beantwoord

Experia Box V8: kan geen portmapping definiëren

  • 20 oktober 2019
  • 26 reacties
  • 693 keer bekeken

Reputatie 1

Enige tijd geleden moest ik verplicht overstappen naar de KPN-glasvezel-infrastructuur, waardoor ik onder andere mijn DVB-C-verbinding en analoge radioverbinding kwijtraakte. Ook ontving ik een ExperiaBox V8, waardoor ik mijn eigen Fritzbox met ingebouwde VPN-server niet meer kan gebruiken. Dit slechts ter inleiding...

 

Nu probeer ik op de ExperiaBox V8 port forwarding in te stellen t.b.v. in andere VPN-server. Het lijkt er echter op dat er iets met de firmware niet klopt. Op de webpagina waarop m.i. port forwarding ingesteld zou moeten kunnen worden, blijken de knoppen om iets te configureren te ontbreken. Zie bijgaande afbeelding.

 

Zie ik iets over het hoofd of is er inderdaad iets mis met de firmware/route?

 

Vriendelijke groeten,
Erwin

 

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 4 november 2019, 10:38

Goedemorgen @earvdl, je hebt al een hele boel geprobeerd met behulp van @Babylonia zie ik! Naast een deel van de instellingen dat niet goed weergegeven wordt, lijkt het er dus ook op dat instellingen niet goed worden aangepast of opgeslagen. Het lijkt me daarom een goed idee om het met een nieuw modem te proberen.

Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd! Je ontvangt 'm zo snel mogelijk, binnen een paar werkdagen. Ik kan niet toezeggen welk modem je krijgt, indien mogelijk wordt het natuurlijk een nieuwer type zoals de V10 :slight_smile: We horen hier graag of alles is gelukt met het nieuwe modem en ik ben ook benieuwd hoe het daarna gaat met de instellingen.

Bekijk reactie

26 reacties

Reputatie 8
Badge +9

Welke Fritzbox heb je en heeft deze wel of geen firmware vanaf versie OS 7.10..?

In een aantal modellen met deze firmware zitten de instellingen voor Telfort DSL en glasvezel.

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie.

Ik heb een al wat oudere Fritzboxen:  een Fritzbox 7270 en een Fritzbox 7340. Beide ondersteunen OS 7.10 niet.

Reputatie 8
Badge +9

Bedankt voor je reactie.

Ik heb een al wat oudere Fritzboxen:  een Fritzbox 7270 en een Fritzbox 7340. Beide ondersteunen OS 7.10 niet.

Da's jammer.

Er lijken inderdaad wat knoppen te ontbreken in de instellingen van de V8.

In onderstaand topic staat een uitleg over hoe het zou moeten zijn.

https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-port-forwarding-instellen-op-een-experiabox-v8-69489

Reputatie 8

Inderdaad lijken er wat menu's te ontbreken.
Reset in ieder geval de router zoals eerder voorgesteld. Als het nog niet wordt opgelost, misschien afhankelijk met welke browser je de Experia Box benadert?

Heb hier normale menu’s met Firefox en Google Chrome.

Nog wat extra plaatjes, bijv.  < HIER >  en  < HIER >

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie.

Ik heb met drie verschillende browsers getest, Firefox, Google Chrome en Internet Explorer. Alle drie laten ze hetzelfde zien. De router is kort geleden gereset.

Reputatie 8
Badge +16

 

Ik heb al heel lang geen V8 meer aangesloten gehad… maar kan iemand zien of dit een reguliere Telfort firmware is?

Reputatie 8

De router is kort geleden gereset.

Nog maar een keer doen dan. Een reset hoeft niet in één keer goed te gaan.
Je kunt een reset ook een 2e of 3e keer achter elkaar uitvoeren. Dat maakt niet uit.
Zo lang je problemen hebt, niet van één reset “kort geleden” laten afhangen
 

Ik heb al heel lang geen V8 meer aangesloten gehad… maar kan iemand zien of dit een reguliere Telfort firmware is?

Heb de router minder lang geleden nog aangesloten gehad, maar is/was hier nog de laatste versie. (Kan nog eens een extra update forceren en kijken wat dat oplevert).

