beantwoord

Experiabox V8 doet het niet meer

• 14 augustus 2019
  • 22 reacties
  • 290 keer bekeken

Reputatie 1
Goedemorgen,
Mijn modem doet het sinds gisterenavond niet meer, er branden nog maar twee lampjes op het modem.

Ik heb het modem al gereset maar dit help niet, er blijven twee lampje branden.

Denk dat het modem niet meer goed werkt, is al een ouder modem van 6 jaar oud.

Kunt u mij helpen, ik heb geen tv, internet en telefoon meer.

Ik zie u reactie graag tegemoet.

Groeten van Anneliese de Waal
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 15 augustus 2019, 13:25

Hoi @Anneliese1970, ik neem hem even over van Alexandra aangezien zij vrij is vandaag. Ik ben verder gegaan met haar analyse en wat hier al geanalyseerd is. Het modem lijkt inderdaad de boosdoener. Ik heb dan ook een nieuw modem voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen. We horen graag of deze werkt.
Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Anneliese1970 fijn om te horen en dankjewel voor de terugkoppeling 🙂 Als we in de toekomst iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden.
Reputatie 1
Hoi @Anneliese1970, ik neem hem even over van Alexandra aangezien zij vrij is vandaag. Ik ben verder gegaan met haar analyse en wat hier al geanalyseerd is. Het modem lijkt inderdaad de boosdoener. Ik heb dan ook een nieuw modem voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen. We horen graag of deze werkt.
Goedemorgen Bart, alles doet het weer met het nieuwe modem, dank je wel 😀
Reputatie 8
Badge +11
Reputatie 8
Badge +17
Een 2e topic starten is niet gewenst en gaat echt niet vlugger hou je dus bij onderstaand topic en op prive berichten wordt gereageerd op.volgorde van binnenkomst door de moderators.
Kijk onderaan de pagina hoe je het snelst wordt geholpen en op het forum wordt je geholpen op volgorde van binnenkomst

https://forum.telfort.nl/internet-267/experiabox-v8-doet-het-niet-meer-83747#post699820

Admin: reactie in nieuwe topic samengevoegd met bestaande topic.
Badge +18
Waarom bel je niet?
Dan was er al lang een modem verstuurd.
Nu komt dit nieuwe topic weer onderaan de lijst van te behandelen topics.

Admin: reactie in nieuwe topic samengevoegd met bestaande topic.
Reputatie 1
Ik had al een topic aangemaakt, maar daar heb ik geen reactie meer op ontvangen.

Mijn modem is kapot, het modem wil niet meer resetten, sinds dinsdag.

Zou graag een oplossing willen hebben vandaag i.v.m. geen tv, telefoon en internet.

Met vriendelijke groet,
Anneliese de Waal

Admin: nieuwe topic samengevoegd met bestaande topic.
Reputatie 1
Hoi @Anneliese1970, niet fijn dat je verbinding het ineens niet meer doet! Ik zag dat je nog een topic had aangemaakt, die heb ik voor de duidelijkheid weggehaald, zodat we je hier verder kunnen helpen.

Fijn dat je gegevens al in je forumprofiel staan. Ik heb de verbinding nagekeken en zie precies wat je beschrijft. Er is geen verbinding tussen het netwerk en het modem. Als ik een meting doe, kom ik alleen geen bijzonderheden tegen in het netwerk. Dat is gek, dit kan verschillende oorzaken hebben. Daarom ben ik naar een paar dingen benieuwd. Heb je het modem op deze manier volledig gereset? Op welke plaats in huis is het modem aangesloten, is dat direct bij de hoofdaansluiting? Hoe lang is de kabel die tussen de aansluiting en de Experia Box zit, en zit deze in de 'DSL' poort van het modem? Maakt het verschil als je een ander kabeltje aansluit tussen de hoofdaansluiting en het modem?

Goedemorgen Alexandra,

Zou u nog kunnen reageren op mijn bericht, ik heb het ook via een privébericht geprobeerd.

