beantwoord

Experia Box V8 moet geregeld gereset worden

  • 10 augustus 2019
  • 26 reacties
  • 603 keer bekeken

Reputatie 1
Laatste weken moet ik opeens weer geregeld mijn experiabox V8 resetten. soms wel tot 3 keer per dag. Ik merk het dat internet het opeens niet meer doet. Dan steek ik een omgevouwen paperclip achterin de box en wacht 15 seconden. De box start dan weer op en dan doet alles het weer.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 19 augustus 2019, 20:29

Dag @Grote_Bram. Goed dat je aangeeft dat je het nieuwe modem nog niet hebt ontvangen. Ik kan me levendig voorstellen dat je het continu moeten resetten en opnieuw opstarten van de apparatuur beu bent. De aanvraag van mijn collega lijkt te zijn vastgelopen. Ik heb daarom nu opnieuw een nieuw modem voor je aangevraagd. Ik verwacht dit binnen 2 dagen bij je in huis. Ik houd voor je in de gaten of de aanvraag nu wel doorloopt. ☺
Bekijk reactie

26 reacties

Reputatie 8
Mogelijk teveel demping in de bekabeling tussen ISRA-punt en de modem/router?
Doorloop de volgende informatie < HIER > en vervolgreacties.
Reputatie 1
Babylonia, dank je wel voor de snelle terug koppeling.
De bekabeling is destijds door een monteur aangebracht en daar heb ik niks in gewijzigd. Soms gaat het een week goed, zonder storingen, dan weer een paar keer per dag. Dan weer een paar dagen goed. Dan lees ik dat de contacten van de kabels kunnen oxideren? Dan kunnen de contacten van de experiabox toch ook net zo goed oxideren? Ik zie overigens geen sporen van oxidatie op de contacten van de kabels (microscoop). Ik heb ook geen nieuwe randapparatuur geplaatst of lopen schuiven daarmee. Ik heb eerder het idee dat de experiabox aan zijn einde is gekomen. Dus kan niet zo veel mee de terug koppeling. NB. Bij de storingen van de TV niet uit.
Reputatie 8
De bekabeling is destijds door een monteur aangebracht en daar heb ik niks in gewijzigd.
....
Ik zie overigens geen sporen van oxidatie op de contacten van de kabels (microscoop)

Dat zegt niks in de betrouwbaarheid ervan op de lange termijn. (Zeker niet als het door "Guidion" monteurs is aangebracht als ik de vele negatieve ervaringen lees hier op het forum).

Bij een hoofd ISRA-aansluiting, hoe heb je de "vaste" contacten ervan onder een microscoop gekregen? Verder is het bij RJ11 stekkertjes niet mogelijk "binnenin" te kijken, hoe de metalen doordruk pennetjes nog "goed" contact hebben door de mantel van de draadjes heen met de kerndraadjes van de kabel. Hooguit "de buitenkant" is te beoordelen, maar daar zit het probleem meestal niet.

De kenmerken van de problemen die je beschrijft is nu net de aanleiding om bij die bekabeling te beginnen om te controleren. Hoe lang is de bekabeling die je gebruikt?

Welk type ISRA-punt heb je?
Kun je eens een foto plaatsen van het hoofd IRSA-punt?

"Lasdop" (van voor 1990)




Reputatie 1
Ik heb een fiber termination unit en geen telefoonaansluiting. Met een stereokijker die ik ooit gebruikte in de chip industrie, daarmee kun je objecten vergroten tot ongeveer 40x. Ik heb de UTP kabel onder de microscoop bekeken. Wanneer koper (aansluiting) oxideert wordt het dof. Soms een beetje groenig. Dat is bij mij niet het geval. Misschien ligt de storing dan toch de experia box, want na een reset werkt alles weer even. De box is van het type v8 en volgens dit forum zijn daar in het verleden ook veel problemen mee geweest.
De lengte van de kabel van de FTU naar de experiabox is ongeveer 3 meter.

Visueel lijkt het grijs van achter de box vergeelt. De box voelt warm aan, maar niet heet. Zou die thermisch uit kunnen vallen misschien? De box staat gewoon in de huiskamer en niet in een kast, dus zou gewoon zijn warmte kwijt moeten kunnen.

Reputatie 8
Ik heb een fiber termination unit en geen telefoonaansluiting.
Ah, dat is een heel andere situatie dan VDSL.
Maar aan je foto zie ik wel direct mogelijke boosdoeners.

