beantwoord

ExperiaBox v8 firmware update, diagnostics tab?

• 8 augustus 2019
  • 2 reacties
  • 156 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Ik wil mijn ExperiaBox v8 updaten. Heb er een 2e hands gekocht angesloten en hij krijgt het profiel en ik zie ook dat er staat DSL physically up maar krijg geen internet toegang. Ik wil dat deze V8 zich update hij zit namelijk nu op deze versie:

Runtime Code Version: 02.00.132v4 (22.08.2014-11:27:44)
Boot Code Version: v3.00.06c
Hardware Version: R02

Wat ik wil is het tabje "diagnostics" onder "extra".

Is dit mogelijk of hebben ze dit alweer verwijderd ?????

is het mogelijk om zelf een .bin file via JTAG te flashen. Kan namelijk nergens iets erover vinden of zijn deze updates automatisch gepusht? Hoe ontvang ik deze dan nu??

Ik heb deze optie nodig om zo de VOIP informatie te kunnen achterhalen zodat ik mijn FritzBox kan gaan gebruiken voor VOIP want de V10 is een grote rommel man, er zijn nog minder opties in de webinterface dan dat er 15 jaar geleden in mijn access point aanwezig waren. Heel slecht van KPN dus, haal al de opties maar weg geef niemand de optie om iets te kunnen wijzigen of simpelweg een regel in te stellen bij VOIP zoals weiger onbekende bellers.

Iets dat weer allemaal te veel is gevraagd, en wat bij XS4ALL en FritzBox wel gewoon heel netjes gaat !

Misschien is het toch maar eens hoogste tijd dat we na al die jaren gaan overstappen.

Wat KPN nu gewoon is aan het doen is voor de power users al de opties weg aan het halen uit de modems/routers. De opties, features die we al ruim 10 jaar geleden ook hadden! Heel triest.

Ik blijf bij mijn punt ZTE is gewoon rommel, en de firmware development is misschien wel een heel stuk goedkoper, ja kijk hoe simpel de interface is. 1990 style.. Had liever een Zyxel modem gehad, en dan had ik wel mijn eigen access point erachter gehangen.
icon

Beste antwoord door JanD 8 augustus 2019, 16:02

Hallo @crystallization2 , normaal gesproken reageert een modem op een harde reset door de laatste firmware op te halen die op dat moment beschikbaar is.
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @crystallization2 , normaal gesproken reageert een modem op een harde reset door de laatste firmware op te halen die op dat moment beschikbaar is.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @crystallization2, ik lees dat je baalt van de modems die wij uitleveren. Je wilt graag je eigen modem gebruiken. Dat kan natuurlijk. Je hebt alleen wat gegevens nodig. Die kan ik je niet geven en wil je uit de V8 halen. Alleen dat lukt niet. Ik weet ook niet hoe dat moet. Ik weet alleen wat JanD ook aangeeft dat het modem de nieuwste firmware krijgt na het uitvoeren van een reset.

Reageer