaart in de wijkkast vandaar dat deze snelheid verhoging iets langer duurt.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Even simpel gerekend is van 17 tot 30 oktober niet bijna 3 weken, maar bijna 2.
Even zo goed lijkt me dat ruim voldoende tijd om iets te patchen hoor. Begrijp me niet verkeerd.
Dat je vrijwel direct een mail kreeg dat het niet lukt zal waarschijnlijk komen doordat bij het 'omhalen van de schakelaar' voor hogere snelheid bleek dat dat technisch (nog) niet mogelijk was. Er moest eerst een aanpassing gedaan worden.
Als dit klaar is zul je inderdaad maandelijks de snelheid kunnen aanpassen. Lager is geen kunst, voor hoger moet de ondersteunende techniek ook klaar zijn.

Heel vervelend voor je want wachten duurt lang. Maar ik denk dus prima verklaarbaar.
Reputatie 8
Aanvullend:
Een patch in een wijkcentrale wordt niet à la minute voor een individuele gebruiker gedaan.
Mutaties worden bij elkaar verzameld/opgespaard, en ingepland met meerdere wijkcentrales waar ook mutaties nodig zijn. Om zo de kosten binnen de perken te houden. Dan zou het best 2-4 weken kunnen duren voordat een patch daadwerkelijk wordt uitgevoerd?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo DtJ. welkom op het forum! Wij hebben jou geplaatst op een andere kaart in de wijkkast vandaar dat deze snelheid verhoging iets langer duurt.

Reageer