Een opgerolde kabel is nooit een goed idee, omdat het een "spoelwerking" geeft in de datastromen die er doorheen lopen, en daarmee "elektromagnetische interferentie" veroorzaken. Zeker als "trosje" met zoveel windingen. Gebruik kortere kabels die je niet hoeft op te rollen (of hooguit slechts enkele windingen).

Verder valt het niet meteen op, maar dat zwarte apparaat rechtsonder (met die blauwe LED-lampjes), zo pal naast de Experia Box is om dezelfde reden (elektromagnetische interferentie), een storingsbron. Een Experia Box V8 is in het geheel niet afgeschermd voor "EMI" (heb wel eens een V8 opengemaakt), en daardoor eigenlijk erg gevoelig voor dit soort invloeden van buitenaf.

Plaats apparaten minimaal 20, maar beter nog 30 cm van elkaar (of meer).
Eerdere berichten m.b.t. dit soort storingen, zie bijv. < HIER >
en in een meterkast de invloed van een "slimme meter" < HIER >
Reputatie 8
Per abuis, dubbel geplaatst bericht.
(Tekst maar even verwijderd. En dit als overbodig te beschouwen).
Reputatie 1
Die opgerolde kabel is een telefoonsnoer. Je krijgt alleen spoelvorming als er een apparaat aan hangt wat enig vermogen trekt, maar van de stroom van een telefoonsignaal dat gaat mijns inzien echt geen problemen veroorzaken.
De installateur heeft deze opstelling destijds zo geplaatst en het heeft natuurlijk al die jaren goed gefunctioneerd naast elkaar. Wat goed is moet je niet veranderen.
Ik heb overigens niks vernomen van de plaatselijke vergeling van het kunststof van de experia box. Is dat normaal?
Ik zou eerst eens willen voorstellen om de box te vervangen voor ik allerlei kunsten ga uithalen.
Reputatie 8
Die opgerolde kabel is een telefoonsnoer. Je krijgt alleen spoelvorming als er een apparaat aan hangt wat enig vermogen trekt, maar van de stroom van een telefoonsignaal dat gaat mijns inzien echt geen problemen veroorzaken.
Als je niks probeert, kom je er nooit achter.
(Het zou ook als "antenne" kunnen fungeren om signaal op te pikken uit de omgeving).
En hoe zit het met dat apparaat met die blauwe LED-lampjes pal naast de Experia Box?
Lijkt me dat die continue aan staat? (Kun je zien aan die brandende LED-lampjes). De voorbeelden waar ik naar verwijs m.b.t. storing door interferentie lijken me duidelijk.

Verder is het normaal dat de Experia Box iets warm wordt en het plastic vergeeld.
(In zijn algemeenheid verkleuren bijna alle goedkope plastic apparaten).

Je werkwijze is net verkeerd om. Eerst maar eens mogelijke oorzaken van problemen weghalen. Als je set-up dan werkelijk tip top in orde is, en je hebt nog steeds problemen, dan pas kijken naar eventuele vervanging van een modem/router. (Dat is ook de werkwijze van Telfort).
Reputatie 2
Het oprollen van kabel wordt meestal gedaan om scherpe bochten, knikken in de kabel te voorkomen, dacht ik altijd, aan de andere kant, ja, het gaat als spoel werken maar dan zou je de "rol/spoel" ook weer uit andere "bronnen" kunnen houden, of toch de kabel inkorten als dit mogelijk is. (speciaal gereedschap/ connector tangen nodig?)
Aan de andere kant... dacht ik ook, kan het wezen dat de router overbelast wordt, dmv van torrent download of andere streaming diensten " gamers in "tha house" ?
Misschien de router instellingen (laten) controleren, dit zijn zo mijn ervaringen, maar dan wel met een VDSL verbinding, Ik kan mij voorstellen, dat een fiber verbinding, dat nog hogere frequenties/snelheid, nog meer gevoeiliger is voor externe storing, alleen bij de fiber zelf zal dit dan geen elektromagnitische invloeden zijn voor dat deel, misschien kijken voor het overige voor massa/aarding of afscherming/betere plaatsing toepassen.
Reputatie 1

Jullie hebben gelijk. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken. Toch maar om uit te sluiten dat dat de oorzaak zou kunnen zijn. Het telefoon snoer heb ik inmiddels vervangen door een korter exemplaar, die niet opgerold hoeft te worden. Verder het apparaat met de blauwe lampjes (router) verplaatst (onder de verwarmingsbuis). Niet goed te zien op de foto. Hemelsbreed staat deze nu op circa 50cm afstand van de experiabox. Verder alle snoertjes netjes bij elkaar gebonden, zodat de stofzuiger geen kwaad kan doen. Een andere kabel van de FTU naar de experiabox was ook deels opgerold. Deze heb ik als een lange lus achter een kast gelegd. Dus daar ook geen spoelvorming meer mogelijk.

