beantwoord

Experia Box V8 verliest regelmatig verbinding

• 1 november 2019
  • 16 reacties
  • 310 keer bekeken

Beste webcare

Mijn experia v8 modem heeft een probleem.

Mijn internetverbinding valt telkens weg,de lampjes blijven gewoon branden,maar mijn internet valt weg,of mijn tv loopt vast.
Na herstarten van het modem werkt alles weer,voor even.
Ik heb dit jaar alle kabels vervangen,reset mijn modem met regelmaat,heb laatst een harde reset gedaan,

maar het helpt allemaal maar even.

Kan ik nog iets anders doen,of moet mijn modem vervangen worden ?

met vriendelijke groet, eric

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Babylonia 3 november 2019, 15:37

Het binnenwerk van de contactdoos en de metalen verende lipjes om de telefoonstekker te klemmen, willen nog wel eens vervuild / gecorrodeerd zijn. Waardoor de connectie slechter is en men uitval krijgt.

De draadjes van het binnenwerk een keer loshalen, de blanke uiteinden even schoon schrapen.
Rest van de contacten met een penseeltje gedrenkt met wat contactspray schoonmaken.
En het geheel weer vastzetten. Kan de betrouwbaarheid in connectie weer doen terugkeren.

Als voorbeeld kijk eens naar de afbeeldingen en beschrijving < HIER >

Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @eric 1, welkom bij ons op het forum. Het klinkt alsof de verbinding er niet altijd even veel zin in heeft! Ik heb het meteen vanaf hier nagekeken, de Experia Box lijkt de verbinding over het algemeen wel te houden met het netwerk. Wel zie ik van de 29e een verbreking die uit het netwerk lijkt te komen, dat was eenmalig en het klinkt alsof dat niet de enige keer was dat je de verbinding verloor de laatste tijd. 

Je geeft aan dat je alle kabels al hebt vervangen dit jaar, welke kabels waren dit precies? Was dat tussen de Experia Box en de tv-ontvanger of tussen de Experia Box en het hoofdaansluitpunt? Voor die laatste kabel ben ik ook benieuwd hoe lang deze is, is dat een directe kabel zonder andere kastjes er tussen en is deze plat of rond?

Ik hoor het graag van je, dan kunnen we samen kijken naar de oplossing.

Hallo jasper,bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb inderdaad al zo'n 4 maanden last van een wegvallende verbinding.
toen dit begon heb ik uiteraard eerst de kabels vervangen,te weten;
de utp kabel
de kabel naar de tv
en de kabel tussen het modem en het aansluitpunt (kpn wandcontactdoos in de huiskamer)
kabel is rond,en 60 cm lang, directe kabel,geen andere kastjes.

Alleen heeft dat allemaal geen verbetering gebracht.

Bij een gewone reset blijft hij maximaal een week werken zonder uitval,
bij de harde reset die ik gedaan heb bleef hij ong. 5 weken werken,zonder probleem.

met groet,eric

Reputatie 8

en de kabel tussen het modem en het aansluitpunt (kpn wandcontactdoos in de huiskamer)
kabel is rond,en 60 cm lang, directe kabel,geen andere kastjes.

Alleen is daarbij niet duidelijk of die wandcontactdoos het hoofd ISRA aansluitpunt is waar internet in je woning komt. Of een doorschakeling / splitsing vanuit het “werkelijke” hoofd hoofd ISRA aansluitpunt wat vaak in de meterkast te vinden is.

In het laatste geval zit je nog steeds met een stuk verbinding wat mogelijk niet betrouwbaar is.

Die wandcontactdoos is die vierkant of rechthoekig (U1 of U2)?
Is het mogelijk nog het “echte” hoofd aansluitpunt te vinden?

Hallo babylonia,

De wandcontactdoos is het hoofd aansluitpunt.
Geen ander isra punt aanwezig.

groet,eric

Reputatie 8

Het binnenwerk van de contactdoos en de metalen verende lipjes om de telefoonstekker te klemmen, willen nog wel eens vervuild / gecorrodeerd zijn. Waardoor de connectie slechter is en men uitval krijgt.