Update:
Zeker iets van 4 - 5x gereset. Er is geen nieuwe firmware ingeladen.
Blijft versie:  02.00.138v2W4

Reputatie 8
Badge +9

Hoi @earvdl, welkom op ons forum! Ik begrijp dat je bezig bent met de instellingen van de Experia Box V8, maar dat de interface met instellingen niet volledig lijkt te zijn. Dat is gek en ook niet handig natuurlijk.

Ik zie dat je al op weg geholpen bent, dat is fijn! Ik ben het met het gegeven advies eens, het lijkt me een goed idee dat je het modem nogmaals een volledige reset geeft volgens deze stappen. Laat je weten of het is gelukt en of de interface daarna wel volledig is?

Reputatie 1

Dag Alexandra. Ik heb inmiddels verder getest. Een volledige reset bleek inderdaad te helpen. Wel vervelend dat dan alle instellingen verdwijnen, inclusief de koppelingen tussen de eerder dynamisch gegenereerde IP-adressen en apparaten. Dat betekent veel extra handwerk.

Maar goed. Na de reset was ik inderdaad in staat om de port forwarding te configureren. Echter, toen ik een dag later de port forwarding wilde uitzetten (disablen), bleek dat niet mogelijk. De configuratiemogelijkheden waren weer spoorloos verdwenen. Opnieuw moest de router gereset worden om de configuratiemogelijkheden terug te krijgen.

Je begrijpt dat het steeds moeten resetten van een router als je wat instellingen wilt wijzigen onwerkbaar is. Ik wil je daarom vragen mij een goed werkende router te sturen; hopelijk functioneert een ExperiaBox V10 beter. Ook hoor ik graag welke AVM-routers compatibel zijn met de Telfort/KPN-aansluiting.

 

 

Reputatie 8

Wel vervelend dat dan alle instellingen verdwijnen, inclusief de koppelingen tussen de eerder dynamisch gegenereerde IP-adressen en apparaten. Dat betekent veel extra handwerk.

Bij een Experia Box V8 heb je de mogelijkheid van de instellingen een back-up te maken, welke je later opnieuw kunt importeren, zodat alle instellingen in één handeling weer zijn teruggezet. Houd er rekening mee dat mogelijke fouten in je instellingen ook weer worden teruggezet.
Bij andere door Telfort nu geleverde routers is er géén back-up mogelijkheid van instellingen.

Overigens vermoed ik dat je een aantal instellingen gebruikt die tegenstrijdig met elkaar zijn, waardoor in de router een aantal functies niet goed meer werken waardoor je menu’s verliest?
Of heb je mogelijk een aantal restricties ingesteld door virus scanners, block filters e.d.?
Misschien log je in onder https ?? (En maak je een uitzondering om zonder certificaat in te loggen?) Normale instellingen m.b.t. port forwarding geven geen verlies van menu’s.

Bedenk verder dat elke door een provider geleverde router aangepaste firmware heeft, waarbij een aantal functies worden verwijderd en “uitgekleed”. Hierdoor zijn niet alle instellingen betrouwbaar. Normaal geldende netwerk conventies worden ook nog wel eens met voeten getreden.

Ten aanzien van het omruilen van een router voor een ander model.
Dat doet Telfort niet, is niet hun beleid.

Als je een beetje een serieus netwerk wilt opzetten, gebruik dan beter een eigen router.
In een NAT achter NAT set-up, of anders wel als vervanging van de Experia Box.
Via rechtstreekse connectie, bijv. modellen van FritzBox en DrayTek. (En aangesloten achter glasvezel, jammer genoeg nog geen IPTV “routed mode”, geen eigen VOIP ATA functionaliteit, maar wel zeer uitgebreide “mini NAS” functionaliteiten en VPN functionaliteit, routers van Synology).

Ieder merk/type heeft zijn eigen sterke punten, maar kent ook zijn beperkingen.
(DrayTek erg uitgebreid met VLAN’s om netwerken te scheiden). Zoek eerst goed uit wat je wilt aan functionaliteiten. Ook t.a.v. uitbreiding in nabije toekomst (bijv. m.b.t.  IoT  apparaten).

De huidige meest gebruikelijke modellen van FritzBox zijn allen compatible met KPN/Telfort.
Vreemd genoeg het specifieke glasvezel type 5490 (rechtstreeks met een fiber kabel gepatched), alleen via aanpassing van een XS4ALL profiel.
Bij modellen als 7490 en 7590 zit er standaard reeds een profiel bij voor connectie met Telfort.