Alle apparaten die de dezelfde verdeeldoos gebruiken zijn voorzien van of een adapter of een eurostekker. Dus er valt weinig te aarden.

Alle hoop is nu gericht op verbetering. Ik doe wel eens wat downloaden, maar niet extreem veel. Ik ben zeker geen gamer. Het uitvallen van de box is vaak in de nacht, maar ook overdag. Ik zie geen relatie tussen mijn internet gebruik en het uitvallen.
Reputatie 2
Ziet er goed uit zo, het enige waar ik nu nog op kan komen, is, (extreem) is er misschien iets wat er op een tijdschakelaar staat in de buurt ? (spaar schakeling wasmachine?) (starten van een koelkast?) of communictie dat via het lichtnet gaat ? maar ik vermoedt toch wel, dat het iets anders zal zijn... als het probleem zich toch nog voordoet.

btw probeer die witte kabel op de voogrond wat strakker/rechter te maken.
Reputatie 8
Ik hoop dat het daarmee is opgelost en storingen uitblijven.

Maar mocht je kabels willen controleren, dan is een microscoop niet het geëigende instrument, maar speciale "meet" apparatuur. Een simpele kabeltester is door de gewone man nog wel aan te schaffen, maar die meet alleen als het echt fout is. Een gespecialiseerde meter is te kostbaar.

Mocht je echter gebruik maken van een "managed switch" zit daar vaak een uiterst nauwkeurige tool in om kabels elektronisch door te meten op "demping" van het signaal. Dan valt er meer door de mand aan slechte kabels dan veel gebruikers voor mogelijk houden.
Zie < DEZE > reactie en het onderwerp ervoor aangaande die tool in een switch.
Reputatie 1
De witte kabel op de voorgrond is het vernieuwde telefoonsnoer, daar zitten nog verse knikken in van de nieuwigheid. Ik heb geen tijdschakelaar in de buurt. De wasmachine en de koelkast zitten op een andere groep in de meterkast. voor alsnog kijk ik even de huidige situatie aan, voordat ik kabels ga vernieuwen, maar als ik een kabel zou vernieuwen, heeft dan de kabel van de FTU naar de experiabox het meeste nut?
Reputatie 8
Bij glasvezel zijn alle UTP-kabels gelijkwaardig als het aankomt op connectie. Het is wel zo, dat met de kabel tussen FTU en router, daar alle dataverkeer langs gaat, zowel TV als internet. "Achter" de Experia Box alleen de data van het apparaat (apparaten) wat daarop is aangesloten.

Waar je bij vervanging beter wel goed op let is dat je een goede kwaliteit kabel aanschaft met "koperen" kerndraden. (Het best nog met een afscherming). Wat tegenwoordig ook nogal eens voorkomt is "aluminium" met een dun laagje koper eroverheen. Dat voldoet beslist niet.
Gecodeerd als "CCA".