De draadjes van het binnenwerk een keer loshalen, de blanke uiteinden even schoon schrapen.
Rest van de contacten met een penseeltje gedrenkt met wat contactspray schoonmaken.
En het geheel weer vastzetten. Kan de betrouwbaarheid in connectie weer doen terugkeren.

Als voorbeeld kijk eens naar de afbeeldingen en beschrijving < HIER >

Reputatie 8
Badge +11

De aansluiting zoals je het beschrijft klinkt goed @eric 1, maar desondanks merk je het probleem nog wel. Sinds de vorige meting die ik vrijdag deed, zie ik geen nieuwe verbrekingen terug in het systeem. Heb je die nog wel gemerkt in het weekend? Ik ben net als Babylonia benieuwd naar het aansluitpunt, hoe die eruit ziet als je die openmaakt? Wordt het beter na het schoonmaken daarvan?

Hallo jasper,

Ik heb dit weekend geen verbrekingen gehad,maar omdat ik moest inloggen bij mijn bank ben ik gewend om eerst mijn modem opnieuw op te starten,zodat de verbinding dan niet wegvalt.

Daarom denk ik dat de reden van het wegvallen in het modem zit.

Maar ik zal het aansluitpunt deze week schoonmaken,moet nog wel eerst contactspray kopen.

met groet,eric

Reputatie 8
Badge +11

Het modem heb ik ook nog in mijn achterhoofd als optie inderdaad, maar het schoonmaken van het aansluitpunt is stap 1. Als we het andersom zouden doen en het nieuwe modem geeft geen verbetering komen we toch weer terug bij het aansluitpunt, daarom wil ik die eerst uitsluiten. Hoe het daarna gaat hoor ik heel graag van je, ik ben benieuwd.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @eric 1, is het al gelukt om het aansluitpunt schoon te maken? Ik ben benieuwd hoe het nu gaat.

Goede morgen jasper,

Ik heb vorige week gedaan zoals afgesproken,maar weet het resultaat nog even niet.

Moest vorige week ergens inloggen,en heb voor alle zekerheid het modem opnieuw opgestart.

Heb nog een paar dagen tijd nodig om te weten of het heeft geholpen.

Ik laat het zo spoedig mogelijk weten.

groet eric

Reputatie 8
Badge +11

Dat snap ik inderdaad, het is dan eerst nog even aankijken wat het resultaat is. Ik wacht je bevindingen af.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @eric 1, hoe deed de verbinding het de afgelopen periode? Is het verbeterd of moeten we samen verder kijken?

Hallo jasper,

De afgelopen dagen zijn verlopen zonder dat ik het modem moest herstarten.

So far,so good.
Maar toch heb ik mijn twijfel.
Zoals eerder gemeld moest ik met regelmaat mijn modem opnieuw opstarten,bij een gewone herstart bleef hij ongeveer een week werken,bij een harde reboot  ongeveer een maand.
Ik heb daarom toch het gevoel dat het aan het modem ligt.
Ik wil je daarom vragen om dit topic nog een paar weken open te houden,mocht het euvel zich herhalen.
Ik  hoop dat ik er naast zit,en dat hij gewoon blijft werken,ben op dit moment erg afhankelijk van internet.

groet,eric

Reputatie 8
Badge +11

Vooralsnog klinkt het goed, maar het zegt nog niet alles inderdaad. We laten het topic gewoon nog even staan zoals het is, dan heb je de ruimte om het te ervaren. Ik hoop ook dat het blijft werken, mocht het toch weer wegvallen gaan we samen verder aan de slag.

Hallo jasper,

Mijn modem blijft het prima doen.

Ik ben hartstikke blij met de geboden hulp.
Je mag dit topic afsluiten,ik meld me wel weer,indien nodig.

Jasper en @babylonia bedankt.

Met vriendelijke groet,eric

Reputatie 8
Badge +11

Dat is goed om te lezen @eric 1, fijn dat het stabiel blijft. Dat maakt het een stuk prettiger werken! Graag gedaan, als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden. Hopelijk is het dan voor iets anders :wink:

Reageer