Reputatie 1

Dag Babylonia,


Bedankt voor het uitvoerige antwoord. Met name de tip om eerst een backup van de instellingen te maken alvorens te resetten was erg nuttig.

 

 

Overigens vermoed ik dat je een aantal instellingen gebruikt die tegenstrijdig met elkaar zijn, waardoor in de router een aantal functies niet goed meer werken waardoor je menu’s verliest?
Of heb je mogelijk een aantal restricties ingesteld door virus scanners, block filters e.d.?
Misschien log je in onder https ?? (En maak je een uitzondering om zonder certificaat in te loggen?) Normale instellingen m.b.t. port forwarding geven geen verlies van menu’s.
 

Dat kan ik uitsluiten. Ik heb getest met slechts één gewijzigde instelling: port forwarding voor slechts één poort (UTP, poort 1194 t.b.v. VPN). Na een reset van de router kan ik die port forwarding inderdaad instellen. Na enige tijd (ik wilde de volgende dag de VPN-verbinding uitschakelen) waren de configuratiemogelijkheden echter weer verdwenen (de poort stond nog wel open) en was een nieuwe reset nodig om de port forwarding ongedaan te maken

Dat het verdwijnen van de configuratiemogelijkheden en mijn browserinstellingen zou liggen, lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk. Ik heb namelijk op twee PC's en een tablet getest, en op één PC zelfs met drie browser (IE, Chrome en Firefox). Steeds was het resultaat hetzelfde.

Ik vermoed dat ik echt een defecte router heb ontvangen. Toen ik verplicht over moest stappen naar de KPN-glasvezelinfrastructuur kreeg ik aanvankelijk een ExperiaBox V10 toegestuurd. Maar omdat ik mijn TV-abonnement opzegde omdat door de overgang zowel de DVB-C- als de analoge radio-aanluiting vervielen, vroeg Telfort mij de box terug te sturen. Toen de monteur vervolgens kwam om mijn aansluiting om te zetten, vroeg hij naar de ExperiaBox t.b.v. de vaste telefoonaansluiting. Omdat ik die box had teruggestuurd, kreeg ik van hem een V8 die nog toevallig in zijn auto lag. Ik had beter de V10 niet kunnen terugsturen...

Ik neem aan dat ik alsnog en goed werkende router krijg. Lijkt me redelijk.


Overigens, begrijp ik je goed dat de Fritzbox 7490 en de 7590 de ExperiaBox één-op-één kunnen vervangen? Inclusief de VOIP-functionaliteit? Ik gebruik namelijk al jaren de FritzPhone.

Reputatie 8

Met je relaas dat je ontbrekende menu’s krijgt bij verschillende PC’s, tablets e.d. met verschillende browsers kan het inderdaad haast niet anders dan dat de router niet goed functioneert.
Omruilen voor een andere router lijkt me dan ook de aangewezen weg voor Telfort.

Voordat je de “oude” V8 erna dan weer terug zou moeten sturen, zou ik je in ieder geval willen aanraden een “capture” van de data te maken “na een reset” om daarmee de VOIP / SIP gegevens vast te leggen.
Met name het wachtwoord is nodig om die VOIP data erna in andere apparatuur te gebruiken, zoals ingave in een Fritzbox router. Voor aanwijzingen hoe die data vast te leggen, zie < HIER > en verder.

Met de uitleg erbij hoe je die data in een FritzBox ingeeft < HIER >  en vervolg  < HIER >

En inderdaad je begrijpt het goed, dat je een Telfort router één-op-één kunt vervangen met een Fritzbox 7490 / 7590, inclusief een werkende VOIP-functionaliteit. De FritzPhone DECT telefoons werken direct samen met het ingebouwde DECT basis-station van een Fritzbox router.
(Zelfs ook de meeste modellen als ze niet te oud zijn van de Gigaset DECT telefoons).

Reputatie 1

Weer bedankt. Ik ga je verhaal bestuderen.

Reputatie 1

Dag Babylonia,

Ik ben aan de gang gegaan met je suggestie om het SIP-wachtwoord te achterhalen uit de WAN-capture. Helaas lukt ook dat niet. Ik lees in het door jou aangehaalde bericht het volgende:

3. Als het modem is opgestart ga je naar: Extra->Diagnostics->WAN packet capture.
4. Zorg dat WAN1 geselecteerd is en druk op start.
5. Je krijgt een download aangeboden. Accepteer deze. Het lijkt dat de download blijft hangen. Maar dat is niet het geval. Op dit moment wordt de download gevuld met de gegevens.

