beantwoord

Experia Box V10 via via gekocht

  • 11 juli 2019
  • 30 reacties
  • 585 keer bekeken

Ik heb via via een experia V10 gekocht , ik wil deze aansluiten op het glasvezel net maar het internet lampje gaat rood branden en het service lampje brandt oranje . Alles doet het gewoon met de experia V8 .
icon

Beste antwoord door jimny 11 juli 2019, 20:24

Ik kwam het volgende tegen ; druk de herstelknop en resetknop beiden tegelijk10 seconden in daarna start het modem een aantal keren op en wordt de Telfort firmware geladen.
Bekijk reactie

30 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Ik vraag me zelfs af of er ooit bij wie dan ook wel eens die 'boete' (borg is wellicht een betere term) in rekening is gebracht wordt er wel actief gehandhaaft. De test producten vallen er ook buiten zover ik dit begrijp.


Ik ben in het verleden toch wel klanten tegengekomen op het forum die wel degelijk een boete kregen omdat die hadden verzaakt om de de bruikleen apparaten te retourneren
Reputatie 8
Badge +17
Ik kwam het volgende tegen ; druk de herstelknop en resetknop beiden tegelijk10 seconden in daarna start het modem een aantal keren op en wordt de Telfort firmware geladen.
Reputatie 8
Badge +7
Goed punt, @Enterprise. Ik heb dit nog even nagevraagd binnen de organisatie. Je hebt gelijk. Als apparatuur niet terug wordt gestuurd, betaal je € 50,- voor de apparatuur, zoals ook in dit topic staat vermeld.
Hallo @Natasja - Telfort , de lijst met modems mag dan wel eens geactualiseerd worden, want de V8 t.e.m. de V10a staan er (nog) niet bij en misschien nog wel andere modems, die ik niet ken, ook niet.
De volgende modems zijn in bruikleen en deze ontvangen wij graag retour.
  • Zyxel 2812HNU
  • Zyxel 2601HN
  • Arcadyan VGV
  • Sitecom router
  • Glasvezelmodem (NT)
Reputatie 8
Badge +9
Bedankt voor de heads-up, @JanD. De lijst is geüpdatet. 🙂
Reputatie 8
Badge +10
Terechte vraag, @Enterprise. Er kan inderdaad een boete volgen als apparatuur die in bruikleen is ontvangen niet wordt teruggestuurd. Een boete is niet hetzelfde als het afkopen van apparatuur, zoals je dat met bijvoorbeeld een toestel zou doen.
Volgens de wet is een boete wel degelijk een 'afkoopsom'...
Bij een boete voor een verkeersovertreding voorkom je een rechtsgang door de overtreding 'af te kopen' door een boete te betalen.
Hoe handelt Telfort dan als de boete is betaald en de modem vervolgens alsnog niet wordt teruggestuurd..?
Er volgt geen rechstgang lijkt me...
Reputatie 8
Badge +17
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze V10 niet gaat werken omdat hij waarschijnlijk niet afkomstig is van Telfort
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @The eef , als het je lukt in te loggen kun je o.a. bij de rubriek wifi een vakje FON zien om aan of uit te vinken, dat kent Telfort namelijk niet.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @The eef , als de FON uit stond heb je dus een KPN modem en die gaat bij Telfort dus niet werken.
Reputatie 8
Badge +17
Dat is mooi en dus houden zo, bewaar wel je V8 dus niet verpatsen
Reputatie 8
Badge +10

Wel wil ik benoemen dat je bij Telfort en KPN modems altijd in bruikleen krijgt. Concreet betekent dit dat het modem eigendom van KPN blijft. Het is dus niet de bedoeling dat je een modem via via koopt.

En wat als die modem in rekening is gebracht (de 'niet terugsturen' vergoeding) en die klant de modem vervolgens op marktplaats zet..?
Die modem is dan toch eigendom van die klant omdat hij de 'afkoopsom/boete/vergoeding heeft betaald voor die modem..?
Reputatie 8
Badge +9

Goed punt, @Enterprise. Ik heb dit nog even nagevraagd binnen de organisatie. Je hebt gelijk. Als apparatuur niet terug wordt gestuurd, betaal je € 50,- voor de apparatuur, zoals ook in dit topic staat vermeld.Bedankt voor je aanvullende informatie. 👍
Daarmee kan dus gesteld worden dat niet elke modem of TV-ontvanger die op Marktplaats wordt aangeboden per definitie 'illegaal' is, deze apparatuur kan tenslotte eigendom geworden zijn van de aanbieder.
En dat wilde ik even duidelijk hebben.

