beantwoord

Experia Box v8 defect

• 26 juni 2019
  • 13 reacties
  • 203 keer bekeken

Badge
Sinds vanavond doet de modem (V8) het niet meer. De power led van het modem is groen en af en toe knipperen alle ledjes tegelijk.
Na hard reset is het power led rood.

Heb ander modem eraan gehangen en deze werkt zonder problemen.

Zouden jullie nieuw modem willen regelen?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 27 juni 2019, 08:53

Hallo @forum026, je hebt het probleem al goed uitgetest zo te zien! Als ik de verbinding nu nakijk zie ik inderdaad geen V8 meer staan. Ik heb je meteen een nieuw modem toegestuurd, deze zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. De oude modem kan je terugsturen zoals op deze pagina wordt beschreven.
Laat je weten hoe het met het nieuwe modem gaat?
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @forum026, je hebt het probleem al goed uitgetest zo te zien! Als ik de verbinding nu nakijk zie ik inderdaad geen V8 meer staan. Ik heb je meteen een nieuw modem toegestuurd, deze zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. De oude modem kan je terugsturen zoals op deze pagina wordt beschreven.
Laat je weten hoe het met het nieuwe modem gaat?
Badge
@Jasper - Telfort Bedankt voor de snelle reactie. (Gelukkig had ik nog een oud Zyxel modem)

Ik zal een update geven zodra het nieuwe modem binnen is.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan! Bij het nakijken van de verbinding zag ik een Zyxel inderdaad, dat verklaart het. Die kan je eventueel ook terugsturen naar het retouradres, dan zal die jou ook niet in de weg staan 🙂
Ik wacht je bevindingen met het nieuwe modem af.
Badge
@Jasper - Telfort Heb vandaag modem ontvangen. Ik kan de Voip instellingen niet vinden op wijzigen.
Op mijn V8 kon ik mijn externe Voip providers instellen.

Hoe kan ik dit bij de V10A instellen?
Reputatie 8
Hoe kan ik dit bij de V10A instellen?
NIET. Mocht je een (extra) VOIP account van een andere VOIP provider willen instellen is dat niet mogelijk.
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat je de V10a hebt ontvangen @forum026. Wat Babylonia zegt klopt inderdaad, in de V10a is het niet mogelijk om iets met die instellingen te doen.
Reputatie 8
Badge +10
@forum026
Ik zou die ouwe ZyXEL (P2812..?) aansluiten, dat is de beste modem die Telfort tot nu toe heeft geleverd.
Hierop kan je probleemloos externe VoIP-providers instellen.
Badge
Die kan je eventueel ook terugsturen naar het retouradres,.

Die Zyxel staat niet in de weg. En werkt nog steeds zonder problemen met internet/tv/voip.
Altijd handig als back-up.

Het niet niet meer kunnen gebruiken van externe Voip providers, verbaasd me. Dat was toch juist het voordeel van Telfort firmware.

Dit betekent dat ik extra hardware moet aanschaffen en aansluiten om onzet dect Telefoons aan te sluiten.

@Enterprise v10A heeft wel het voordeel van 5G. (Nog niet veel testen mee uitgevoerd, dus weet niet hoe goed het werkt).
Reputatie 8
Badge +10
@Enterprise v10A heeft wel het voordeel van 5G. (Nog niet veel testen mee uitgevoerd, dus weet niet hoe goed het werkt).
Je kan voor pakweg € 50,- al een prima wifi-accesspoint kopen die 5 Ghz wifi aan boord heeft en sluit je die aan op de ZyXEL.
Of je koopt gelijk een echte modem die alles kan en neem je de controle over je hele internetverbinding weer terug. 😉
Reputatie 8
Of je koopt gelijk een echte modem die alles kan en neem je de controle over je hele internetverbinding weer terug. 😉

Dit betekent dat ik extra hardware moet aanschaffen en aansluiten om onze dect Telefoons aan te sluiten.
Neem dan gelijk een "Fritz!box".
Die kun je gelijk met het Telfort profiel instellen, maar bovendien meteen met je DECT toestellen laten werken, omdat (het juiste model Fritz) die een ingebouwd DECT basis-station hebben.

Fritz en Siemens/Dect zijn onderling heel goed op elkaar afgestemd, om daarin uitwisselbaar te zijn. Met name Gigaset "HX" handsets, zijn afgestend om met diverse type routers samen te werken welke een eigen DECT basis Station hebben. (Maar ook niet "HX" modellen zijn aan te melden).
Reputatie 8
Badge +11
Er zijn meerdere andere opties mogelijk zoals je ziet 🙂 De V8 en de Zyxel zijn de enige modellen die wij hebben/hadden waarbij het mogelijk is om de VOIP instellingen te wijzigen. De modellen die daarna zijn uitgebracht (V10 en V10a) laten dat niet meer toe.
Reputatie 8
Badge +10
Er zijn meerdere andere opties mogelijk zoals je ziet 🙂 De V8 en de Zyxel zijn de enige modellen die wij hebben/hadden waarbij het mogelijk is om de VOIP instellingen te wijzigen. De modellen die daarna zijn uitgebracht (V10 en V10a) laten dat niet meer toe.
En daarmee volgens mij dus een vorm van 'protectionisme' die volgens de regels van netneutrailteit niet toegestaan is...
Waarom zou een klant geen externe VoIP-provider mogen kiezen en kunnen instellen op een Telfort modem..?
Het zo vaak aangehaalde 'veiligheidsaspect' heeft hier niets mee te maken...
Reputatie 8
En daarmee volgens mij dus een vorm van 'protectionisme' die volgens de regels van netneutrailteit niet toegestaan is...
Het niet kunnen instellen van andere VOIP accounts is op zichzelf niet tegen de regels van netneutraliteit.
Men hoeft namelijk geen VOIP services / firmware in een modem te faciliteren wat jezelf niet levert.
(Je kunt ook een VOIP ATA-adapter aansluiten, of een VOIP telefoon of basisstation).

Wat wel tegen de regels van netneutraliteit ingaat, is het niet vrij kunnen geven van poort 5060, als je de VOIP van KPN/Telfort niet gebruikt. Telfort belemmert dan namelijk het gebruik van die poort voor andere diensten die men wil instellen. (Poort 5060 is nu niet door te sturen naar achterliggende apparaten, of wordt door de router mogelijk "opgevangen" als achter de router eigen VOIP apparatuur wordt aangesloten).

Reageer