Ik heb mij net geregistreerd op dit forum omdat ik problemen heb met de firewall van de Experiabox V8 die ik van Telfort gekregen heb.
Het probleem
Ik gebruik thuis een app waarmee ik slimme stopcontacten kan bedienen op afstand en ook wanneer ik zelf niet thuis ben. Sinds de nieuwe router gekomen is kan ik het alleen bedienen wanneer ik thuis ben en verbonden ben aan de geconfigureerde wifi netwerk.
Daarvoor kon ik het ook gewoon bedienen wanneer ik verbonden was aan mijn mobiele data netwerk. Dus ik vermoed dat dit komt door de firewall van de router.
Ook wanneer ik via mijn computer probeer te pingen naar de IP adres van de server waarmee de app werkt staat er: request timed out en 4 packets sent, 0 received.
Een andere router met draad verbonden op de tweede verdieping
Ik had ook via de Experiabox een draad naar boven getrokken en in een andere wifi router (TP-link archer C2) gedaan, daarmee waren er problemen dat veel websites niet werkten. De router op de tweede verdieping heeft wel 5ghz mogelijkheden en hierdoor haalde het de volledige snelheid over wifi. Maar toch duurde het heel lang tot de meeste websites geladen waren. Kan dit ook komen door de firewall?
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Weten jullie of er een bepaalde instelling is dat ik moet veranderen in de administratie controle paneel? Alvast bedankt voor de hulp!
KPN biedt al de Experiabox V10 aan waarom hebben wij hier alleen nog de V8?
Met de Experiabox V8 is het onmogelijk om dicht bij de totale snelheid te komen met wifi, alleen met draad kom je er wel bij. Ook wanneer ik met mijn laptop ernaast sta haalt het maximaal 75mbps met wifi. Dit komt omdat het gebruik maakt van 2.4Ghz wifi.
De experiabox V10 heeft wel 802.11ac 5Ghz mogelijkheden waarmee de totale snelheid wel over wifi kan werken. Wanneer zal telfort upgraden naar een apparaat dat 5Ghz ondersteund?
Beste antwoord door Babylonia
Ja.
Verder alvorens port forwarding in te stellen, de apparaten van de achterliggende services waar je de poorten naar toe wilt doorsturen, eerst een vast IP-adres geven op basis van MAC-adres van het apparaat. (Staat meestal op een sticker achterop een apparaat). Vast IP-adres en port forwarding is een twee-eenheid.
Nadat alles is ingesteld modem/router een keer opnieuw opstarten zodat achterliggende apparaten een nieuwe lease krijgen op basis van de nieuwe IP-adressen. (Achterliggende apparaten eveneens herstarten).
Vaste IP-adressen:
Voorbeeld Port Forwarding naar diverse apparaten: