beantwoord

Experia Box v8

• 30 april 2020
  • 28 reacties
  • 474 keer bekeken

Reputatie 1

Laatste weken moet ik opeens weer geregeld mijn experiabox V8 resetten. soms wel tot 3 keer per dag. Ik merk het dat internet het opeens niet meer doet. Dan steek ik een omgevouwen paperclip achterin de box en wacht 15 seconden. De box start dan weer op en dan doet alles het weer.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 6 mei 2020, 16:02

Hoi @rijokide, heeft het vervangen van de kabel gezorgd voor een stabiele verbinding? Of moet je nog steeds weer resetten of opnieuw opstarten?

Bekijk reactie

28 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Heb je een koperverbinding dan kun je proberen of een nieuw DSL kabeltje max 150 cm dit ongemak weghaalt

Reputatie 1

ok ga het proberen alvast bedankt

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @rijokide, heeft het vervangen van de kabel gezorgd voor een stabiele verbinding? Of moet je nog steeds weer resetten of opnieuw opstarten?

Reputatie 1

Hoi.

Ja ik hen de draad vervangen 

Het lijkt of het wat stabieler is maar maar moet nog steeds een paar keer per week resetten..

Ook heb ik last van de ontvanger, het duurt vrij lang (als ik de ontvanger opstart) voordat de zenderontvangst aanwezig is, duurt bijna een minuut (dit is niet zo erg, maar was niet zo. Dit is pas vd laatste weken).

Deze problemen is niet bij mij alleen, familie van mij hebben ook een Telfort abbo en daar zijn de problemen precies hetzelfde. 

Ik hoop dat er een oplossing voor komt want dit probleem speelt al jaren. 

Misschien is het vervangen van de hele bende een oplossing 😊

Om welk model TV ontvanger gaat het?

Reputatie 1

TV ontvanger : Arcadyan model HMB2260. 

Modem: experiabox v8. 

De tv ontvanger lijkt me nog recent genoeg, wil niet zeggen dat deze geen kuren heeft, de v8 lijkt me ook hier toch echt deel van het probleem.

Reputatie 1

Nou ik zou zeggen stuur een nieuw model

Reputatie 8
Badge +12

Hoe reset je dan precies? Ik zie namelijk nog geen reset terug. Zou je die nog willen uitvoeren, wordt het daarna beter?

Reputatie 1

Aan de achterkant vd modem  zit een witte drukknop die ik regelmatig moet gebruiken om hem opnieuw te laten opstarten, en na een minuut of 5 doet alles het weer het is zo vreemd alle lichtjes branden op de modem maar heb geen WiFi en de tv doet het niet meer

Reputatie 8
Badge +12

Zou je het met de paperclip in het resetgaatje willen proberen? 

Reputatie 1

OK doe ik, zodra dat ik het weer moet resetten, geef ik het weer aan

Reputatie 8
Badge +18

OK doe ik, zodra dat ik het weer moet resetten, geef ik het weer aan

In principe hoef je daar niet perse op te wachten en kun je nu meteen resetten door met een omgebogen paperclip hef reset gaatje 5 sec in te drukken

Reputatie 1

Heb ik gedaan, zodra ik weer

en melding krijg meld ik het weer.

Als ik deze melding krijg en kijk dan naar mijn modem dan branden alle lichtjes 

Reputatie 8
Badge +18

Als alle lichtjes op het modem branden en in verschillende kleuren dan wordt er vaak gesproken van een kerstboom Verlichting en moet  het modem worden vervangen

Weer een v8 valt toch wel op! Of die update die is gedaan heeft ze omzeep geholpen of ze zijn echt End of Life er komen gewoonweg teveel problemen binnen om dit te negeren.

Prima dat er zaken worden uitgesloten, uiteraard, maar langzaam aan toch tijd om deze iets pro actiever te vervangen bij problemen.

Reputatie 1

De lichtjes die blijven branden zijn gewoon groen en niet gekleurd 

Reputatie 8
Badge +18

De lichtjes die blijven branden zijn gewoon groen en niet gekleurd 

Dan is er niets aan de hand met het modem, hopen dat het nu goed blijft werken 

Reputatie 8
Badge +12

Duidelijk verhaal. Ik zie de reset nu ook terug. maar nog steeds blijft het probleem dus. Er komt nu een ander modem jouw kant op. Ik hoor graag hoe deze werkt.

Reputatie 1

OK bedankt en je hoor het wel of de nieuwe modem goed werkt.

Mvg

Reputatie 8
Badge +12

Heel graag. :)

Reputatie 1

Hoi. 

De nieuwe modem werk tot nu toe prima. 

Ik heb hem nog geen 1 x hoeven te resetten. 

Ik hoop dat het resset probleem hiermee is opgelost. 

Mocht het zo zijn dat ik weer last krijg van het reset pribleem dan neem ik weer contact op.

Reputatie 8
Badge +12

Dat is goed nieuws. :) Ik ga er dan ook van uit dat het zo blijft. :)

Reputatie 1

hallo bart.

even via deze weg ,mijn nieuwe modem doet het prima nou wil het volgende ,in mijn familie(zie in vorige  topic )is er ook 1 die dezelfde problemen heeft met de modem v8 .

is het mogelijk dat er een nieuwe modem naar diegen gestuurd kan worden  .

mvg richard

Reputatie 8
Badge +12

Laat diegene zelf even contact met ons opnemen. Dan kunnen we kijken wat we kunnen betekenen voor jouw familie.

Reageer