beantwoord

Experia V10, poorten gereserveerd + bridge functie

• 19 april 2017
  • 3 reacties
  • 560 keer bekeken

De Experia V10 blijkt een aantal poorten "geserveerd" te hebben. Waaronder range 4000 t/m 5000. Dit vind ik erg kwalijk, ik kan dus nu geen specifieke poorten forwarden.

Hoe en wanneer is dit opgelost? Ik begrijp uit post dat er een nieuwe fimware komt, kan ik die al krijgen?

Verder:
Waarom ondersteunen jullie geen bridge functie? Ik kan nu dus geen eigen modem aansluiten.
Beseft Telfort wel dat het "reserveren" van poort forwarden erg ongewenst is? Ik begrijp hier helemaal niets van.
icon

Beste antwoord door Michael 20 april 2017, 14:39

Hi chips, het klopt dat het incident wat het reserveren van de poortreeksverholpen gaat worden. De verwachting is dat een nieuwe firmware op korte termijn uitgerold wordt. De bridge functie wordt inderdaad sinds een tijd niet meer ondersteund. Dit heeft te maken met een andere manier van verbinden maken met achterliggende systemen. Wél kun je zelf een router aansluitenn Indien gewenst kunnen andere gebruikers, Babylonia bijvoorbeeld, jou daar heel goed mee helpen. Beantwoordt dit je vragen? Hoor het anders graag.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Ja, dit is bekend. Al een maand of 9...
Er komt nieuwe firmware waar dit in opgelost is. Nog even geduld dus!
Reputatie 8
De Experia V10 blijkt een aantal poorten "geserveerd" te hebben. Waaronder range 4000 t/m 5000.
In nieuwe firmware is dit opgelost. Is reeds bevestigd onder een paar test-gebruikers. (O.a. met een correct werkende VPN-verbinding L2TP/IPSec, waarbij poorten 500, 1701, en 4500 worden gebruikt).
Reputatie 8
Badge +2
Hi chips, het klopt dat het incident wat het reserveren van de poortreeksverholpen gaat worden. De verwachting is dat een nieuwe firmware op korte termijn uitgerold wordt. De bridge functie wordt inderdaad sinds een tijd niet meer ondersteund. Dit heeft te maken met een andere manier van verbinden maken met achterliggende systemen. Wél kun je zelf een router aansluitenn Indien gewenst kunnen andere gebruikers, Babylonia bijvoorbeeld, jou daar heel goed mee helpen. Beantwoordt dit je vragen? Hoor het anders graag.

Reageer