beantwoord

Experia Box v10A wel verbinding maar geen signaal

• 24 maart 2020
  • 9 reacties
  • 316 keer bekeken

Mijn ExperiaBox V10 heeft nu al nu al 3 dagen een brandend rood lampje. Ik kan wel verbinding maken met mijn WiFi netwerk, maar vervolgens heb ik geen internet. Ik heb al een paar keer het modem aan/uit gezet, en ook al gereset. Allebei werkte niet. Hoe kan ik dit oplossen? Thuis werken in deze tijden wordt nu heel erg lastig.

icon

Beste antwoord door jimny 24 maart 2020, 10:46

Heb je een koperverbinding dan raad ik je aan om het aansluitkabeltje van max 150 te vervangen

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Heb je een koperverbinding dan raad ik je aan om het aansluitkabeltje van max 150 te vervangen

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Christianne, dat rode lampje is geen goed teken inderdaad. We helpen je hier graag om het op te lossen.

Als het modem geen verbinding heeft, kan dat aan de bekabeling in huis liggen. Dat resultaat krijg ik ook te zien als ik een meting doe op je verbinding. Daarom is de tip die @jimny hierboven geeft een hele goede. Hoe lang is de kabel die tussen het aansluitpunt en het modem zit? Kan je proberen om deze kabel te vervangen, en laat je ons weten of dit verschil maakt? 

Dankjewel voor jullie reactie. De kabel die tussen het aansluitpunt in de muur en de modem zit is gewoon de grijze DSL kabel die ik meegeleverd heb gekregen bij het modem, ik denk dat die 1 tot 1,5 meter lang is. Ik ga kijken of ik ergens een andere kan bestellen.

Reputatie 3
Badge

Even voorbeeldje, er zullen mogelijk wel betere te vinden zijn: https://www.gamma.nl/assortiment/q-link-rj11-2-meter-kpn-keur/p/B547119

Misschien eens kijken of een buur op afstand korte tijd een te leen heeft, kun je zoiets uitsluiten.

Hallo @Babylonia ,

aansluitend op bovenstaande reactie een DSL-kabel bij de Gamma te koop:

https://www.gamma.nl/assortiment/q-link-rj11-2-meter-kpn-keur/p/B547119

Het snoer is er ook in 5 meter.

Toch nog een DSL-kabel verkrijgbaar.:relaxed:

Reputatie 8

Alleen geen afgeschermd type kabel. Dat zie je direct aan de doorzichtige RJ11 stekkertjes.
Afgeschermde kabels hebben in ieder geval een metalen buitenmantel om het stekkertje.

Alleen geen afgeschermd type kabel. Dat zie je direct aan de doorzichtige RJ11 stekkertjes.
Afgeschermde kabels hebben in ieder geval een metalen buitenmantel om het stekkertje.

Hallo @Babylonia , wat stelt die KPN-keur dan voor?

Reputatie 8

KPN-keur??
Dan kan het weinig wat voorstellen :joy:
Volgens mij bestaat er ook helemaal geen KPN-keurmerk? Loze marketing kreten.

Reputatie 8
Badge +11

@Christianne Super, ik hoop dat je uit de voeten kunt met de tips die je hier gekregen hebt :slight_smile: Zo niet of als je vragen hebt, laat het dan vooral weten. We horen ook graag of alles gelukt is!

Reageer