beantwoord

Experia box V8 kapot

• 21 mei 2020
  • 6 reacties
  • 185 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds zondag heb ik steeds groter wordende problemen met mijn Experia box v8. Inmiddels heb ik helemaal geen tv en internet meer.

Zondagavond vielen tv en internet uit, op de box brandde het blauwe lampje Update. Na enige tijd startte alles weer op en werkte het weer.

Vanaf dinsdagavond haperde het tv-signaal. Beeld bleef steeds een paar seconden hangen, geluid hakkelde. Heb uitgesloten dat het aan het toestel zelf ligt door hdmi-kabel en aansluitkabel naar experia boxte vervangen, en getest om te kijken via Chromecast: dit ging gewoon goed.

Woensdagavond had ik geen internet en tv meer. Op de Experia box brandden alleen de lampjes Power en Wireless. Opnieuw opgestart via aan/uitknop, werkte voor 5 minuten en viel daarna weer uit. Dit is nog 2x zo gebeurd. Daarna een harde reset gedaan via het knopje achterop. Powerlampje bleef hierna rood branden en er gebeurde verder niets. Pas na uit en weer aan zetten werd power weer groen. Af en toe knipperden alle andere lampjes tegelijk in verschillende kleuren. Na ruim een half uur kwam  er ineens leven in en startte alles normaal op. Alles werkte weer voor 45 minuten, en daarna viel hij opnieuw uit. Sindsdien brandt alleen het groene power lampje en doet niks het meer, ook niet na aan/uit zetten en harde reset.

Ik heb de aansluitkabel naar het contactpunt al vervangen voor een kortere. Er is geen storing bekend op mijn adres.

Volgens mij is de experia box kapot. Kan ik een nieuwe krijgen?

Groeten,

Jeroen Slingerland

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 22 mei 2020, 09:28

Hoi @JeroenSl, geen diensten meer dus. Dat is niet fijn. Je hebt al goed gekeken wat er aan de hand is, maar helaas de oplossing niet gevonden nog. Ik heb nu jouw verbinding eens doorgemeten. Ik zie inderdaad een aantal verbrekingen welke door het modem lijken te komen. Nieuwe modem is dan ook onderweg. Ik hoor graag hoe deze zijn werk doet. 

Bekijk reactie

6 reacties

Hallo @JeroenSl , wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.

Voor een snelle(re) reactie kun je ook bellen, 0900 9596, Twitteren of Facebooken.

Of dat op Hemelvaartsdag ook allemaal kan weet ik niet (zeker).

Succes.

Reputatie 8
Badge +18

Op Hemelvaartsdag zijn de genoemde opties hierboven genoemd niet te bereiken dus gesloten omdat het een zondag is

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @JeroenSl, geen diensten meer dus. Dat is niet fijn. Je hebt al goed gekeken wat er aan de hand is, maar helaas de oplossing niet gevonden nog. Ik heb nu jouw verbinding eens doorgemeten. Ik zie inderdaad een aantal verbrekingen welke door het modem lijken te komen. Nieuwe modem is dan ook onderweg. Ik hoor graag hoe deze zijn werk doet. 

Reputatie 1

Vandaag het nieuwe modem ontvangen, Experia box V10. Had in de tussentijd een andere V8 van iemand geleend dus heb maar kort zonder internet en tv gezeten. De nieuwe V10 werkt prima, alle problemen opgelost, bedankt voor de service!

Groeten Jeroen

Reputatie 8
Badge +18

Fijn om te lezen dat alles nu weer goed werkt, bedankt voor de terugmelding

Reputatie 8
Badge +12

Dat is mooi! Fijn dat het nu allemaal werkt. 

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten. 

Reageer