Kabels waar ikzelf goede ervaring mee heb :
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/nieuwe-klant-en-aankoop-geschikte-switch-78371#post650608
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Grote_Bram. Van harte welkom hier. Het is zeker niet de bedoeling dat je je modem met regelmaat moet resetten, omdat je verbinding uitvalt. Ik zie dat @Babylonia en @thefug2 je al flink op weg hebben geholpen. Ik ben benieuwd of je na de aanpassingen verbetering merkt. 🙂
Reputatie 2
Eventjes een algemene opmerking betreffende kabels, misschien overbodig, Hoe langer de (koper draad) kabel is, des te belangrijker de kwaliteit is, een korte kabel mag dus ook wel een goedkopere kabel zijn,
als je ook het gereedschap er voor hebt, en de "plugs" kan het nog meer in korten ook nog iets verbetering geven, maar ik denk dat hier al veel gedaan is in dit geval, ik begrijp ook dat er via de provider ook TV wordt aangevoerd ? ik heb dit zelf niet, (alleen internet hier) maar ik kan mij voorstellen dat bv. hier voor "prio's" ingesteld kunnen worden, naar smaak kan dan de belangrijkheid ingesteld worden, wat "voorrang"
moet krijgen in het netwerk verkeer, ik weet ook niet of bepaalde instellingen "conflicten" kunnen veroorzaken.
Het brengt dus wel complexiteit met zich mee.
Wat ook nog storing met zich mee kan brengen, (maar hoeft niet van toepassing te zijn) is het zgn massa potentiaal, wanneer meerdere elektronische aparaten met elkaar worden aangesloten, deze hebben kabels onderling met afscherming, en dat is ook verbonden bv. met de behuizing als deze van metaal is.
tussen de verschillende massa, metalen punten, kan een spannings verschil zijn, dat dus storing veroorzaakt, ik had al iets begrepen dat daar ook al naar gekeken was ? een andere opstelling helpt dan inderdaad, te dunne lange kabels kunnen slecht zijn, of kabels liggen langs de transformator van de voeding van een aparaat, of een ongebruikte kabel zit nog wel aan een kant in een aparaat...
Gewoon eens alles nalopen en alles eens op functie controleren en ondertussen ook kijken of misschien het op elkaar "inwerkt".
Als alles wat je gedaan hebt toch nog problemen geeft, zou ik toch de instellingen van de router nalopen.
Reputatie 8
Eventjes een algemene opmerking betreffende kabels, misschien overbodig, Hoe langer de (koper draad) kabel is, des te belangrijker de kwaliteit is, een korte kabel mag dus ook wel een goedkopere kabel zijn,
Dat is de verkeerde zuinigheid. Kortere kabels kosten al minder dan lange kabels. En wat zou je op die kortere lengte voor die € 0,50 of € 1,= per kabel goedkoper daar nog risico voor nemen? Er is zoveel rotzooi op de markt dat je je daar beter helemaal niet mee inlaat.


als je ook het gereedschap er voor hebt, en de "plugs" kan het nog meer in korten ook nog iets verbetering geven,
Onzin. Kabels voldoen aan een bepaalde certificering. Dan weet je vooraf waar het aan voldoet.
Dat wordt niet merkbaar beter door ze in te korten.

Kabels koop je beter meteen zoveel mogelijk op juiste lengte met eraan gesealde pluggen. Geklooi achteraf om daar nog een stukje vanaf te halen, haal je meer problemen op de hals, dan nodig.

Wil je bekabeling wel helemaal zelf samenstellen vanuit lengte "op rol", juist dan is goede kabel essentieel. Als je daarbij de certificering aanhoudt, weet je dat lengtes tot 100 meter voldoen. Tenminste als je juist kabel betrekt van een vertrouwde leverancier en kwaliteit. Want daar ontbreekt het juist aan bij "goedkope" kabels van dubieuze afkomst. Dan weet je nooit waar je aan toe bent.

Als voorbeeld bekijk een YouTube filmpje van echt gewoon alledaagse praktijk. Verkeerde samenstelling van kabel + ook nog eens onvoldoende getwiste draadparen < vanaf HIER >
en vervolg wat verderop met daadwerkelijke test < HIER >
Artikeltje en test met goede meetapparatuur op < tweakers.net >

......ik begrijp ook dat er via de provider ook TV wordt aangevoerd ? ik heb dit zelf niet, (alleen internet hier) maar ik kan mij voorstellen dat bv. hier voor "prio's" ingesteld kunnen worden, naar smaak kan dan de belangrijkheid ingesteld worden, wat "voorrang" moet krijgen in het netwerk verkeer,
Volledig overbodig. Bij glasvezel (waar het hier om gaat) staat de stream voor TV-diensten volledig "los" van de internet snelheid die mensen als abonnement afnemen. Daar is de glasvezel netwerk doorvoersnelheid namelijk zodanig hoger in, dan de "afgeknepen" internet snelheid van een abonnement, een gebruiker het verschil niet eens opmerkt als je internet met of zonder TV bekijkt. Het verschil is zelfs niet eens met een internet speedtest meetbaar.
TV loopt via een ander VLAN, als het internetverkeer.

