beantwoord

Extra bedrag na overstap van Lijbrandt naar Telfort

• 3 november 2014
  • 8 reacties
  • 767 keer bekeken

Begin oktober ontving ik van Lijbrandt een brief dat mijn abonnement omgezet zou worden naar alles-in-1 van Telfort. Daarbij zou ik 52,50 per maand gaan betalen voor 100 mbit internet. Ik had op dat moment 50 mbit en dat is snel genoeg.
Dus ik Telfort gebeld en abonnement gewijzigd naar het abonnement voor 45 euro per maand met 50 mbit. Op 28 oktober zou ik overgezet worden naar Telfort en zou ook meteen de wijziging doorgevoerd zijn.
Maar...
Vandaag ontving ik een brief dat mijn wijziging die ik op 10 oktober telefonisch had doorgegeven pas op 14 november wordt doorgevoerd, oftewel Telfort rekent voor het gemak een halve maand abonnementsgeld voor het 100mbit pakket, terwijl ik het 50 mbit pakket wil hebben!
De klantenservice kon het niet met terugwerkende kracht aanpassen, want "U heeft vanaf 28 oktober al gebruik gemaakt van de 100 mbit snelheid", maar het kon wel per direct aangepast worden. Daarnaast zou Telfort pas op 30 oktober mijn gegevens van Lijbrandt hebben gekregen zodat ze de wijziging pas per 14 november kunnen doorvoeren.
Ik voel me op deze manier wel enigszins opgelicht, want ik heb helemaal niet gevraagd om die 100mbit snelheid, Telfort levert die toch, maar nu moet ik er toch voor betalen omdat Lijbrandt/Telfort zo traag zijn met gegevens doorsturen en aanpassingen te maken in mijn abonnement.
Het gaat 'maar' om een bedrag van 1,75 euro. Maar als zeg nu duizend klanten van Lijbrandt hun abonnement hebben aangepast van 100mbit naar 50mbit toe, dan verdient Telfort met dit 'trucje' even 3750 euro.
Mocht je een wijziging hebben doorgevoerd, controleer dan goed wanneer Telfort dit doorvoert want grote kans dat je teveel betaalt!
icon

Beste antwoord door mslaats 6 november 2014, 15:18

Dankjewel voor de terugkoppeling Stephen!

Ik hoop dat het bij andere klanten die overgenomen zijn van Lijbrandt naar Telfort en een wijziging hebben doorgevoerd ook zo netjes worden behandeld, dan ben ik weer helemaal tevreden! 😉
Bekijk reactie

8 reacties

Badge +2
Gezien het bedrag vindt ik je bericht nogal overdreven. Voordat je 'gemigreerd' bent naar de Telfort systemen, kunnen ze uiteraard geen wijzigingen doorvoeren. Wel kan Telfort jou vergoeden, want het is tenslotte niet jouw fout.
Reputatie 8
Badge +16
@mslaats,

Welkom op het forum! :)

Vervelend om te vernemen dat het een en ander zo is verlopen. Wijzigingen kunnen inderdaad pas na de migratie worden doorgevoerd.
Indien je het wilt kan ik wel ervoor zorgen dat die 1,75 euro wordt vergoed. Daarvoor ontvang ik graag jouw NAW-gegevens in een privébericht.

Stephen
Badge +1
Gezien het bedrag vindt ik je bericht nogal overdreven. Voordat je 'gemigreerd' bent naar de Telfort systemen, kunnen ze uiteraard geen wijzigingen doorvoeren. Wel kan Telfort jou vergoeden, want het is tenslotte niet jouw fout.

Lezen en begrijpend lezen is een kunst.

Hij geeft duidelijk aan dat het hem niet zo zeer om de €1,75 gaat, maar wel om het feit als dit om vele klanten gaat het toch een aardig bedrag is dat Telfort in zijn zak steekt.
Badge +2
En ik geef aan dat het om peanuts gaat. Wat mensen die dat soort berichten plaatsen blijkbaar denken is dat Telfort een bedrijf is dat zoiets moedwillig zou doen om die (voor een bedrijf gezien) paar centen. Daar zou Telfort dan veel meer goodwill mee verliezen dan het geld bedrag wat ze er eenmalig mee winnen. Kortom; ik vindt de reactie nogal overdreven. Zoals je ziet biedt Stephen namens Telfort al direct aan om het te vergoeden.
Ik plaats het hier om anderen te informeren.

Het verbaast me dat als ik bel met Telfort het niet vergoed kan worden, maar als ik het hier plaats het 'opeens' wel kan.
Maar dat terzijde, mijn primaire doel is andere personen te informeren die tegen hetzelfde aanlopen.
Reputatie 8
Badge +16
@mslaats,

Bedankt voor je bericht.
Ik heb het intern besproken. Om te voorkomen dat jij teveel betaalt gaat mijn collega een credit van €7,50 opmaken.
Excuses dat dit niet via de klantenservice geregeld kon worden.

Stephen
Dankjewel voor de terugkoppeling Stephen!

Ik hoop dat het bij andere klanten die overgenomen zijn van Lijbrandt naar Telfort en een wijziging hebben doorgevoerd ook zo netjes worden behandeld, dan ben ik weer helemaal tevreden! 😉
Reputatie 8
Badge +16
@mslaatst,

Graag gedaan! Recht voor één, recht voor allen.
Ik begrijp dat je anderen wilt informeren en iedereen waarbij hetzelfde van toepassing is zal ook zo netjes worden behandeld. :)

Stephen

Reageer