 

Wat echter bij mij niet gebeurt is "Je krijgt een download aangeboden”. Ik krijg helemaal niets aangeboden, behalve het bericht in de statusbalk "Wachten op 192.168.2.254”. Ik heb al tot  sint-juttemis gewacht, maar er komt geen einde aan het wachten. Natuurlijk met diverse browsers geprobeerd en zelfs mijn virusscanner (tijdelijk) gedeïnstalleerd. Ik had namelijk gelezen dat bij iemand anders dat de oplossing bleek. Bij mij niet...

Heb je suggesties?

Groet,

Erwin

Reputatie 8

Bij de aanwijzingen staat het er een beetje onhandig in de volgorde.

Punt 5. die download krijg je aangeboden
zo gauw je de connectie vanuit dat glasvezelkastje weer actief maakt.
(Zie dat als punt 4-2 ).

Er was namelijk ervoor bij punt 1.  eerst een daadwerkelijke connectie onderbroken
Haal de stroomstekker uit de glasvezel NTU/FTU (je glasvezelkastje)

Die moet wel weer ingeschakeld worden  ...punt 4-2   (en niet pas bij punt 6).

In de plaats van dat NTU/FTU glasvezelkastje stroomloos maken (punt 1)
kun je ook het verbindingskabeltje met de Exeria Box eruit halen, zodat er geen connectie is.
(Bij aansluitingen via “koper” niet de ethernetkabel, maar de DSL-kabel).
En bij punt 4-2  er opnieuw inprikken.


Alles dan op een rijtje:

1.  Haal de stroomstekker uit de glasvezel NTU/FTU (je glasvezelkastje)
     Of haal de ethernet verbindingskabel eruit zodat er geen connectie is.
     (Bij aansluitingen via “koper” niet de ethernetkabel, maar de DSL-kabel).

2.  Reset het modem door de paperclip achter in de experiabox te drukken
     tot dat alle lampjes voorop oplichten en laat dan direct los

3.  Als het modem is opgestart ga je naar: Extra->Diagnostics->WAN packet capture.

4-1.  Zorg dat WAN1 geselecteerd is en druk op start.

4-2.  Maak de connectie vanuit punt 1. weer actief
        (stroom inschakelen of verbindingskabel met Experia Box weer erin prikken).

5.  Je krijgt een download aangeboden. Accepteer deze.
     Het lijkt dat de download blijft hangen. Maar dat is niet het geval.
     Op dit moment wordt de download gevuld met de gegevens.

6.  Wacht net zo lang tot op de Experiabox het lampje “Voice” brandt.
     (Kan verscheidene minuten duren).

7.  Druk dan direct op Stop bij WAN packet capture.

8.  De download komt nu binnen.
    Je kan hem openen in Notepad (Notepad++), Wireshark of een andere XML viewer.

9.  Nu moet je even zoeken naar "password" of "SIP" of AuthUserName & AuthPassword.

 

De expliciete gegevens die je allemaal nodig hebt.
(Een gedeelte kun je ook vinden in de menu's van de Experia Box V8 onder VOICE).

Inlognaam:       SIP.AuthUserName    xxxxxxxxxxxx@ims.imscore.net

Wachtwoord:    SIP.AuthPassword     xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx     (bestaat uit 20 karakters)

Caller ID name:       +31xxxxxxxxx     (je telefoonnummer)

Directory number:   +31xxxxxxxxx     (je telefoonnummer)

SIP User Agent domain:     ims.imscore.net

SIP Proxy Server:              145.7.97.53      (of laatste getal 53 afwijkend met jou situatie)


Verder vind je nog gegevens over de gebruikte poort = 5060

Profile DTMF method:        RFC2833

Parameter Key:                  xxxxxxxxxx         (maar die heb ik nog nooit nodig gehad)

Reputatie 1

Helaas, WAN-capture krijg ik niet aan de praat, ook niet na jouw aanvullende instructie. Ik heb nog op geen enkel moment een "download aangeboden gekregen” (en ik heb héél véél geprobeerd). Zou het kunnen zijn dat de firmware gemanipuleerd is om deze mogelijkheid bewust te frustreren? Wel jammer, want een andere manier is er kennelijk niet om het SIP-password te achterhalen. Ik kan natuurlijk mijn vaste lijn ergens anders onderbrengen...

