beantwoord

Experia v10A geen verbinding

• 8 december 2019
  • 6 reacties
  • 145 keer bekeken

Reputatie 1

Geachte heer/mevrouw,

Een week geleden hebben jullie mij een Experia v10a router opgestuurd ter vervanging van mijn verouderde Zyxel p-2812HNU-F1. Via mijn Zyxel ontvang ik prima internet met prima snelheid, echter als ik de experia aansluit, exact volgens de handleiding, ontvang ik geen internet. Het lampje aan de voorkant van het apparaat blijft rood. 

Graag zou ik willen weten wat er mis gaat. 

groet, 

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 9 december 2019, 09:11

Hoi @Jaapie82, welkom hier. 

Ik lees geen diensten met het nieuwe modem. Deze komt niet online. De heren hierboven zijn er al op ingehaakt. Heeft de nieuwe kabel en een reset geholpen? 

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 1

Beste JanD, GJC en Bart,

Een reset heeft het probleem verholpen. Bedankt voor de reactie. 

Groet,

Jaapie82

Reputatie 8
Badge +11

Vervang ook de aansluitkabel tussen IS/RA en modem door een ronde kabel van max. 1,5 meter lengte. Zo te zien zit daar nog een ‘oude’ platte kabel.

De ZyXEL's namen nog wel genoegen met een ‘tweelingsnoertje’, de Experiaboxen stellen hogere eisen aan de verbinding.

Reputatie 8
Badge +8

Die ‘ronde’ DSL-kabel is uitsluitend bij een KPN-winkel te verkrijgen of KPN moet je er 1 op willen sturen.

Ronde DSL-kabels zijn niet (meer) in de lokale RTV-zaken te koop is mijn ervaring.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Jaapie82, welkom hier. 

Ik lees geen diensten met het nieuwe modem. Deze komt niet online. De heren hierboven zijn er al op ingehaakt. Heeft de nieuwe kabel en een reset geholpen? 

Reputatie 8
Badge +12

Helemaal super! 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten. 

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Jaapie82 , je zou de modem een een volledige fabrieksreset kunnen geven, de modem haalt dan al je gegevens opnieuw op.

Reageer