beantwoord

Experiabox v8 werkt na 1 dag al niet meer.

• 18 januari 2018
  • 12 reacties
  • 579 keer bekeken

Reputatie 1
Afgelopen dinsdag is de monteur geweest en telfort geinstaleerd bij ons. Alles werkte prima. Woensdagochtend kom ik van bed, en zie dat alleen het powerlampje nog brandt. Na mijn werk kom ik thuis, en niks brandde meer. Telfort gebeld, prima geholpen verder. Moest de modem resetten met behulp van een paperclip. Er gebeurde niks, geen reset. Andere kabels er tussen werkte ook niet. Dat er moest een monteur komen. Deze zou vandaag komen, maar belde af i.v.m. de storm wat ik mij begrijpen kan... al was het hier in friesland prachtig mooi weer. Nu zitten we tot zaterdag zonder tv en internet. Even zonder tv is geen probleem, maar ik heb het internet nodig voor mijn werk en kan nu niks. Ik denk dat ik een modem heb gekregen die zegt van doe het zelf maar maar ik heb er geen zin in 😉 de kabels achter zitten ook los, en denk dat dit het probleem is, dat ze geen connectie maken met de modem. Of alleen de powerknop brand, of alle lampjes branden in alle kleuren van de regenboog. Is het niet beter dat ik een andere modem opgestuurd krijg? Want na 1 dag telfort al problemen met de experiabox v8 en resetten wil niet... lijkt het mij dat ik een maandagochtend produkt heb gekregen.
icon

Beste antwoord door Annettepunt 19 januari 2018, 15:08

Vandaag al de nieuwe modem gekregen, dit keer de experia v10. Alles aangesloten en we zijn weer online! Bedankt, voor deze snelle service! 👍👍👍 de andere modem heb ik al afgeleverd bij het postkantoor inmiddels, die is onderweg terug. De monteur belde net dat hij nu kon komen, hij was in de buurt maar zag dat ik de afspraak net had geannuleerd, vroeg keurig of hij nog iets kon betekenen verder. Bedankt 😊
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Annettepunt, wat jammer dat je zonder diensten zit en de monteur helaas niet kon komen. Ik zie dat mijn collega's je vandaag ook een nieuw modem hebben gestuurd. Ik ga er vanuit dat je deze morgen of zaterdag ontvangt. Laat je hier dan even een berichtje achter? Bij voorbaat dank!
Reputatie 8
Badge +19
Opvallend... derde melding in korte tijd van een nieuwe klant met een modem met brakke hardware (loszittend switchgedeelte).
Refurbishen kan, maar zo'n ding stuur je toch niet meer naar een klant.??
Badge
ook ik heb net een Experiabox v8 toegestuurd gekregen, wat een ellende. Ben in staat die oude Zyxel weer te installeren, dat stoorde minder dan deze. Zou ik ook refurbished exemplaar hebben gekregen? Het is niet zo dat er iets loszit op mijn modem, maar de prestaties zijn beroerd.
Reputatie 8
Badge +19
ook ik heb net een Experiabox v8 toegestuurd gekregen, wat een ellende. Ben in staat die oude Zyxel weer te installeren, dat stoorde minder dan deze. Zou ik ook refurbished exemplaar hebben gekregen? Het is niet zo dat er iets loszit op mijn modem, maar de prestaties zijn beroerd.
Wat stoort er dan..?
De wifi van de V8 is geen krachtpatser, dat is bekend, maar om die reden alleen krijg je helaas geen andere.
Badge
Nu net valt de verbinding weer weg, branden alleen de 2 meest linkse lampjes. Duurt een minuutje of 2, en dan branden alle 6 de lampjes weer. Typ dit via 4g. Tv kijken en internetten is zo niet te doen. Stuur me dan een nieuwe zyxel toe, die was stukken beter...
Reputatie 8
Badge +19
Nu net valt de verbinding weer weg, branden alleen de 2 meest linkse lampjes. Duurt een minuutje of 2, en dan branden alle 6 de lampjes weer. Typ dit via 4g. Tv kijken en internetten is zo niet te doen. Stuur me dan een nieuwe zyxel toe, die was stukken beter...
Ik stuur niks, ik ben net als jij een klant.
Een wegvallende verbinding wordt zeker niet altijd veroorzaakt door de modem.
Heb je de gebruikelijke zaken, zoals het ISRA-punt en de DSL-kabel al eens gechecked..?
Dat is de meest voorkomende oorzaak van een wegvallende verbinding.
Badge
Ik stuur niks, ik ben net als jij een klant.
Een wegvallende verbinding wordt zeker niet altijd veroorzaakt door de modem.
Heb je de gebruikelijke zaken, zoals het ISRA-punt en de DSL-kabel al eens gechecked..?
Dat is de meest voorkomende oorzaak van een wegvallende verbinding.

Ja dat snap ik, dat jij net als ik een klant ben, ik bedoel die zin ook richting Telfort.

Net die kabels en het ISRA punt nog eens goed bekeken, ook wat aan gemorreld, maar de lampjes bleven gewoon branden. De verbinding klapt soms gewoon helemaal weg om dan weer op te starten.

Is het niet zo dat die V8 de ideale verbinding moet vinden ofzo? Volgens mij was dat destijds zo met die Zyxel ook, die moest je de eerste dagen niet resetten omdat die bezig was een stabiele verbinding op te bouwen. Lijkt mij alleen niet de bedoeling dat de verbinding er dan telkens even uit klapt....
Reputatie 8
Badge +19
Het is inderdaad niet de bedoeling dat de verbinding in zijn geheel wordt verbroken, een stabiele verbinding wordt gechecked door DLM (Dynamic Line Management) bij een werkende en een constante verbinding.
De meest voor de hand liggende oplossing is inderdaad een nieuwe modem en kijken of dat het probleem oplost.
Je zal even op webcare moeten wachten totdat ze aan je vraag toe zijn, of morgen bellen naar de helpdesk op 0900-9596.
Badge
Het is inderdaad niet de bedoeling dat de verbinding in zijn geheel wordt verbroken, een stabiele verbinding wordt gechecked door DLM (Dynamic Line Management) bij een werkende en een constante verbinding.
De meest voor de hand liggende oplossing is inderdaad een nieuwe modem en kijken of dat het probleem oplost.
Je zal even op webcare moeten wachten totdat ze aan je vraag toe zijn, of morgen bellen naar de helpdesk op 0900-9596.

Bedankt voor het meedenken Enterprise
Reputatie 8
Badge +19
Graag gedaan... 🙂
Reputatie 1
Vandaag al de nieuwe modem gekregen, dit keer de experia v10. Alles aangesloten en we zijn weer online! Bedankt, voor deze snelle service! 👍👍👍 de andere modem heb ik al afgeleverd bij het postkantoor inmiddels, die is onderweg terug. De monteur belde net dat hij nu kon komen, hij was in de buurt maar zag dat ik de afspraak net had geannuleerd, vroeg keurig of hij nog iets kon betekenen verder. Bedankt 😊
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden Annette! Fijn dat je tevreden bent met het nieuwe modem en dat alles weer werkt. Fijn weekend!

@arb7,

Mijn collega Deborah is jou verder van dienst in je eigen topic.

Reageer