Ik zou vandaag graag een oplossing hebben inzake het modem, ik heb nu namelijk geen tv, internet en vaste telefoon.

De bedoelde adviezen zijn allemaal goed bedoeld, maar ik heb dit allemaal uitgevoerd, en het modem wil gewoon niet meer resetten, ik zie u reactie graag zo spoedig mogelijk tegemoet.

In afwachting van u reactie, verblijf ik.

Groeten,
Anneliese de Waal
Reputatie 1
Het modem is gewoon niet in orde, kan blijven resetten maar dat gaat niet lukken.
Reputatie 1
Het modem staat vlak bij de tv, gewoon de kabel die bij het modem heb ontvangen.
Reputatie 1
Ik heb al kabels verwisseld en dat helpt ook niet,
Reputatie 1
Ik heb de stroom er ook een aantal keren er af gehaald en gerest, heb precies los gelaten bij de klik, het modem wil gewoon niet resetten.
Reputatie 1
Ik heb het modem 10 maanden geleden ook gereset,,toen ging het gewoon goed, heb goed gerest, het modem wil gewoon niet meer resetten, ik heb het met een paperclip gedaan,.
Reputatie 8
Goedenavond, er brand alleen nog een rood lampje op het modem hij start niet meer op na het resetten,.......
Met een rood lampje (waarschijnlijk het power ledlampje) heb je niet op de juiste wijze gereset.
Dat is conform de aanwijzingen van dat led-lampje, met wat er op dat moment aan de hand is. Een juiste reset is met omgevouwen papeclip circa 10 seconden achter in het resetgaatje vasthouden totdat alle LED-lampjes even van status wisselen en je een klik hoort. Dan direct loslaten.

Als je te lang, of te kort de reset ingedrukt houdt, krijg je dat rode rode led-lampje. In dat geval kun je ook een keer de stroom uitschakelen (met powerknopje) en erna weer inschakelen. Dan loopt de opstart procedure alsnog weer verder.

Het is vervelend, dat snap ik ook wel, en je zult dat normaal ook niet dagelijks doen, dus je bent er ook niet aan gewend. Maar helaas pakt dat met de Experia Box als zodanig uit.

Je kunt een reset altijd nog eens opnieuw proberen, als het de eerste keer niet goed lukt.

Ik heb ingelogd in het modem via mijn tablet, is disconnect,
Ofwel geen connectie vanuit de hoofd KPN-aansluiting (of verder weg) en de Experia Box.
Dat komt overeen met datgene wat @Alexandra - Telfort ook reeds heeft vastgesteld vanuit meting vanaf Telfort zelf. Daar zit waarschijnlijk dan ook het probleem, ergens in dat stuk van aansluitingen.

Wissel het kabeltje tussen de KPN hoofdaansluiting eens uit met een ander kabeltje.

Mogelijk kun je nog antwoord geven op de andere vragen die @Alexandra - Telfort stelt?

"Op welke plaats in huis is het modem aangesloten, is dat direct bij de hoofdaansluiting?
Hoe lang is de kabel die tussen de aansluiting en de Experia Box zit, en zit deze in de 'DSL' poort van het modem?
Maakt het verschil als je een ander kabeltje aansluit tussen de hoofdaansluiting en het modem?"
Reputatie 1
Ik heb ingelogd in het modem via mijn tablet, is disconnect, heb het modem daar ook gereset, maar het modem reset niet.
Reputatie 1
Goedenavond, er brand alleen nog een rood lampje op het modem hij start niet meer op na het resetten, in afwachting van u reactie, Groeten Anneliese de Waal
Reputatie 8
Zoals eerder aangehaald, je hoeft ook helemaal geen internetconnectie te hebben om in de Experia Box zelf te kunnen inloggen. Dat is namelijk een "locale" verbinding tussen een PC of laptop met de modem/router.

Hoe denk je dat ik de tweede afbeelding in mijn vorige reactie heb kunnen maken met:
"Enternet Uplink: "DISCONECCTED" ?
Dat is gewoon de kabel losmaken van de hoofd aansluiting.
Blijven er twee brandende LED-lampjes over.

