beantwoord

Experia Box V8 geeft alleen maar problemen

• 11 juni 2017
  • 19 reacties
  • 1392 keer bekeken

Beste,

Sinds 6 juni hebben wij een Experia Box V8 modem en wij hebben de volgende troubels
Tijdens viop bellen valt die om de 2/3 minuten weg
Lan kabel internet (naar bv de tv ontvanger( slaat steeds vast zodat hard reset nodig is.

Tevens is wifi van de Experia Box V8 niet stabiel zodat ik een asus modem heb aan gesloten!

Is er een oplossing (update) of een andere modem?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Deborah 27 juni 2017, 15:39

Bedankt voor je reactie Edwin. Met de hulp van een collega heb ik je lijn onderzocht, alleen we konden helaas niets vinden. Het is mogelijk dat je apparatuur niet in orde is. Ik stuur daarom een nieuw modem en een NT kastje naar je op. Daarnaast zorg ik ervoor dat een monteur langskomt, de situatie onderzoekt en eventueel de nieuwe apparatuur plaatst. Je wordt in de loop van de week gebeld voor een afspraak 😳. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Het lijkt er sterk op dat er iets niet goed is aangesloten, gaat het om een adsl- of glasvezelaansluiting, omdat de V8 op zich een prima modem is
Hallo Jimny,

Het is een glasvezelaansluiting en niets is verkeerd aangesloten of misschien in de aansluiting van de glasvezel zelf.
Reputatie 8
Badge +17
De problemen waar je het over hebt treden die zowel bij de V8 en de asus op.
De Asus heeft een betere bereik en ondersteund 5GHZ voor de tablet en laptop heb speciaal AC route en laptop voor 5GHZ gekocht, ben bekend dat de bereik minder is maar de snelheid is echt zichtbaar beter,

Zit 3 meter van de Experia Box V8 en zie soms een dip in de wifi van Experia Box V8
Heb vrije kanalen bekeken met behulp van inSSIDer Home (bijna alle kanalen zijn vrij omdat wij buitenaf wonen.)

Wat opvalt is dat tv box vast enkele keren per dag vast slaat en dat dan de Experia Box V8 gereset moet worden.

Experia Box V8 naar ASUS en daar zit de VIOP telefoon op en nu haal ik 5 tot 13 minuten met bellen, wij bellen erg veel en lang met VIOP tel.
Reputatie 4
Badge +6
Hey edwinonline, op deze manier internetten, bellen en televisie kijken is natuurlijk niet handig. Ik wil je vragen om je modem niet meer te resetten. Te vaak resetten is namelijk niet goed voor het modem. Je kunt wel je modem stroomloos maken als je verbinding niet werkt. Als de verbinding wegvalt, kun je dan een foto van het glasvezel (NT) kastje en het modem maken? Je kunt de foto's dan via het forum delen door op de linkerknop onderaan je bericht te klikken. Ik ben namelijk benieuwd welke lampjes tijdens de uitval branden. Hoor het graag van je!
Hallo Deborah,

Hierbij de foto's zoals je ziet internet & voice ledjes zijn uit.
Reputatie 8
Badge +9
@ foto1
Ik vind de plek waar de V8 nu staat ongelukkig gekozen.
In het raamkozijn in de zon en vlak boven de verwarming.
Hardware slijt het snelst, en kan problemen geven door te veel warmte.
Is dit de vaste plek van de modem..?
Reputatie 4
Badge +6
Hoi edwinonline, bedankt voor de foto's! Uit een analyse van je lijn en de foto's kan ik opmaken dat je diensten wegvallen door een verstoring met je glasvezelverbinding. Zojuist ben ik een onderzoek naar je verbinding gestart. Zodra ik meer weet, stuur ik een bericht in dit topic. Het is mogelijk dat je door een collega hierover wordt gebeld. Ben je bereikbaar op een 06-nummer dat eindigt op 249?
@ foto1
@ foto1

