beantwoord

Experia Box V10 services lampje rood

• 1 oktober 2018
  • 21 reacties
  • 14607 keer bekeken

Power lampje groen
wireless lampje groen
internet en eco lampjes uit
services rood (eerst oranje, na de herstel knop te hebben ingedrukt wordt het rood)

ik heb volgens mij een ministekker aansluiting in de meterkast.
maar als ik dit aansluit gebeurt dus wat ik bovenaan beschrijf.

ik ben kortgeleden verhuisd en dit is doorgegeven, kan het zijn dat dit nog niet actief is?

ook bij de telefoonstekker krijg ik hetzelfde, eerst oranje services en rood na de herstel knop.

ik zou graag horen wat ik verkeerd doe of hoe dit te verhelpen is.

groet Jurgen
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 19 oktober 2018, 14:53

Ik heb geen reactie meer van je gekregen, ik ga er daarom vanuit dat de monteurs het hebben kunnen verhelpen. Als dat niet zo is, dan kan je hieronder een reactie plaatsen en kijken we samen verder naar de verbinding.
Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Reset het modem eens door met een puntig voorwerp het resetgaatje 10 sec in te drukken
Gebruik deze link om de hoofdaansluiting te vinden
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hoofdaansluiting-vinden.htm

Is de verhuizing bevestigd?
Wat staat er als verhuisdatum in die bevestiging?

Staat je klantnummer al in je forumprofiel? Dan kan webcare meekijken.
https://forum.telfort.nl/settings/profile
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Jurgen, welkom op het Telfort forum 🙂 Na je verhuizing wil je de verbinding natuurlijk gewoon kunnen gebruiken, dat het niet werkt is dan lastig. Ik ben voor je gaan kijken en ik zie dat de verbinding vanaf gisteren gebruikt moet kunnen worden op het nieuwe adres. De verhuisorder staat te wachten op het aansluiten van de Experia Box, daardoor heb ik ook het vermoeden dat het mogelijk niet op het hoofdaansluitpunt is aangesloten. Is het met de link van nelly jacoba gelukt om de hoofdaansluiting te vinden? Als het modem inderdaad op de hoofdaansluiting is aangesloten, kan je de reset van jimny uitvoeren.
Ik hoor graag van je of het daarna wel werkt!
Ik heb de stappen van Nelly Jacoba doorlopen maar blijkbaar heb ik de hoofdaansluiting nog niet gevonden.
Er zitten in de meterkast drie aansluitpunten waar de grijze kabel in kan en bij alle 3 krijg ik een oranje lampje.
Bij één van deze aansluitingen begint het L1 lampje op de achterkant ook te knipperen.

Ik heb de resetknop gebruikt maar helaas tevergeefs.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Ik hoor graag!
Reputatie 8
Badge +10
Drie mogelijk aansluitpunten in één meterkast ben ik nog niet tegengekomen.
De aansluiting waarop het L1-lampje gaat knipperen is dan vrijwel zeker de juiste omdat dit lampje alleen gaat branden als deze een werkende DSL-verbinding detecteert.
Bij een stabiele verbinding hoort dit lampje echter niet te knipperen maar continue te branden.

Onder normale omstandigheden zou er dan geadviseerd worden om in het aansluitpunt de kabeltjes te verwisselen.
Standaard wordt het rood/blauwe aderpaar gebruikt maar het DSL-signaal wordt in voorkomende gevallen ook wel op het oranje/witte aderpaar geleverd.
Kan je daar eens naar kijken, en kan je wellicht wat foto's plaatsen van de situatie..?

PS. het wisselen van aderpaar zou je ook nog op de andere aansluitpunten kunnen proberen.

Reputatie 8
Badge +10
Bedankt voor de foto, dat is in ieder geval een echt ISRA-punt.
Verder nog nieuws naar aanleiding van de andere gestelde vragen..?
Verder geen nieuws, situatie is niet veranderd. Hieronder een foto van de binnenkant van het ISRA-punt.
Het lijkt me vreemd als ik iets aan de draadjes moet veranderen...

Is wel een echt ISRA punt, maar ook een originele invoerkabel?
Geen idee, ik woon hier net en de vorige bewoners hebben het internet ook op dit punt binnen gekregen heb ik gehoord
Reputatie 8
Badge +10
Kabel zit nu in de blauwe aansluiting, heb je die andere links al geprobeerd..?
In de blauwe knippert dus het lampje L1 op de achterkant. Op de andere aansluiting knippert die in ieder geval niet en krijg ik hetzelfde resultaat, een oranje services lampje
Voor de duidelijkheid... in de grijze aansluiting brandt L1 helemaal niet
Reputatie 8
Badge +10
Duidelijk.
Als de vorige bewoner op dit ISRA-punt een stabiele verbinding binnenkreeg dan zou het nu ook moeten kunnen.
Er zal iets aan Telfort-kant niet goed zitten, ik kan er geen vinger op leggen...
contact gehad met Telfort. Alle lijnen zijn goed, het kan alleen nog aan het modem zelf liggen. Er wordt een nieuwe opgestuurd
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie inderdaad ook dat er een nieuw modem is verzonden. Laat je ons weten hoe het daarmee gaat?
De metingen geven aan dat er geen modem is gevonden, maar als er geen signaal binnenkomt zal dat ook het geval zijn. Als het modem het niet verhelpt zal ik een monteur voor je aanvragen.
Helaas heeft het nieuwe modem niet geholpen.. ik krijg nog steeds een oranje lampje
Reputatie 8
Badge +11
Dan zal er een installatiemonteur aan te pas moeten komen inderdaad, ik zie dat gisteravond al is aangevraagd en ingepland voor morgenochtend. Laat je ons dan weten hoe het bezoek is verlopen?
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie dat de monteur is geweest, maar dat hij het ook nog niet kon oplossen. Daarom is er een andere monteur ingepland die overmorgen komt om aan de verbinding te werken. Daarna horen we het resultaat graag van je.
Reputatie 8
Badge +11
Hoe is het bezoek van deze monteur verlopen Jurgen, heeft hij de verbinding kunnen herstellen?
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb geen reactie meer van je gekregen, ik ga er daarom vanuit dat de monteurs het hebben kunnen verhelpen. Als dat niet zo is, dan kan je hieronder een reactie plaatsen en kijken we samen verder naar de verbinding.

Reageer