beantwoord

Experiabox V8 start niet op

• 17 oktober 2016
  • 19 reacties
  • 963 keer bekeken

Omdat mijn huidige Zyxel modem onbetrouwbaar is, heb ik een nieuwe ontvangen: een experiabox 8. Deze wil echter niet opstarten: power lampje brandt, wireless ook (en knippert), broadband knippert af en toe, is dan weer uit en knippert dan weer even.
Ik heb gereset, maar dat hielp niet. Ik heb de experiabox ook een nacht lang aangesloten aan laten staan. Dat hielp ook niet. Volgens de site was er ook geen storing toen ik dat allemaal deed.
Mijn vraag is nu: hoe krijg ik de experiabox aan de praat?
icon

Beste antwoord door TomvanO 1 november 2016, 20:46

Opgelost: door al het omstekkeren was er een draadje los vd telefoonaansluiting.
Inloggen is ook gelukt.

Gr. Tom
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 3
Of... wanneer gaat Telfort eens over op de nieuwe Experiabox? KPN laat zijn dochters de oude apparatuur "opmaken".
Of... wanneer gaat Telfort eens over op de nieuwe Experiabox? KPN laat zijn dochters de oude apparatuur "opmaken".

Ook een terechte vraag, maar hiermee krijg ik mijn experiabox natuurlijk niet mee aan de praat. Dus als het kan graag een concrete aanwijzing
Reputatie 3
Badge
Dan zal er meer aan de hand zijn als twee modems weigeren, lijk me erg toevallig,..
Je kan Telfort vragen om een lijnmeting te laten uitvoeren op afstand,.
Zijn er trouwens ook mensen van Telfort zelf hier aanwezig?

@Albert54: ik doe het nu nog met m'n oude modem, maar dat is wel/geen contact en traag als dikke...
Kan zijn dat er een lijnmeting moet komen, maar laatst kon de medewerker zien dat t signaal gewoon netjes aankwam. Daarop kreeg ik die experiabox toegestuurd, omdat ik al vanaf een update in april loop te klooien.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi TomvanO, welkom op ons forum! Dat is inderdaad balen als je een vervangend modem hebt ontvangen en die vertoont ook kuren.

Ik kijk graag de verbinding voor je na. Stuur me alsjeblieft een privébericht met hierin je postcode en huisnummer.

Bedankt alvast!
Reputatie 5
Badge +1
Hi TomvanO, bedankt voor je berichtje!

Ik zie dat er in september iemand is geweest en die heeft naar het aansluitpunt in de woning gekeken en ook in de verdeelkast buiten de woning. Heeft het daarna wel even goed gewerkt? Kan je mij daar iets meer over vertellen?
Hoi, ja even en na een paar dagen (zo uit mijn herinnering) moest ik om de zoveel tijd modem even uit en weer aanzetten om internet te hebben. En nu is internet heel traag, kan email af en toe niet verbinden, tv app hapert, interactieve tv geeft geen scherp beeld.

Helpt dit?
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Tom, dankjewel voor de terugkoppeling!

Dat helpt mij inderdaad. Ik heb KPN aangestuurd om de gehele verbinding na te laten kijken. Vermoedelijk zullen zij ook iemand op pad sturen om een en ander door te meten. Zij zullen daarvoor dan telefonisch contact met je opnemen.

Hou je me hier op de hoogte van de vorderingen?
Doe ik.
KPN belde net, de lijn is instabiel en morgen komt een monteur.
Reputatie 5
Badge +1
Hi Tom,

Top dat ze zo snel al gebeld hebben! Ik hoor graag morgen hoe het is afgelopen. 🙂
Reputatie 1
Badge
KPN heeft mij achter de geraniums gezet. Anders zou ik wel even langskomen.:P
Hoi Leon,

De KPN monteur is net weg. Hij heeft alles doorgemeten en de lijn is helemaal ok. Het probleem van haperend internet/tv zit toch echt in het Zyxel modem en de nieuwe experiabox is kapot volgens de monteur, want die start niet op, wat die wel zou moeten doen. Kortom: graag ontvang ik een nieuw, werkend, modem.

Groet, Tom
Reputatie 3
Badge
Slordig dat Telfort niet de experiabox gecontroleerd heeft, en dus een niet goed werkend exemplaar naar je toestuurt,..
Dit vraagt om een snelle actie,..
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Tom, goed om te weten dat de lijn in orde is! Dat modem had niet naar jou verstuurd mogen worden, erg slordig inderdaad! Ik heb gelijk een ander modem voor je aangevraagd. Ik zal later vanmiddag kijken of er een Track&Trace code bekend is.
Reputatie 3
Wederom.... Wanneer eens die oude modems eruit?
Reputatie 5
Badge +1
Hi Tom, ik zie dat de postbode jullie niet thuis heeft getroffen en dat het pakketje is afgeleverd op een afhaalpunt. Heb je daar het bericht van ontvangen?
Dag Leon, ja bericht gehad en in het weekend experiabox geinstalleerd. Was er een met ervaring denk ik, want zonder folie, met stof en een vlek...

En hij werkt bijna helemaal: internet en tv gaan goed, alleen kan ik niet bellen en gebeld worden. Geen kiestoon, en als ik met mijn mobiel bel dan hoor ik in de luidspreker van mijn mobiel dat de telefoon overgaat, maar de vaste telefoon doet niets.
Inloggen op het modem lukt niet, ik weet het wachtwoord niet.

Kun je me duidelijk uitleggen wat ik moet doen om te kunnen bellen?

Tom
Opgelost: door al het omstekkeren was er een draadje los vd telefoonaansluiting.
Inloggen is ook gelukt.

Gr. Tom
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Tom, ik ben blij om te lezen dat het nieuwe modem toch werkt en de oplossing blijkt te zijn! Het kan inderdaad zijn dat je een gereviseerd modem hebt ontvangen. Ik ben het met je eens dat ie wel afgestoft had mogen zijn!

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.