De verwarming staat nu niet aan en deze gaat ook weg ivm vloerverwarming..tevens is de bedoeling als alles normaal draait dat het hoger (zolder) plek gaat!
Hoi edwinonline, bedankt voor de foto's! Uit een analyse van je lijn en de foto's kan ik opmaken dat je diensten wegvallen door een verstoring met je glasvezelverbinding. Zojuist ben ik een onderzoek naar je verbinding gestart. Zodra ik meer weet, stuur ik een bericht in dit topic. Het is mogelijk dat je door een collega hierover wordt gebeld. Ben je bereikbaar op een 06-nummer dat eindigt op 249? klopt daarom ben ik bereikbaar
Reputatie 8
Badge +9

De verwarming staat nu niet aan en deze gaat ook weg ivm vloerverwarming..tevens is de bedoeling als alles normaal draait dat het hoger (zolder) plek gaat!

Dat de verwarming nu niet aanstaat geloof ik..! ;)
En het spul op een droge koele plek neerzetten is verstandig.
Nu na 4x restten nog geen tv, wel internet !!
We worden er hopeloos moe van, kan het opgelost worden.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi edwinonline, heb je mijn reactie van woensdag 22 juni gelezen? Ik ben er intern nog mee bezig om het zo snel mogelijk voor je op te lossen 🙂. Naar aanleiding van het onderzoek heb ik extra vragen. Klopt het dat afgelopen week de verbinding met het modem en NT kastje één keer is verbroken? Ik wil je verder vragen om je modem niet meer te resetten. Het is namelijk niet goed voor het modem om vaak een harde reset te doen. Als je verbinding wegvalt, dan kun je het beste je modem stroomloos maken. Om je verder te helpen, heb ik een aantal vragen. Je geeft aan dat voip bellen om de 2/3 minuten wegvalt. Bedoel je dat een gesprek om de 2/3 minuten wegvalt? Is je tv-ontvanger trouwens direct op het modem aangesloten of met een switch? Kun je daarnaast nagaan of de tv-verbinding stabiel is met een andere kabel naar het modem? Het is namelijk mogelijk dat de kabel vanaf de tv-ontvanger niet goed meer is. Ik hoor het graag van je.
Hallo Deborah,

Zeker heb ik je reactie gezien, het resetten doen we nu door de spanning 10 seconden eraf te halen.
dat doen wij nu alleen als de tv niet meer werkt.

En na gemiddeld 2 minuten valt de viop telefoon weg, als test heb ik firewall (acces control) uitgeschakeld in Arcadyan VGV7519 resultaten is nog afwachten omdat er op werkdagen veel wordt gebeld.

Wij hebben sinds de eerste week wat wij hier wonen (16 juni) als anderen kabels probeert, zo kort mogelijk..etc.

Werk niet met switch alles is rechtstreeks aangesloten behalve een pc en tablet die werken via modem ivm 5GHZ.
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt voor je reactie Edwin. Met de hulp van een collega heb ik je lijn onderzocht, alleen we konden helaas niets vinden. Het is mogelijk dat je apparatuur niet in orde is. Ik stuur daarom een nieuw modem en een NT kastje naar je op. Daarnaast zorg ik ervoor dat een monteur langskomt, de situatie onderzoekt en eventueel de nieuwe apparatuur plaatst. Je wordt in de loop van de week gebeld voor een afspraak 😳. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Bedankt voor je reactie en hulp.
Reputatie 4
Badge +6
Hey edwin, ik zie dat de monteur op 30 juni is langs geweest en dat alles weer goed werkt. Kun je me laten weten of je verbinding nog steeds goed werkt?
Hallo Deborah,

Wij zijn al 6 dagen online zonder problemen...
Het is voor ons wel erg wennen dat het constant werkt )))

Bedankt voor de reactie en hulp.

Groetjes,
Edwin
Reputatie 4
Badge +6
Hahahah, ik kan me voorstellen dat het wennen is 😛.

Heel fijn om te lezen dat alles werkt zonder problemen. Graag gedaan 😉!

Reageer