Ik wil graag een klacht indienen over de Experia Box V8 VGV7519. Het modem blijft vaak hangen (wanneer het veel packets moet verwerken) en de snelheid van dit modem valt behoorlijk tegen (dns doet hij vaak langzaam resolven, google dns werkt dan wel naar behoren. Jullie DNS was altijd top lijkt me sterk dat daar iets aan veranderd is).Tevens is dit modem zo beperkt voor een power user. Een modem van de Aldi heeft nog meer features en instellingen. Je kunt er alleen via de web interface in om hem te kunnen configureren en daar is niets meer of minder dan de basis functionaliteiten te vinden. De firewall of qos kun je niet eens iets wijzigen.. De firmware is gewoon zo beperkt dat mijn oud Zyxel modem van 2009 nog meer opties had. Als deze aanwezig waren in de V8 en het ding naar behoren deed werken was het geen enkel probleem geweest. In consumenten rommel heb je vrijwel nooit een telnet/ssh poortje open begrijpelijk ook wel. Dat terzijde de mogelijkheid om het modem via een ssh/telnet poort te kunnen configureren is er gewoonweg niet.
Er zijn continue problemen met de verbinding zowel bekabeld als draadloos (vooral draadloos, de draadloze dekking is bagger lijkt wel 100mw + 2 dollar china omni-directional antenne..)
In het verleden heb ik deze Experia Box V8 gezien bij een goede kennis die continue problemen had met zijn bekabeld netwerk (en draadloos), er is toen een monteur langs geweest die zelf al aangaf dat het modem rommel kwaliteit was. Dit zelfde probleem ervaar ik dus nu ook en dit is inmiddels bijna 1 jaar geleden!
Ons vorig modem ZyXEL P-2812HNU-F1 was niet perfect maar zeer zeker vele malen beter. De Zyxel had zelfs het dubbelen hoeveelheid aan ram geheugen!
Wij beginnen hier langzaam aan knetter gek te worden van deze Experia Box V8 en het moeten resetten van dit rotding.
Nog toe te voegen aan dit topic is. De persoon waarmee ik samenwoon heeft vandaag telefonisch contact gehad met Telfort. Alles wat ze gedaan hebben is hem een remote hard-reset gegeven en opnieuw ingesteld. Fijn het werkt weer Oh Whoopie Doo jullie zijn alleen "even" vergeten om het nieuwe gateway wachtwoord door te geven en ons te laten verrotten met een oud en unsecure WPA2 wachtwoord! Dankjewel dat was dus voor de 4e keer resetten vandaag :@
Wanneer krijgen wij nu een fatsoenlijk modem of een firmware update dat alles oplost? Kom a.u.b. niet met een stom smoesje aan dat een ZyXEL P-2812HNU-F1 de snelheid niet aankan, dit slaat nergens op. Als ik met dit modem zonder andere devices op het netwerk een benchmark doe naar mijn droplet is de snelheid minder dan voorheen. Terwijl er niets behalve mijn modem veranderd is.

Beste antwoord door cappr
Als je thuisnetwerk prima op orde is met goede kwaliteit kabels, ook goede verbindingen tussen ISRA-punt en modem/router (met als het even kan voor de DSL-kabel het gebruik van getwiste aders + afscherming die ook nog wordt geaard) zodat kabels zo min mogelijk gevoelig zijn voor interferentie van buitenaf, is dat een prima basis voor een stabiele internet-verbinding. Het geregeld moeten herstarten is juist een uitvloeisel van problemen in die aansluitingen en overgevoeligheid voor interferentie.
Het is verder allemaal prima, heb net alles opnieuw ingericht. Enja de opties waren er wel heb er vast met mijn stommen kop overheen gekeken

code:
Connecting to www.colocenter.nl (www.colocenter.nl)|5.39.184.5|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]
Saving to: ‘1000mb.bin’
1000mb.bin 75%[===============> ] 754.92M 6.01MB/s eta 41s
Upload was ook prima. Dus nu is t afwachten hoelang het goed gaat (het niet hoeven resetten omdat het modem blijft hangen of vast loopt..)
Wat betreft de kabels in mijn netwerk. Alles is CAT5 behalve mijn htpctje die zit achter een 100mbit switch met een cat4 kabel. Maar dat maakt niets uit, is toch maar een print servertje.