beantwoord

Externe Telfort IP adres range

Laat ik eerst beginnen met wat een kneuzen werken er bij jullie.
- Installatie datum verzetten niet mogelijk
- monteur komt niet opdagen zonder enig vorm van bericht.
- Telefonisch in de wacht en verbinding wordt verbroken.
- Miep geeft Interen ip adres door, daarna geeft ze 1 ip adres door. (Dit is wat we aan info hebben, hier moet u het mee doen)

De vraag is simpel van welke IP adres range maakt Telfort gebruik.

Ter info:
Deze heb ik nodig omdat locale applicaties een externe server gebruiken. Ter beveiliging kunnen enkel bepaalde IP adressen toegang tot de server krijgen.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 28 maart 2018, 12:35

Hoi Over 1 jaar ex klant, zo te lezen is de overstap naar Telfort niet bepaald prettig is verlopen. Dat vind ik erg vervelend voor je. Wel zie ik dat je verbinding inmiddels in gebruik is genomen. Als ik ga kijken naar je vraag, dan is die vrij lastig te beantwoorden. Er zijn meerdere ranges in gebruik door Telfort. Van 77.173.x.x naar 84.81.x.x, 145.143.x.x en zo zijn er nog meerdere. Op jouw verbinding raad ik aan om de range 84.81.x.x te gebruiken. Wij hebben geen statisch IP adres, maar de kans dat je IP adres op korte termijn veranderd acht ik zeer klein. Veelal gebeurt dit pas nadat er onderhoudswerkzaamheden zijn geweest, dat zie ik niet bij jou in de buurt in de planning staan.

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi Over 1 jaar ex klant, zo te lezen is de overstap naar Telfort niet bepaald prettig is verlopen. Dat vind ik erg vervelend voor je. Wel zie ik dat je verbinding inmiddels in gebruik is genomen. Als ik ga kijken naar je vraag, dan is die vrij lastig te beantwoorden. Er zijn meerdere ranges in gebruik door Telfort. Van 77.173.x.x naar 84.81.x.x, 145.143.x.x en zo zijn er nog meerdere. Op jouw verbinding raad ik aan om de range 84.81.x.x te gebruiken. Wij hebben geen statisch IP adres, maar de kans dat je IP adres op korte termijn veranderd acht ik zeer klein. Veelal gebeurt dit pas nadat er onderhoudswerkzaamheden zijn geweest, dat zie ik niet bij jou in de buurt in de planning staan.
Kijk daar kan ik wat mee. Dank voor het juiste antwoord. Iemand die verstand van zaken heeft.

Ter info:
Monteur is nog steeds niet geweest.
Contact opgenomen met Telfort. Of ik contact wilde leggen met een toeleverancier van Telfort. Verkeerd antwoord. Het juiste antwoord: Wij verbinden u door zodat er een nieuwe afspraak wordt gemaakt. of Wij nemen contact met u op voor het maken van een nieuwe afspraak.
Les 1 customer service, blijf zelf in control en ontzorg de klant.

Heb uiteindelijk zelf maar alles geïnstalleerd. Wat dus niet de bedoeling is.
Reputatie 7
Badge +13
Als de afspraak nog niet gemaakt is, dan is het inderdaad onze richtlijn om je door te schakelen met Guidion. Ik vind het lastig om in te schatten waarom dit niet gebeurd is. Excuses daarvoor. Jouw feedback zal ik met mijn collega delen.

Het moment dat je zelf de installatie hebt uitgevoerd, dan kan de monteur nog langs komen. Echter betwijfel ik of dit bezoek meerwaarde zal hebben in dit geval. De installatie werkt namelijk al. Als ik hierin nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag.
Reputatie 2
Badge +3
De vraag is simpel van welke IP adres range maakt Telfort gebruik.

Ter info:
Deze heb ik nodig omdat locale applicaties een externe server gebruiken. Ter beveiliging kunnen enkel bepaalde IP adressen toegang tot de server krijgen.

Zakelijke applicaties of gaming o.i.d.?

Reageer