beantwoord

Experia box V8

• 27 december 2019
  • 29 reacties
  • 332 keer bekeken

Badge

Beste Telfort,

Sinds enige tijd heb ik vaak geen internet via mijn experia box v8. Daardoor geen WiFi en daardoor ook geen tv. De experia box v8 is 6 jaar oud en afgelopen weken moet ik m wel 3x per dag resetten.

Ik denk dat hij aan vervanging toe is.

Groetjes simone

icon

Beste antwoord door Simone83 6 januari 2020, 10:35

Monteur geweest. Deze heeft alles gecheckt en alles ter plaatse doorgemeten. Alles was goed. Het probleem lag m hoogstwaarschijnlijk bij de modem. Deze is nu vervangen. En fingers crossed dat dit de veroorzaker was. Komende dagen zal dat uitwijzen.

Dank jullie voor alle tips en controles en het meedenken. @Babylonia en @JanD en @Bart - Telfort 

Bekijk reactie

29 reacties

Reputatie 8

Zou eerst eens de connectie controleren tussen hoofd aansluitpunt en de Experia Box in.
Is doorgaans het eerste euvel, wat voor die storingen zorgt.

Voor meer uitgebreide info zie < HIER > en vervolgreacties.

Badge

Die aansluiting is ook al gecontroleerd.

Reputatie 8

Hoe heb je die gecontroleerd?
Heb je ook al een ander kabeltje gebruikt? En hoe lang is dat kabeltje?
Kun je anders eens wat foto’s plaatsen van de situatie bij de hoofd aansluiting?

Vul alvast bij je forumprofiel in de afgeschermde velden gegevens aan met:
Postcode + huisnr.    -    Klant.nr.    -    Tenaamstelling wie het internetcontract heeft afgesloten.
Voor zover dat nog niet is gedaan. Kan Telfort webcare zo gauw je aan de beurt bent, een aanvullende meting doen, en daarmee meer zekerheid geven in de aard van een storing.

Badge

Gecontroleerd met een andere kabel naar de telefoon aansluiting.

De experia box v8 staat in de buurt van de aansluiting. Deze zit onder de tafel, zie foto. Het kabeltje voldoet aan de maximale afmeting, door jullie toentertijd meegeleverd. En in directe omgeving staan geen ander apparaten wat voor storing kan zorgen.

Ik zie dat ik 2 jaar geleden het zelfde probleem ook al heb gemeld op dit forum.

En zoals jullie zien is het internet nu weer in verbinding. Maar het wordt tegenwoordig een dagelijkse bezigheid om het internet lampje weer te laten branden. De zwarte stekker zit rechtstreeks in het stopcontact zoals jullie adviseren en de tv verbindingsset zit er onder.

De tv beneden staat op ruim 2 meter afstand.

Hallo @Simone83 , het is voor het functioneren van de verbindings-set beter om de zwarte netvoeding rechtstreeks in de stroomvoorziening van de verbindings-set te doen en verder niets aan te sluiten op het andere deel van het stopcontact.

Badge

Met het verbindingsset zijn geen problemen. Maar met het internet op de experiabox v8

Hallo @Simone83 , dat weet ik, maar toch blijft mijn eerder gegeven advies gelden.

Zie ook de installatie-handleiding van de verbindings-set.

Badge

Dankjewel voor je advies. Ik zal de de netvoeding in dr verbindingsset doen.

Reputatie 8

En in directe omgeving staan geen ander apparaten wat voor storing kan zorgen.

Ik zie op de foto anders zowel die verbindingsset, als die power adapter van de Experia Box, precies erachter/boven.Dat levert op die korte afstand elektromagnetische interferentie.

Zet die Experia Box op minimaal 20-30 cm van power adapters, laadstekkers e.d.

En de aansluiting wat onder de tafel zit, is dat een hoofd-aansluiting, of een vertakking vanuit bijv. de meterkast?

Badge

Dat onder tafel is mijn aansluiting.  Er zit niks in de meterkast.

Als je maar 1 stopcontact hebt aan die wand dan moet alles wel bij elkaar in. Gezien alles bij elkaar aangesloten moeten worden en de kabels maar een bepaalde afstand mogen hebben. 

Maar ik hoor al wel dat er weer niks gaat gebeuren net als 2 jaar geleden. En je het zelf maar weer uit moeten zoeken en gewoon netjes 3x per dag je experiabox v8 moet blijven resetten.

Top. Dankje voor alle genoemde tips op dit bericht.

Als laatste zal ik de experia box naar de andere kant van de tafel verhuizen, omdat dit ook moet gaan helpen.

**einde berichten**

Hallo @Simone83 , @Babylonia  en ik proberen je alleen maar te helpen als mede-forumleden.

Een negatieve reactie naar ons toe, die waarschijnlijk voor Telfort bedoeld is, hebben we niet verdiend.

Wacht ook even de reactie van een Telfort-moderator af, hij/zij kan misschien een afdoende oplossing bieden.

Succes.

