Experiabox V8 omruilen voor Experiabox V10

• 1 maart 2017
  • 3 reacties
  • 1623 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Graag zou ik mijn huidige modem/router (Experiabox V8) om willen ruilen voor een Experiabox V10.
Ik ben namelijk niet helemaal tevreden over de beveiliging van de eerstgenoemde modem/router. Zo kan ik bijvoorbeeld geen gastnetwerk maken en ook kan ik WPS niet uitschakelen.

Graag hoor ik wat de mogelijkheden zijn.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Weet je zeker dat de twee dingen die je noemt wèl mogelijk zijn in de V10? Mijn ervaring is dat de V10 een beter Wifi-signaal geeft dan de V8. Maar qua instellingen is de V10 erg beperkt ten opzichte van de V8. Voor mij was dat een reden om weer terug te gaan naar de V8.

Daarnaast wisselt Telfort (voor zover ik weet) niet zomaar een V8 om voor een V10.
Weet je zeker dat de twee dingen die je noemt wèl mogelijk zijn in de V10? Mijn ervaring is dat de V10 een beter Wifi-signaal geeft dan de V8. Maar qua instellingen is de V10 erg beperkt ten opzichte van de V8. Voor mij was dat een reden om weer terug te gaan naar de V8.

Daarnaast wisselt Telfort (voor zover ik weet) niet zomaar een V8 om voor een V10.

WPS is sowieso uit te schakelen op de v10, het gastnetwerk heb ik niet kunnen vinden.
Reputatie 8
Er zitten nog wel meer haken en ogen aan die V10. Poorten 4000-5000 zijn geblokkeerd.
Mocht je VPN willen gebruiken met het L2TP/IPSec protocol, is dat niet mogelijk.