Geen probleem, @Enterprise. In ieder geval fijn dat het zo helder is. 🙂
Reputatie 8
Badge +9
Goed punt, @Enterprise. Ik heb dit nog even nagevraagd binnen de organisatie. Je hebt gelijk. Als apparatuur niet terug wordt gestuurd, betaal je € 50,- voor de apparatuur, zoals ook in dit topic staat vermeld.
Reputatie 8
Badge +10
Goed punt, @Enterprise. Ik heb dit nog even nagevraagd binnen de organisatie. Je hebt gelijk. Als apparatuur niet terug wordt gestuurd, betaal je € 50,- voor de apparatuur, zoals ook in dit topic staat vermeld.
Bedankt voor je aanvullende informatie. 👍
Daarmee kan dus gesteld worden dat niet elke modem of TV-ontvanger die op Marktplaats wordt aangeboden per definitie 'illegaal' is, deze apparatuur kan tenslotte eigendom geworden zijn van de aanbieder.
En dat wilde ik even duidelijk hebben.
Reputatie 8
Badge +17
En daarmee kan je dus ieder modem dat "via via" te koop aangeboden wordt, gerust kopen.
Zonder dat je direct als "heler" door de politie opgepakt wordt... 😁😜
Ik vraag me zelfs af of er ooit bij wie dan ook wel eens die 'boete' (borg is wellicht een betere term) in rekening is gebracht wordt er wel actief gehandhaaft. De test producten vallen er ook buiten zover ik dit begrijp.
Dan kan ik mijn ex-Telfort V10 ook wel verkopen, ik heb er niks meer aan, kan geen nieuw Telfort abonnement meer afsluiten.
Reputatie 8
Badge +7
Dan kan ik mijn ex-Telfort V10 ook wel verkopen, ik heb er niks meer aan, kan geen nieuw Telfort abonnement meer afsluiten.
Dan wordt bij de eindafrekening dus gewoon € 50,- opgeteld.☹

Dan kan ik mijn ex-Telfort V10 ook wel verkopen, ik heb er niks meer aan, kan geen nieuw Telfort abonnement meer afsluiten.Dan wordt bij de eindafrekening dus gewoon € 50,- opgeteld.☹

Als Doornekamp die eind afrekening nog niet binnen heeft deugd er iets niet in de administratie bij Telfort lijkt mij.
Jammer voor jullie Jongens, ik heb geen vergoeding betaald voor het behouden van die mooie V10, echt een pareltje vergeleken met de V10a die ik van Telfort in bruikleen heb gekregen en die ik dus netjes heb terug gestuurd.😋🤪🤪

En de eindafreking is allang geregeld, kreeg een beetje terug zelfs van Telfort, maar achteraf had die V10 nog netjes in de meterkast moeten hangen en maandelijks een beetje laten incaseren door Telfort, krijg nu een nieuw modem van T-Mobile en ik wacht nog op de compensatie van het gemiste klantvoordeel en de rest wat mis gaat laten we het daar maar niet over hebben.
Heb wel geluk, ik hoef niet 5 tot 6 weken op een monteur te wachten zoals hun beleid is, lucky my.😳😳😳
Reputatie 8
Badge +9
Terechte vraag, @Enterprise. Er kan inderdaad een boete volgen als apparatuur die in bruikleen is ontvangen niet wordt teruggestuurd. Een boete is niet hetzelfde als het afkopen van apparatuur, zoals je dat met bijvoorbeeld een toestel zou doen.
Reputatie 1
Terechte vraag, @Enterprise. Er kan inderdaad een boete volgen als apparatuur die in bruikleen is ontvangen niet wordt teruggestuurd. Een boete is niet hetzelfde als het afkopen van apparatuur, zoals je dat met bijvoorbeeld een toestel zou doen.
Wat wil je nou precies zeggen met dit statement? Telfort weet precies wie het modem niet inlevert maar incasseert een boete en gaat dan weer over tot de orde van de dag. Dat zegt mij dat het Telfort nou ook weer niet zoveel interesseert wat er met die modems gebeurt.

Om dan hier vervolgens te insinueren dat klanten die zo'n 'grijs' modem kopen, mogelijk illegaal bezig zijn vind ik nogal wat.
Ok is er een manier om dat op te zoeken ??
Ok bedankt ik ga dat proberen
De Fon stond al uit
Reputatie 8
Badge +17
Rreset het modem eens door 10 sec het resetgaatjein te drukken

Reageer