Nog andere ideeën?

Reputatie 8

Mogelijk dat de browser-instellingen zodanig staan ingesteld dat automatisch een download
in de “downloadmap” van Windows wordt weggeschreven??
Kijk eens of je daar een bestand   "pktDump.cap”   vindt?

Zelf heb ik die instellingen van internet-browsers aangepast, zodat er eerst een pop-up menu komt
waar men de bestanden wil opslaan (of direct te openen binnen een applicatie).

Instellingen van de Chrome webbrowser:

 

Instellingen van de Firefox webbrowser:

 

Net hier de Experia Box V8 nog even opnieuw aangekoppeld,
en het volledige verloop incl. reset doorlopen zoals eerder omschreven:
4-1.  Zorg dat WAN1 geselecteerd is en druk op start.

 

4-2. Nadat de ethernet verbindingskabel van het glasvezel NT-kastje er weer in wordt geprikt,
       en de connectie weer actief is, loopt het verder met punt 5.
                Je krijgt een download aangeboden. Accepteer deze:

 

Dus bij mij werkt het gewoon (nog steeds tot op de dag van vandaag).
Mocht het in jou geval nog steeds niet lukken, zou het te maken kunnen hebben met de fout in jou Experia Box V8 model, waarbij tevens menu’s ontbreken. Zou die functie mogelijk ook niet werken??

Reputatie 1

Dag Babylonia,

Wederom bedankt voor je zeer intensieve ondersteuning, zelfs inclusief screenshots. Helaas heeft het niet het gewenste resultaat opgeleverd. WAN-capture werkt echt niet. Ik had overigens al de hele C-schijf afgezocht (laten afzoeken) naar het capture-bestand: tevergeefs.

 

Waarschijnlijk ben ik het meest gebaat bij een nieuwe, goed werkende ExperiaBox V8. Immers, met een V10 kan ik het SIP-wachtwoord niet achterhalen en dus niet eventueel op termijn overstappen op een Fritzbox.

 

Zie jij dat ook zo? Zijn er goede redenen om voor een V10 te kiezen?

Reputatie 8

Zoals ik al eerder aangaf:

"Mocht het in jou geval nog steeds niet lukken, zou het te maken kunnen hebben met de fout in jou Experia Box V8 model, waarbij tevens menu’s ontbreken. Zou die functie mogelijk ook niet werken?”

(Bedoeld, de functie van het maken van een capture, omdat het menu van een weg te schrijven bestand ook niet opkomt. Vergelijkbaar zoals andere menu’s ook ontbreken).

Sowieso zou je een andere modem/router van Telfort mogen ontvangen, omdat jou router in zijn standaard functies kennelijk al niet goed functioneert bij het uitblijven van compleet werkende menu's. Zelfs reeds bij het opzetten van port forwarding regels. (De inzet van dit onderwerp).

Of je je verder druk zou moeten maken of je de VOIP functies van Telfort zou kunnen gebruiken bij aanschaf van een eigen router zoals een Fritzbox, zou ik me eerlijk gezegd minder om bekommeren.
Genoeg mogelijkheden om je VOIP-nummer naar een alternatieve VOIP-provider te laten verhuizen, zonder restricties op welke apparatuur je dat wit instellen, en aanzienlijk minder kosten dan die je hebt bij telefonie bij Telfort/KPN.

Wil je perse vasthouden aan de bij Telfort geldende telefonie / VOIP mogelijkheid, zou je via marktplaats nog wel een andere Experia Box V8, of ZyXEL modem/router kunnen betrekken om daarmee een capture te kunnen maken, of data te kunnen uitlezen (ZyXEL).
Prijs waar zoiets voor wordt aangebonden is circa € 10,- (of weing meer) excl. verzending.

Als het op telefoniekosten aankomt neem de volgende informatie eens door < HIER >
En specifieke mogelijkheden van meer gespecialiseerde VOIP apparatuur < HIER >

Neem in acht dat bepaalde type “Fritzbox” routers reeds een eigen DECT basis station hebben, waar je zowel DECT telefoons van Fritzbox zelf als van het merk Gigaset daarmee kunt koppelen.