Badge

@JanD  @Babylonia Dit was zeker niet naar jullie bedoeld. Maar naar Telfort.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Simone83, je moet dus constant jouw modem resetten om een werkende verbinding te krijgen. Het internetlampje valt dus regelmatig weg begrijp ik. :( Een reset werkt even. Modem zit met de telefoonstekker aangesloten als ik het goed zie. Dat is allemaal goed. Ik wil dan ook graag jouw verbinding eens doormeten om te kijken of ik het wegvallen kan verklaren. Het kan in de verbinding zitten, maar ook het modem kan de boosdoener zijn. Om jouw lijn te kunnen doormeten heb ik nog jouw huisnummer nodig, die heb ik nog niet. Wil je die toevoegen aan jouw Forumprofiel? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan ga ik meekijken. 

Badge

Huisnummer is inmiddels toegevoegd aan mijn profiel. 

Reputatie 8
Badge +11

Bedankt. Ik ben dan ook jouw lijn gaan analyseren. Ik zie de afgelopen dagen regelmatig verbrekingen. Er gaat dus ergens iets niet goed. Ik kan alleen niet exact achterhalen waar. Ik heb daarom een monteur aangestuurd. Hij komt dinsdag de 31e tussen 1200 - 1400 uur. Mocht dat niet uitkomen, wil ik je aanraden om voor die tijd nog even te bellen met 0900-9596 om de afspraak te verzetten. 

En volgens mijn gegevens is er ook glasvezel beschikbaar bij je. Is er al een glasvezelkastje in jouw woning aanwezig? Want dat betekent dat je dus ook over kan naar glasvezel wat zorgt voor een snelle stabiele verbinding. Je kan je abonnement zo omzetten naar glasvezel

Badge

Ik krijg inderdaad een melding dat er een monteur komt.  Helemaal prima.

Dankje wel voor het analyseren.

Mijn glasvezel ligt nog buiten bij de voordeur. En is nooit naar binnen doorgetrokken.  de toenmalige bewoners hebben er voor gekozen toen niet mee te doen. Dus er is geen glasvezel kastje aanwezig in de woning.

Badge

Ik krijg 2 berichten, dat er op 31 december ook een monteur krijg tussen 1200 en 1400. De 31 kan geannuleerd worden.

De 30e tussen 10.00 en 12.00 is prima

Badge

Beste @Bart - Telfort

Ik heb meteen gebeld naar het nummer dat staat bij het 2e SMS bericht. Maar helaas bel ik dan naar KPN en zij kunnen mij niet verder helpen als het gaat om telfort. En Telfort was maar  bereikbaar tot 17.00 uur op zaterdag. 

Kun jij de afspraak van 31 december 12.00- 14.00 ook weer anuleren?

Graag hoor ik nog reactie.

Simone

Reputatie 8

Die afspraak zou ik juist NIET annuleren.

Het doortrekken van de glasvezel “buiten” naar binnen wordt door een andere monteur gedaan, dan de daadwerkelijke aansluiting van de modem/router zelf op een eenmaal aangelegde glasvezelverbinding in de woning.

Het gaat dus om twee verschillende monteurs die de werkzaamheden uitvoeren. Eigenlijk mooi dat het met één dag verschil gedaan kan worden. Vaak zit daar nog 1-2 weken verschil tussen.

Badge

Maar @Babylonia dat wist Telfort Bart toen nog niet toen hij die afspraken maakte en ik de bevestiging kreeg.

Maar ik bel er wel even achteraan maandagochtend 9.00 kreeg ik te horen zijn ze weer bereikbaar, en vragen wat ze wanneer van plan zijn.. want oudjaarsdag komt me niet echt uit en dan wordt het lastig he..😉 

Badge

@Bart - Telfort waar is de afspraak van 30 december voor? En waarvoor is de afspraak van 31 december ?

Reputatie 8

Maar mogelijk heeft hij dat in de achterliggende informatie wel kunnen teruglezen en doorgegeven?

In ieder geval de monteurs die het glasvezel netwerk doortrekken van buiten naar binnen (en speciale apparatuur gebruiken om “lassen” in een glasvezel te kunnen uitvoeren), bemoeien zich niet met aansluiting van daadwerkelijke apparatuur van de één of andere internetprovider “binnen".

Maandag even bellen lijkt me om die reden verstandig om het goed onderling af te stemmen. :wink:

Badge

Ja dat was ook mijn bedoeling. Even horen hoe en wat en anders nieuwe afspraak maken voor na de feestdagen. Dankjewel voor je reactie. 

Reputatie 8
Badge +11

Zonde dat de vorige bewoners het niet aan hebben laten sluiten. :( Dat de overstap wel een vermoeilijken of veel geld gaan kosten. 

In ieder geval is het met de afspraken iets mis gegaan. Die van vandaag was al dubbel of dergelijke, want die kreeg ik niet in het systeem, vreemd dat wel de sms is verstuurd. Excuses. Die van morgen is ook geannuleerd zie ik. 6 januari komt er nu een. Ik ben benieuwd. 

Badge

Ik heb vanmorgen om 9 uur gebeld naar Telfort en toen kreeg ik idd te horen dat de afspraak van vanmorgen geannuleerd was. Voor morgen heb ik deze zelf verzet omdat het tijdstip mij niet uit komt op oudjaarsdag.

Wat voor kosten zijn er aan verbonden, mocht ik me bedenken om een keer glasvezel door te leggen naar binnen? Het is idd jammer dat de vorige bewoners het niet hebben gedaan. Het waren oude mensen..die er misschien niks mee hadden of geen gebruik van gingen maken.

Reageer