beantwoord

Experia Box V8 geeft problemen

• 18 juni 2020
  • 18 reacties
  • 321 keer bekeken

Reputatie 1

De laatste weken hebben we problemen met de router. Dan weer is de WIFI traag of valt uit, of is er geen of trage verbinding met het vaste interne netwerk. Een tijdje later doet het het gewoon weer

Inmiddels wifi al op een ander kanaal gezet, maar helpt niet. Van 40 naar 100 verbinding gegaan. Maar problemen blijven. Het gekke is dat het wisselend is op welk apparaat het mis gaat.

Iemand enige clou wat er mis is?

icon

Beste antwoord door Jan Willem de Jager 2 juli 2020, 17:39

@Alexandra - Telfort Nog geen nieuwe kabels, maar wel een nieuwe switch. Resultaat: upload 92 en download 95. Overige zal wel aan de kabels liggen, die pak hierna aan. Conclusie: Nieuwe router heeft problemen met WIFI en tv opgelost en de Switch de snelheid van de upload. Dank jullie wel voor de input en oplossingen.

Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Jan Willem de Jager , heb je de modem al eens een fabrieksreset gegeven met een paperclip?

Reputatie 8
Badge +18

Als je een koperverbinding hebt is het aan te raden om het DSL kabeltje van max 150 cm te vernieuwen

Reputatie 1

Thx beiden. Ik heb glasvezelverbinding, dus daar kan het niet aan liggen. Wat betreft reset, heb ik al wel een paar keer de router opnieuw opgestart, maar nog geen harde reset. Dat ga ik zo even proberen.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Jan Willem de Jager , heb je de glasbox al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modem/router een fabrieksreset gegeven?

Gewoon de v8 laten wisselen deze is gewoonweg op.

Reputatie 1

Inmiddels glasbox 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modem/router een harde reset gegeven. Nu even afwachten hoe de stabiliteit is...

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Jan Willem de Jager, van harte welkom op het Telfort forum! 

De WiFi verbinding werkt niet altijd even goed lees ik, ik kan me voorstellen dat dat niet handig is. Gelukkig ben je hier al op weg geholpen, en ik begrijp dat je de Experia Box gereset hebt. Goed dat je dit hebt geprobeerd, in veel gevallen helpt dit heel goed. We horen graag hoe het daarna gegaan is met de verbinding.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort Helaas het niet geholpen. Zowel problemen met de WIFI als met netwerkverbinding naar laptop. Wel doet de televisie het weer. De afgelopen maand duurde het 3 minuten voordat je beeld zag, terwijl er al wel geluid was.

Heb je nog andere suggesties wat ik kan doen?

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Jan Willem de Jager, goed dat je het hebt geprobeerd, jammer dat het geen verschil maakt.

Dan lijkt het me een goede stap om het modem te vervangen, want dit lijkt de boosdoener, ik heb een nieuwe voor je aangevraagd. Je ontvangt 'm zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Zo gauw je het nieuwe modem ontvangen en aangesloten hebt, kan je de oude gratis naar ons terugsturen.

Laat je weten of alles is gelukt en hoe het daarna gaat?

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort Hallo Alexandra, dank je wel. De router is binnen gekomen en ik heb het geïnstalleerd. Gelijk een speedtest geprobeerd. Download 76,93 en Upload 0,67. Dus daar gaat nog iets mis.

Een tijd later opnieuw geprobeerd, maar vergelijkbare snelheden. We hebben een 100/100 abonnement

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort Op een ander laptop in het netwerk is de Download ook rond de 75 en de upload rond de 120?!. Snap er helemaal niets van…

Wifi werkt nu wel goed en tv ook. Ik heb nu ook een kabeltester en daarnaast nieuwe kabels gekocht om te zien of daar nog een probleem is.

Kan het zijn de switch kapot is, op internet kan ik daar niets over vinden...

Welk merk en model switch, deze kan inderdaad defect zijn of heeft een update nodig.

De metingen is dat bedraad dan is 75Mb down niet goed. Als je de switch er tussen uit haalt of een laptop direct op de nieuwe Experiabox aansluit haal je dan wel 100/100?

Reputatie 8
Badge +11

@Jan Willem de Jager Het gaat al stukken beter begrijp ik, alleen die snelheid is wel gek. Net als Galdor ben ik wel benieuwd hoe je dit gemeten hebt, via WiFi of via een internetkabel? En inderdaad, hoe gaat het als je de snelheid (tijdelijk) zonder switch er tussen test?

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort  @Galdor68 Sorry dat ik nu pas reageer. Was druk met andere zaken. Ik heb zojuist een aantal testen gedaan en het lijkt er inderdaad op dat de switch kapot is. Wat betreft 100/100 die haal ik niet als ik direct aansluit op de router, maar is al wel beter weer beter (ergens in de 90). Kabels zijn allemaal 5E, maar ik heb inmiddels nieuwe kabels besteld voor tussen de router en de switches en daarnaast een kabeltester gekocht om de overige kabels door te meten.

Zal na die aanpassingen wel weer even van mij laten horen hoe het er dan voor staat.

Reputatie 8
Badge +11

@Jan Willem de Jager Geen probleem, dat kan gebeuren. Dat klinkt als een heel goed plan, ik ben benieuwd hoe het straks gaat met de nieuwe bekabeling. We horen het graag van je, zo gauw je er aan toe gekomen bent.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort Nog geen nieuwe kabels, maar wel een nieuwe switch. Resultaat: upload 92 en download 95. Overige zal wel aan de kabels liggen, die pak hierna aan. Conclusie: Nieuwe router heeft problemen met WIFI en tv opgelost en de Switch de snelheid van de upload. Dank jullie wel voor de input en oplossingen.

Die resultaten voldoen aan de norm, cat 6 kabels zou nog iets meer marge kunnen opleveren. Hoewel cat5e voorlopig zullen voldoen.

Reputatie 8
Badge +11

@Jan Willem de Jager Kijk, dat zijn goede resultaten, wat fijn om te horen! :relaxed:  Dankjewel voor de terugkoppeling. Je weet ons hier te vinden als we je ergens mee kunnen helpen.

Reageer