Reputatie 8
Badge +9

Goedemorgen @earvdl, je hebt al een hele boel geprobeerd met behulp van @Babylonia zie ik! Naast een deel van de instellingen dat niet goed weergegeven wordt, lijkt het er dus ook op dat instellingen niet goed worden aangepast of opgeslagen. Het lijkt me daarom een goed idee om het met een nieuw modem te proberen.

Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd! Je ontvangt 'm zo snel mogelijk, binnen een paar werkdagen. Ik kan niet toezeggen welk modem je krijgt, indien mogelijk wordt het natuurlijk een nieuwer type zoals de V10 :slight_smile: We horen hier graag of alles is gelukt met het nieuwe modem en ik ben ook benieuwd hoe het daarna gaat met de instellingen.

Reputatie 1

Dag @Alexandra - Telfort,

Hartelijk dank. Zodra de router arriveert, ga ik ermee aan de gang.

 

@Babylonia: wederom hartelijk bedankt voor je uitvoerige, zeer nuttige informatie. Ik zal er mijn voordeel mee doen.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort: Hartelijk dank. De Experiabox V10A is aangekomen en werkt naar behoren. Wel jammer dat er inderdaad geen backup van de instellingen gemaakt kan worden, voor het geval dat nog eens een reset van de router nodig is. Ik heb nog een vraag. Is het mogelijk om het SIP-wachtwoord te verkrijgen, zonder ingewikkeld gedoe, zodat ik kan experimenteren met de toepassing van een Fritzbox? Het zou toch jammer zijn als ik Telfort voor een andere VOIP-aanbieder zou moeten verruilen, alleen om dit voor elkaar te krijgen?

 

Groet,

earvdl 

Reputatie 8

Is het mogelijk om het SIP-wachtwoord te verkrijgen, zonder ingewikkeld gedoe, zodat ik kan experimenteren met de toepassing van een Fritzbox?

Nee, dat is vooralsnog niet mogelijk.  Niet dat@Alexandra - Telfort daar iets aan kan doen (die zou dat best willen geven), maar is nu eenmaal door de hoge heren van KPN en aanverwante providers als zodanig een strikt te voeren beleid, waar ze zich als werknemer aan moet houden.

Het zou toch jammer zijn als ik Telfort voor een andere VOIP-aanbieder zou moeten verruilen, alleen om dit voor elkaar te krijgen?

Jammer voor wie?
Met KPN/Telfort hoef je geen medelijden te hebben in het door hen gevoerde beleid als je daarvoor bij een andere VOIP-provider je heil kan halen, die daar geen problemen mee heeft.
Ik zou eerder zeggen, jammer voor jezelf als je het niet doet. Telefoniekosten via andere provider(s) is aanzienlijk goedkoper, dan de VOIP bij Telfort aan te blijven houden.

Zelf heb ik naast het gebruik van andere VOIP providers, nog steeds ook een VOIP-nummer bij Telfort, alleen omdat het nu eenmaal onderdeel uitmaakt van het internet pakket wat ik enkele jaren terug heb afgesloten. Uit kostenoverwegingen is dat goedkoper dan nu een nieuw abonnement “zonder VOIP”. Voor sporadische gevallen kan ik het nog steeds blijven inzetten.
(Bijv. als “fax” nummer, voor mijn all-in-one Brother printer, waar ik ook mee kan faxen).

Reputatie 8
Badge +9

Hoi @earvdl, fijn om te horen dat alles nu werkt met het nieuwe modem! :relaxed: Zo hoort het.

Wat Babylonia hierboven over de SIP-gegevens vertelt klopt helemaal. De SIP-gegevens worden op dit moment nog niet vrijgegeven. Dat betekent ook dat ik ze niet kan inzien, waardoor ik ze niet aan je kan doorgeven, hoe graag ik ook zou willen. Ik hoop dat je uit de voeten kan met zijn uitleg en tips. Mocht er iets veranderen omtrent het vrijgeven van SIP-gegevens, dan zullen we dit ook delen op het forum.

Reputatie 8
Badge +16

Heb je ook deze reactie gelezen en toegepast: https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/fritz-box-7490-nieuwe-sip-instellingen-sinds-4-11-2-16-61858/index2.html#post532378 Hou er dus rekening mee dat virusscanners en firewall beperkingen een probleem kunnen zijn

Reageer