Dus echt absoluut geen internet-verbinding mogelijk. Maar kan evengoed wel locaal inloggen, en met andere computers of bijv. mijn NAS die in het thuis netwerk zit gewoon verbinding maken.

Dat wilde ik eigenlijk zeker stellen voor jou situatie.
Met hetgeen @Alexandra - Telfort navolgend ook heeft vastgesteld met een meting vanuit Telfort. Dat er "van buiten uit" helemaal geen connectie is met de Experia Box.
Dat duiden die twee led-lampjes nu juist aan. Vandaar dat ik denk dat er met de Experia Box zelf weinig aan de hand is, want de functionaliteit van die twee controle lampjes geven precies de status aan wat in samenspraak is met de werkelijkheid.

Dus het probleem lijkt eerder ergens in de aansluiting naar je modem/router toe te zijn, dan dat de Experia Box zelf een probleem zou hebben.
Reputatie 1
Kun je wel inloggen in de Experia Box, en wat is dan de status?
(Geen internet hoeft namelijk niet te betekenen dat je niet in de router zelf kunt komen).

Ik heb helemaal geen internet, weet niet hoe ik de Expedia Box kan komen zonder internet. Gebruik nu internet bij familie.
Reputatie 8
Kun je wel inloggen in de Experia Box, en wat is dan de status?
(Geen internet hoeft namelijk niet te betekenen dat je niet in de router zelf kunt komen).
Reputatie 1
Hoi @Anneliese1970, niet fijn dat je verbinding het ineens niet meer doet! Ik zag dat je nog een topic had aangemaakt, die heb ik voor de duidelijkheid weggehaald, zodat we je hier verder kunnen helpen.

Fijn dat je gegevens al in je forumprofiel staan. Ik heb de verbinding nagekeken en zie precies wat je beschrijft. Er is geen verbinding tussen het netwerk en het modem. Als ik een meting doe, kom ik alleen geen bijzonderheden tegen in het netwerk. Dat is gek, dit kan verschillende oorzaken hebben. Daarom ben ik naar een paar dingen benieuwd. Heb je het modem op deze manier volledig gereset? Op welke plaats in huis is het modem aangesloten, is dat direct bij de hoofdaansluiting? Hoe lang is de kabel die tussen de aansluiting en de Experia Box zit, en zit deze in de 'DSL' poort van het modem? Maakt het verschil als je een ander kabeltje aansluit tussen de hoofdaansluiting en het modem?

Goedemiddag Alexandra,

Ik heb gereset op bovenstaande wijze en de kabels ook zoals bovenstaand uitgeprobeerd, maar er blijven maar twee lampjes branden op het modem.

In afwachting van je reactie, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,
Anneliese de Waal
Reputatie 1
Goedemiddag Alexandra,

Ik heb gereset op bovenstaande wijze en de kabels ook zoals bovenstaand uitgeprobeerd, maar er blijven maar twee lampjes branden op het modem.

In afwachting van je reactie, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,
Anneliese de Waal
Reputatie 8
Badge +9

Reputatie 8
Mijn modem doet het sinds gisterenavond niet meer, er branden nog maar twee lampjes op het modem.
Waarschijnlijk het powerlampje en de WiFi?

Kun je nog wel inloggen in de Experia Box V8, met de volgende hyperlink?
http://192.168.2.254

Als je nog nooit eerder in de router bent geweest is het wachtwoord 1234
Anders het door jezelf eerder ooit aangepaste wachtwoord.
(Na 1234 wordt je alsnog gevraagd het wachtwoord aan te passen).

Welke internet connectie gegevens vind je terug bij de eerste "Start" pagina?
In de zin dat je daar gegevens vindt van een wel- of een niet werkende connectie.

Voorbeeld --in dit geval bij glasvezel-- bij een positief werkende connectie:
(Herleidbare systeem gegevens afgeschermd).

Zelfde scherm indien er geen connectie is (verbinding verbroken):

Reageer