Wat ook nog storing met zich mee kan brengen, (maar hoeft niet van toepassing te zijn) is het zgn massa potentiaal, wanneer meerdere elektronische aparaten met elkaar worden aangesloten, deze hebben kabels onderling met afscherming, en dat is ook verbonden bv. met de behuizing als deze van metaal is.
Apparaten met metalen kasten hebben meestal voedingen met randaarde.
Maak daarvan gebruik. (Dus ook werkelijk aansluiten op randaarde).
Zodat het mogelijk potentiaalverschil wordt afgevoerd via die aarde-aansluiting.
Reputatie 1
De experiabox is weer uitgevallen. Ergens gisterennacht tussen 23:00 en 7:00. Dus eigenlijk op een moment waarop er geen vraag naar was.

Ik heb zelf inmiddels wat research gedaan betreffende UTP kabels. Goedkoop of duur, ook daar zit veel kwaliteit verschil in. Er wordt in de handel CCA en CCS kabel aangeboden voor hoge prijzen, zodat je denkt dat je goed spul koopt. Koper is de beste geleider. Belangrijkste is dat de kabel niet de volgende code heeft: CCA (copper cladded aluminium) of CCS (copper cladded steel). CCS is makkelijk te testen met een magneet, aangezien ijzer magnetisch is en koper niet. Omdat er veel data door de kabel moet de kabel dat ook aan kunnen. Met een Cat 6 kabel zou ik altijd safe moeten zitten. Dan kom ik nog de code AWG24 tegen. Dat heeft te maken met de koperdraad diameter, hoe dikker de diameter, hoe meer data er door heen kan. AWG26 heeft bijna twee keer zo weinig geleidend materiaal als AWG24. Dat wil zeggen dat de diameter van de adertjes ook twee keer zo klein is en dus minder data kan verwerken. De lengte van de kabel is van degelijk belang, want een langere kabel heeft een hogere weerstand. Kabels die je niet hoeft te verplaatsen kun je het beste op lengte maken, zoals "thefug2" ook al schreef. In de handel worden CCA en CCS ook duur aangeboden. Terwijl die niet de norm van Cat 6 kunnen halen.
De kabel die er nu ligt tussen de FTU en de experiabox is een AWG24 kabel van de categorie 5e (geschikt tot 1000 Mbps)
Concluderend hieruit moet ik dus tussen de FTU en de experiabox een UTP kabel plaatsen die niet veel te lang is, omdat ik geen tang heb om UTP schoentjes er aan kan zetten. Minimaal voorzien is van de code Cat 6 of 6a en AWG24. Graag gedaan.
Reputatie 8
Met een Cat 6 kabel zou ik altijd safe moeten zitten. Dan kom ik nog de code AWG24 tegen. Dat heeft te maken met de koperdraad diameter, hoe dikker de diameter, hoe meer data er door heen kan. AWG26 heeft bijna twee keer zo weinig geleidend materiaal als AWG24. Dat wil zeggen dat de diameter van de adertjes ook twee keer zo klein is en dus minder data kan verwerken. De lengte van de kabel is van degelijk belang, want een langere kabel heeft een hogere weerstand.
Het klopt wel dat dikkere kabel beter geleidend is. Wat je echter in je onderzoek naar kabels vergeet is dat de specificatie van "CAT5E, CAT6" nu juist inhoudt dat de kabel voldoet om de bandbreedte die erbij hoort, zonder problemen ook daadwerkelijk te kunnen verwerken.

Een op "vaste lengte" aangeschafte CAT6 kabel die bijv. slechts 3 meter lang is, en bestaat uit dunnere AWG26 kerndraden, voldoet gewoon aan de minimale specs om de bandbreedte behorend voor CAT6 door te geven. Je merkt voor je thuisnetwerk dan ook absoluut geen verschil in snelheid of je daarvoor bijv. een CAT7 of CAT7A kabel zou gaan inzetten met AWG24 of nog dikkere kerndraden. (Voor mijn part gebruik je "spoorstaven" dikke kabels).

Het gaat om digitaal signaal, geen analoog signaal.

Vergelijk het met potlood handgeschreven tekst op een mooi glad gestreken papiertje als "erg goed leesbaar". Als je dat door 10 mensen laat lezen, kunnen ze dat allemaal prima zonder fouten lezen. (Voor mijn part "morse code" beschreven data, wat bestaat uit streepjes en puntjes).

