beantwoord

Experia V10 na update ( ca 1 maand geleden) heeft geen betrouwbare WiFi meer.

• 26 december 2017
  • 2 reacties
  • 255 keer bekeken

Na een blikseminslag en een behoorlijk lang traject om storing in de lijn op te lossen, uiteindelijk ook een Experia V10 modem gekregen, om "foutpakketjes" op de wat brakke lijn op te vangen.
Dat wás een behoorlijke verbetering!

Echter, zoals ook uitgebreid bij Tweakers te lezen is, na een update eind november-begin december valt de WiFi op de Eperia V10 frequent uit. Alleen uit/aan zetten van het modem helpt dan.

Maar dat is behoorlijk irritant als je dat minimaal 2 tot 3x per dag moet doen.

Hoewel KPN meldt dat ook bij (enkele) gebruikers waar roll-back is uitgevoerd het nog optreedt, en men ineens richting hardware begint te wijzen, is het vreemde dat mijn Experia V10 het een maand storingsvrij heeft gedaan en daarna (begin december) deze kuren is gaan vertonen.

Alle mogelijkheden van kanalen instellen geprobeerd, maar helaas tot nu toe geen verbetering kunnen bereiken.

Meer mensen met dit probleem?
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 26 december 2017, 09:53

Yep, zie dit topic:

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/problemen-met-wifi-v10-firmware-v1-01-01t01-7-72912
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Yep, zie dit topic:

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/problemen-met-wifi-v10-firmware-v1-01-01t01-7-72912
Reputatie 1
Hallo Kees-Jan, ook ik moest een half jaar wachten totdat de instabiele koper verbinding beter ging functioneren doordat Telfort KPN eindelijk de opdracht gaf mijn probleem op te lossen.
KPN plaatste de Experiabox V10 en het probleem met de instabiele lijn was verholpen, nu al een half jaar stabiel. Sinds kort is er echter na een update een probleem met wifi opgetreden, ik weet niet wanneer dit wordt verholpen ik kan je wel het advies geven de 5 ghz op je modem voorlopig uit te schakelen.
Inloggen in je modem en bij geavanceerd het radio signaal van de 5 ghz afvinken, modem zal nu alleen op 2,4 ghz werken maar wel stabiel zijn zodat je wel je wifi hebt.
Hoop dat het je lukt, groet Bert Wols

Reageer