beantwoord

Extra snelheid activeren

• 6 december 2019
  • 13 reacties
  • 201 keer bekeken

Er is sinds kort een hogere snelheid mogelijk op mijn adres, omdat ze bezig zijn geweest met de straatkast etc.

Ik zou graag extra snelheid willen activeren, maar zie deze optie niet onder extra staan. Zie alleen de opties Spotify en Telfort veilig staan.

Hoe kan ik extra snelheid toch activeren?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 19 december 2019, 12:36

Ik heb meer duidelijkheid,  helaas duurt het wat langer dan gehoopt. De snelheidsverhoging staat nu gepland voor 6 januari. 

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Open onderstaande link en vul je postcode en huisnummer in en zet het resultaat in je volgende reactie.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Hier had ik idd al gekeken. Ik kan nu nadat ze bezig zijn geweest via KPN 200Mbit halen en via Telfort 100Mbit.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @WeetevengeenNaam, welkom hier. 

Je wilt graag extra snelheid, dit omdat de lijn het eindelijk aankan. Alleen je krijgt de keuze niet via Mijn Telfort. Ik wil graag eens meekijken. Zou je voor mij jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Hoi Bart dank je wel.

Ik heb mijn postcode+huisnr toegevoegd aan mijn profiel.

Kunnen jullie me nog helpen?

Kunnen jullie me nog helpen?

Hallo @WeetevengeenNaam , je wordt geholpen door een moderator als je aan de beurt bent, help helpsysteem werkt volgens het FiFo-principe (First in First out), nog even geduld dus.

En dus niet volgens het LiFO-systeem (Last in First Out).

Reputatie 8
Badge +12

Tuurlijk help ik je nog. Ik zie dat je ook al gebeld hebt. Ik heb nog wel even meegekeken. Ik zie dat je nog op een ouder abonnement zit, bij dit abonnement is de extra snelheid niet mogelijk. Als je het hoofdpakket omzet naar de nieuwe DSL internet pakket a 37,50 per maand. Dan kun je extra snelheid a 5 euro per maand erbij aanzetten. 

Beste Bart,

Ik heb mezelf overgezet naar het nieuwe DSL pakket en daarbij extra snelheid aangevinkt. Wanneer kan ik gebruik maken van de extra snelheid? Die 14 dagen bedenktijd hoef ik namelijk niet.

Beste Bart,

Ik heb mezelf overgezet naar het nieuwe DSL pakket en daarbij extra snelheid aangevinkt. Wanneer kan ik gebruik maken van de extra snelheid? Die 14 dagen bedenktijd hoef ik namelijk niet.

Die 14 dagen is een wettelijke bedenktijd bij ‘kopen op afstand’ (lees iets bestellen via internet), daar valt helaas niet aan te ontkomen.

Ik had hier in oktober ook mee te maken met de aanvraag voor de snelheidsverhoging.

Er moet namelijk ook nog een monteur ingepland worden die jouw aansluiting in de straatkast aan gaat passen en het is dus niet een kwestie van een ‘vinkje’ plaatsen bij een hogere snelheid door Telfort.

Op de dag dat ik aangepast zou worden reed ik “toevallig” langs de straatkast en toen was de monteur net bezig mijn aansluiting aan te passen en een uur later had ik de hogere snelheid.:relaxed:

Klopt JanD, maar je kunt van die 14 dagen bedenktermijn afzien dan zou het proces sneller kunnen gaan van het omzetten etc.

Hoelang duurde het bij jou tot ze het omgezet hadden? Was dit na de bedenktermijn?

Hallo @WeetevengeenNaam , ik weet niet of je van de bedenktijd af kunt zien, maar bij mij werd inderdaad nà 14 dagen ongeveer de boel omgezet en pas weer 14 dagen later ongeveer werd pas de toeslag à € 5,- voor de hogere snelheid berekend.

Reputatie 8
Badge +12

Over het algemeen duurt het zo ongeveer 2 weken. Ik heb nu nog geen exacte datum wanneer de snelheidsverhoging actief wordt. Ik verwacht hier in de komende dagen meer duidelijkheid over te krijgen. De order staat er in ieder geval wel goed in. 

Reputatie 8
Badge +12

Ik heb meer duidelijkheid,  helaas duurt het wat langer dan gehoopt. De snelheidsverhoging staat nu gepland voor 6 januari. 

Reageer