Frommel je dat papiertje op, met veel kreukels en vouwtjes erin, en "ontvouw" je het weer, heb je --hoewel het papiertje nog redelijk plat is-- een minder duidelijk beeld van de tekst, maar zal nog steeds goed leesbaar zijn. De informatie van de tekst zelf verandert er dus in het geheel niet mee. Ondanks dat de informatie op zichzelf minder duidelijk leesbaar is. Zo lang er geen fouten worden gemaakt, is er geen reden daar een "beter glad gestreken" nieuw papiertje voor te nemen.

Nog meer verfrommelt en opnieuw uit elkaar gelegd, wordt de tekst steeds onduidelijker. Misschien lezen nu slechts 8 van de 10 mensen de informatie nog op juiste wijze. Pas op dat moment wordt de geschreven informatie wat wordt doorgegeven minder betrouwbaar en gaat "haperingen" vertonen. (Twee mensen moeten nog eens de tekst opnieuw lezen, en misschien nog eens een derde keer, om de juiste informatie eruit te filteren).


Maar terug naar je probleem, wat kennelijk niet is verholpen met de wijzigingen in de plek van de Experia Box en gebruik van andere kabels. Het probleem zou in dat geval dan nog kunnen liggen in een slechte aansluiting van het glasvezel NT-kastje op de fiber aansluiting van de FTU, of de Experia Box zelf?

Er is nog wel een trucje om een evt. slechte aansluiting van de fiber optics en daarmee een te hoge demping van het optische signaal tussen NT-kastje en FTU te controleren. Officieel "mag je er niet aankomen", maar snel en makkelijk zelf te doen. Is om het glasvezel NT-kastje even omhoog te tillen en weer terug te schuiven. Met aansluiting van hetzelfde type als volgend filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=Ew-Ykg3JgE4&t=2s

Ander type aansluitingen of indien met vorige voorbeeld nog steeds geen verbetering, lijkt me nu dat Telfort aan zet is, om een monteur aan te sturen en de combinatie van NT-glasvezelkastje / router te controleren en mogelijk die genoemde onderdelen uit te wisselen. (Of nog verder te controleren op de aansluiting in de glasvezel wijkcentrale).
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Grote_Bram. Vervelend dat je verbinding weer is weggevallen. Ik zie dat je gisteren hebt gebeld met de klantenservice en er een nieuw modem jouw kant op komt. Klopt dat? Laat je hier weten of je verbinding stabiel blijft, nadat je het nieuwe modem hebt geïnstalleerd?
Reputatie 1
Ja, klopt. Vanmiddag is de experiabox weer uitgevallen. Dus ik hoop dat de nieuwe box uitkomst bied.
Reputatie 7
Badge +9
Dat hoop ik ook! Ik wacht je berichtje hier af. ☺
Reputatie 1
De nieuwe box is nog niet binnen. Donderdag kon ik opeens niet meer opnemen met de televisie. Ook geen opgenomen programma's meer afspelen. Later deed de televisie het helemaal niet meer en moest ik mijn abonneenummer weer invullen en mijn pincode. Volgende dag kon ik weer niet opnemen en afspelen. Gisteren kwam ik er weer achter dat op enig moment de internet weer was uitgevallen. Met de simpele paperclip achter in de box, kreeg ik de box niet goed gereset. Helemaal uit gezet en FTU stroomloos gemaakt. Uiteindelijk deed internet het weer. Ik hoop dat die nieuwe box snel binnenkomt. Ik wordt hier behoorlijk gefrustreerd van.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Grote_Bram. Goed dat je aangeeft dat je het nieuwe modem nog niet hebt ontvangen. Ik kan me levendig voorstellen dat je het continu moeten resetten en opnieuw opstarten van de apparatuur beu bent. De aanvraag van mijn collega lijkt te zijn vastgelopen. Ik heb daarom nu opnieuw een nieuw modem voor je aangevraagd. Ik verwacht dit binnen 2 dagen bij je in huis. Ik houd voor je in de gaten of de aanvraag nu wel doorloopt. ☺
Reputatie 1
Afgelopen week heb ik het nieuwe modem ontvangen. Vooralsnog geen problemen gehad. Iedereen in mijn gezin is erg blij met de stabiele wifi. Dank je wel Natasja voor het opsturen.😀

Reageer