vraag

Extra modum of router in de woonkamer?

• 25 oktober 2018
  • 15 reacties
  • 345 keer bekeken

Ik heb sinds pas een nieuw appartement en wil graag Internet + TV via Telfort. Ik heb de KPN/Telfort aansluting in de meterkast. ik moet dan vanuit de meterkast 1 UTP kabel naar de woonkamer trekken en 1 naar de slaapkamer. om hier voor beide TV's tv te kunnen kijken. in de Woonkamer heb ik ook een PS4 waar ik een UTP kabel op wil aansluiten. moet ik dan in de woonkamer een extra router of modem neerzetten, en vanuit deze modum in de TV + PS4 een utp kabel doen?
Bedankt alvast voor de reacties!

15 reacties

Hallo @BGNV ,
Je zou een 3-delige verbindingsset via stopcontact aan kunnen schaffen via de webwinkel van Telfort, dan hoef je geen kabels te trekken. De basis sluit je aan in de meterkast op je modem met een netwerkkabel en in de huiskamer en slaapkamer sluit je de andere 2 aan via een stopcontact en kun je met een netwerkkabeltje op je digitale ontvangers aansluiten.
Voor de huiskamer heb je dan tevens een 5-poorts switch nodig, ook via de webwinkel van Telfort verkrijgbaar, daar kun je dan je tv-decoder en PS4-op aansluiten, nadat je de switch eerst op de verbindingsset via het stopcontact hebt aangesloten met een netwerkkabel.
Dat is mijns inziens de simpelste oplossing.
@JanD bedankt voor de reactie maar kijk ik dan niet tv op een signaal in plaats van kabel ?
Reputatie 8
Badge +17
De draadloze adapters kan natuurlijk ook , maar persoonlijk zou ik voor de utp kabels gaan
@JanD bedankt voor de reactie maar kijk ik dan niet tv op een signaal in plaats van kabel ?
Hallo @BGNV ,
Bij Telfort kijk je TV via het modem-netwerk en niet via de coaxkabel zoals bij de kabelboeren.
Reputatie 8
Badge +17
Voor alle duidelijkheid je krijgt via Telfort een modem en losse tv ontvanger(s)
Voor alle duidelijkheid je krijgt via Telfort een modem en losse tv ontvanger(s)
@BGNV ,
aanvulling: je moet bij het bestellen van je pakket wel duidelijk aangeven dat je 2 tv-ontvangers wilt, standaard krijg je er 1 en voor € 5 per maand extra kun je een 2e ontvanger bestellen.
Reputatie 8
Badge +17
Welke verbindingen op jou adres mogelijk zijn kun je zien via onderstaande link en als glasvezel aansluiting aanwezig is zou ik daarvoor gaan

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Reputatie 8
Je zou een 3-delige verbindingsset via stopcontact aan kunnen schaffen via de webwinkel van Telfort, dan hoef je geen kabels te trekken.
Verbindingdsets die je bij Telfort betrekt ondersteunen geen IGMP snooping.
Voor zowel TV als internet functioneert dat niet goed.
Reputatie 2
Ik heb zelf goede ervaringen met een Experia V8 in de meterkast, die buiten het appartement staat.
Van daaraf twee cat 5E kabels van ca. 20 m. naar de huiskamer waar een Fritzbox 7490 staat, waarop zijn aangesloten twee settopboxen van Telfort, en de smart TV van Philips; de Fritzbox zorgt tevens voor de wifi in het gehele appartement, en via de tweede kabel ook voor de afhandeling van het telefoonverkeer via Dect en wifi (FritzFon app).
Ik geef zelf de voorkeur aan bekabelde verbindingen boven oplossingen met verbindingssets die via het sterkjtroomnet werken.
Fritz is niet de goedkoopste, maar wel degelijk en betrouwbaar.
De wifi van de Experia is uitgeschakeld.

Je zou een 3-delige verbindingsset via stopcontact aan kunnen schaffen via de webwinkel van Telfort, dan hoef je geen kabels te trekken.Verbindingdsets die je bij Telfort betrekt ondersteunen geen IGMP snooping.
Voor zowel TV als internet functioneert dat niet goed.

Telfort beveelt ze zelf aan om tv te kijken.
Reputatie 8
Ja, alleen om TV te kijken. Niet om TV en internet / PlayStation daarmee te combineren.
En dat is datgene wat de topic starter wil.

Meer info, zie < HIER >
Ja, alleen om TV te kijken. Niet om TV en internet / PlayStation daarmee te combineren.
En dat is datgene wat de topic starter wil.

Meer info, zie < HIER >

Hallo @Babylonia ,
bedankt voor je reactie,
op 3 november a.s. wordt mijn Telfort-pakket geactiveerd en kan er dan ook praktische ervaring mee opdoen.
Ik heb al wel een Netgear-switch via Telfort gekocht, maar wil de powerlines van de kabelboer blijven gebruiken. We gaan zien hoe het afloopt.
Reputatie 5
Badge +8
Hi JanD. Ik zie dat je al flink op weg bent geholpen. Waar mogelijk adviseer ik ook een kabel, dat is altijd de stabieler hoewel draadloos een prima optie is. Laat je ons weten hoe dit afloopt?
Hi JanD. Ik zie dat je al flink op weg bent geholpen. Waar mogelijk adviseer ik ook een kabel, dat is altijd de stabieler hoewel draadloos een prima optie is. Laat je ons weten hoe dit afloopt?
Hallo @Alex - Telfort ,
Ik ben niet de topicstarter, maar slechts een reageerder binnen dit topic.
Persoonlijk ben ik niet van plan de tv-decoder draadloos te verbinden maar via de powerlines in het stopcontact en de Netgear switch.
Reputatie 5
Badge +8
Hallo @Alex - Telfort ,
Ik ben niet de topicstarter, maar slechts een reageerder binnen dit topic.
Persoonlijk ben ik niet van plan de tv-decoder draadloos te verbinden maar via de powerlines in het stopcontact en de Netgear switch.

Sorry, verkeerde naam gekopieerd. 😞 Met powerlines bedoelde ik ook draadloos, in de zin dat er dan niet helemaal een kabel getrokken moet trokken. Ik wacht een reactie af van BGNV.

Reageer