beantwoord

Experiabox v8 geen adsl

• 28 april 2018
  • 5 reacties
  • 142 keer bekeken

Ons Telfort modem was al een tijdje niet heel stabiel, maar vanmorgen branden enkel nog de leds power en eco.
Ik heb de wizard doorlopen.
Er is geen storing in de buurt bekend.
Als ik met een tandenstoker de reset knop bedien, dan wordt de power led niet rood.
Moet ik het modem laten vervangen of kunnen ze vanuit de helpdesk nog de kabel doormeten?

Groeten Tiemco

Titel van topic aangepast in verband met vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 30 april 2018, 14:38

Hi jo1001821780,

Wat vervelend dat je modem niet werkt zoals het hoort! Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een van mijn collega's van de klantenservice en dat je een nieuw modem krijgt toegestuurd. Laat je het ons weten als je nog ergens tegenaan loopt? Bedankt voor jullie tips, @GJC & @Enterprise!
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Die led wordt ook niet rood als je de resetknop wat langer ingedrukt houdt?
Kabeltje tussen IS/RA-punt ook gecheckt (even loshalen, contacten schoonmaken en weer vastmaken) en evt vervangen?

Snelste weg is waarschijnlijk straks even bellen:
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Reputatie 8
Badge +10
Ondanks dat er geen storing gemeld wordt kan het een lokale storing of werkzaamheden zijn.
In zo'n geval is dit meestal binnen een paar uur weer opgelost.

Echter, een powerlampje dat na een reset niet brandt geeft te denken.
Voer de reset nogmaals uit, de juiste procerdure voor de V8 is ca. tien seconden ingedrukt houden tot het powerlampje rood wordt.
Je hoort op datzelfde moment mogelijk ook een 'klik' uit de modem.
Doe dit bij voorkeur met een uitgebogen paperclip want met een tandenstoker zit je nogal eens net naast het metalen pinnetje in het resetgaatje en wordt deze niet (volledig) ingedrukt.
Als deze procedure niet werkt dan is de modem inderdaad defect en dient deze vervangen te worden.
Je krijgt dan volgens het modembeleid opnieuw een V8.

Reputatie 3
Badge +4
Hi jo1001821780,

Wat vervelend dat je modem niet werkt zoals het hoort! Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een van mijn collega's van de klantenservice en dat je een nieuw modem krijgt toegestuurd. Laat je het ons weten als je nog ergens tegenaan loopt? Bedankt voor jullie tips, @GJC & @Enterprise!
Dankzij vervangend modem, die verrassend snel geleverd werd, werkt het weer als een zonnetje.
Bedankt voor de reacties.
Reputatie 3
Badge +4
Goed om te horen 🙂 Laat je het ons weten als we nog iets voor je kunnen betekenen?

Reageer