beantwoord

Experia Box V10 via via gekocht

• 11 juli 2019
  • 30 reacties
  • 565 keer bekeken

Ik heb via via een experia V10 gekocht , ik wil deze aansluiten op het glasvezel net maar het internet lampje gaat rood branden en het service lampje brandt oranje . Alles doet het gewoon met de experia V8 .
icon

Beste antwoord door jimny 11 juli 2019, 20:24

Ik kwam het volgende tegen ; druk de herstelknop en resetknop beiden tegelijk10 seconden in daarna start het modem een aantal keren op en wordt de Telfort firmware geladen.
Bekijk reactie

30 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze V10 niet gaat werken omdat hij waarschijnlijk niet afkomstig is van Telfort
Ok is er een manier om dat op te zoeken ??
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @The eef , als het je lukt in te loggen kun je o.a. bij de rubriek wifi een vakje FON zien om aan of uit te vinken, dat kent Telfort namelijk niet.
Ok bedankt ik ga dat proberen
De Fon stond al uit
Reputatie 8
Badge +17
Rreset het modem eens door 10 sec het resetgaatjein te drukken
Heb ik gedaan dan gaat het lampje van internet rood branden en het service lampje wordt oranje
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @The eef , als de FON uit stond heb je dus een KPN modem en die gaat bij Telfort dus niet werken.
Reputatie 8
Badge +17
Ik kwam het volgende tegen ; druk de herstelknop en resetknop beiden tegelijk10 seconden in daarna start het modem een aantal keren op en wordt de Telfort firmware geladen.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @The eef , heeft de tip van @jimny geholpen?
Ik heb het modem menu kpn Fon aangezet en toen ging het internet lampje groen branden en had ik dus internet via de V10 modem.
mensen bedankt voor jullie hulp
Reputatie 8
Badge +17
Dat is mooi en dus houden zo, bewaar wel je V8 dus niet verpatsen
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @The eef. Van harte welkom hier. Ik zie dat het probleem al is opgelost met de tips van @jimny en @JanD. Dat is fijn!

Wel wil ik benoemen dat je bij Telfort en KPN modems altijd in bruikleen krijgt. Concreet betekent dit dat het modem eigendom van KPN blijft. Het is dus niet de bedoeling dat je een modem via via koopt. Als je een probleem of storing ervaart, dan willen we je altijd helpen.
Reputatie 8
Badge +9

Wel wil ik benoemen dat je bij Telfort en KPN modems altijd in bruikleen krijgt. Concreet betekent dit dat het modem eigendom van KPN blijft. Het is dus niet de bedoeling dat je een modem via via koopt.

En wat als die modem in rekening is gebracht (de 'niet terugsturen' vergoeding) en die klant de modem vervolgens op marktplaats zet..?
Die modem is dan toch eigendom van die klant omdat hij de 'afkoopsom/boete/vergoeding heeft betaald voor die modem..?
Reputatie 7
Badge +9
Terechte vraag, @Enterprise. Er kan inderdaad een boete volgen als apparatuur die in bruikleen is ontvangen niet wordt teruggestuurd. Een boete is niet hetzelfde als het afkopen van apparatuur, zoals je dat met bijvoorbeeld een toestel zou doen.
Reputatie 8
Badge +9
Terechte vraag, @Enterprise. Er kan inderdaad een boete volgen als apparatuur die in bruikleen is ontvangen niet wordt teruggestuurd. Een boete is niet hetzelfde als het afkopen van apparatuur, zoals je dat met bijvoorbeeld een toestel zou doen.
Volgens de wet is een boete wel degelijk een 'afkoopsom'...
Bij een boete voor een verkeersovertreding voorkom je een rechtsgang door de overtreding 'af te kopen' door een boete te betalen.
Hoe handelt Telfort dan als de boete is betaald en de modem vervolgens alsnog niet wordt teruggestuurd..?
Er volgt geen rechstgang lijkt me...
Reputatie 1
Wat wil je nou precies zeggen met dit statement? Telfort weet precies wie het modem niet inlevert maar incasseert een boete en gaat dan weer over tot de orde van de dag. Dat zegt mij dat het Telfort nou ook weer niet zoveel interesseert wat er met die modems gebeurt.

Om dan hier vervolgens te insinueren dat klanten die zo'n 'grijs' modem kopen, mogelijk illegaal bezig zijn vind ik nogal wat.
Reputatie 8
Badge +17
Het beste is om je bij de feiten te houden en dus geen aannames gebruiken die volstrekt niet kloppen.
Reputatie 7
Badge +9
Goed punt, @Enterprise. Ik heb dit nog even nagevraagd binnen de organisatie. Je hebt gelijk. Als apparatuur niet terug wordt gestuurd, betaal je € 50,- voor de apparatuur, zoals ook in dit topic staat vermeld.
Reputatie 8
Badge +7
Goed punt, @Enterprise. Ik heb dit nog even nagevraagd binnen de organisatie. Je hebt gelijk. Als apparatuur niet terug wordt gestuurd, betaal je € 50,- voor de apparatuur, zoals ook in dit topic staat vermeld.
Hallo @Natasja - Telfort , de lijst met modems mag dan wel eens geactualiseerd worden, want de V8 t.e.m. de V10a staan er (nog) niet bij en misschien nog wel andere modems, die ik niet ken, ook niet.
De volgende modems zijn in bruikleen en deze ontvangen wij graag retour.
  • Zyxel 2812HNU
  • Zyxel 2601HN
  • Arcadyan VGV
  • Sitecom router
  • Glasvezelmodem (NT)
Reputatie 7
Badge +9
Bedankt voor de heads-up, @JanD. De lijst is geüpdatet. 🙂
Reputatie 8
Badge +9
Bedankt voor je aanvullende informatie. 👍
Daarmee kan dus gesteld worden dat niet elke modem of TV-ontvanger die op Marktplaats wordt aangeboden per definitie 'illegaal' is, deze apparatuur kan tenslotte eigendom geworden zijn van de aanbieder.
En dat wilde ik even duidelijk hebben.
Reputatie 8
Badge +10
En daarmee kan je dus ieder modem dat "via via" te koop aangeboden wordt, gerust kopen.
Zonder dat je direct als "heler" door de politie opgepakt wordt... 😁😜
Ik vraag me zelfs af of er ooit bij wie dan ook wel eens die 'boete' (borg is wellicht een betere term) in rekening is gebracht wordt er wel actief gehandhaaft. De test producten vallen er ook buiten zover ik dit begrijp.
Dan kan ik mijn ex-Telfort V10 ook wel verkopen, ik heb er niks meer aan, kan geen nieuw Telfort abonnement meer afsluiten.

Reageer