Recent zijn we naar glasvezel overgestapt. Omdat de oude Zyxel modem niet goed trok (wisselend netwerk) hebben we een andere router gekregen, een Experiabox V8. Als deze werkt, werkt het uitstekend. Sindsdien hebben we echter een herhaal ernstig probleem met wisselende toestellen: het netwerk is niet bereikbaar. Dan is het de mobiel van mijn vrouw, dan die van mij, dan is een computer. Herstarten heeft heel soms zin, de modem resetten (harde reset via de resetknop) heeft soms even zin. Vaker werkt het niet en kan dat toestel niet gebruikt worden voor internet. Ook de wifi via de een extra aangesloten accespoint levert dan geen internet, bedraad verbetert het dan niet. Het netwerk is op Wifi ook prima beschikbaar. De melding is vaak 'geen internet beschikbaar' of 'kan geen ip adres verkrijgen'. Andere toestellen doen het op dat zelfde moment wel prima.
Kortom: we lijken van de regen in de drup geraakt te zijn. Wel sneller internet, maar regelmatig geen internet op wisselende toestellen. Tot overmaat van ramp doet onze vaste lijn het ook niet meer sinds de laatste harde reset van de Experiabox..
Wat te doen?
Met groet,
B
Beste antwoord door Wieger DB
Hoi bwl, wat lastig dat het weer optreedt. Je kan nog overwegen om je NT een keer te herstarten, naast ook je Experiabox. Om een probleem met de Experiabox uit te sluiten, heb ik een vervangende router besteld. Die komt met een paar dagen binnen. Kan je ons laten weten of het werkt?
Bekijk reactie