beantwoord

Experia Box v10 overzetten naar 2.4 ghz

• 16 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 601 keer bekeken

Reputatie 1

wie kan mij helpen de experia  box V10 over te zetten naar 2.4 ghz.

Ik krijg namelijk geen verbinding met de omvormer van de zonnepanelen.

Ik wacht vol spanning af

Alvast bedankt

Joan 

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 17 oktober 2019, 18:16

Hoi@lu1001812763, leuk dat je ons forum gevonden hebt, welkom! Ik help je graag op weg met de WiFi instellingen.

Mocht je het met enkel de 2.4 GHz verbinding willen testen, dan kan je deze stappen volgen: Als je hier onder stap 1 kiest voor ‘Ik heb een Experia modem’, dan helpt de pagina je om in te loggen in het modem. Zo gauw je in de instellingen zit, ga je naar het tabblad ‘WiFi’ en vervolgens links naar ‘geavanceerd’. Daar kan je de instellingen aanpassen, zodat alleen de 2.4 GHz verbinding aan blijft staan.

Laat je weten of het is gelukt?

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge

Hallo Joan,

De experiabox v10 heeft standaard al 2.4 GHz aanstaan.

Je omvormer moet verbinding maken met de WiFi van de experiabox, niet andersom.

Dat instellen van o.a. de WiFi verbinding kan je vaak via het display op de omvormer doen of soms via een app op je telefoon, dan kan het zo zijn dat je telefoon rechtstreeks contact moet maken met de WiFi van je omvormer op 2.4GHz maar daar staat de experiabox dan weer volledig buiten.

Reputatie 8
Badge +10

Hoi@lu1001812763, leuk dat je ons forum gevonden hebt, welkom! Ik help je graag op weg met de WiFi instellingen.

Mocht je het met enkel de 2.4 GHz verbinding willen testen, dan kan je deze stappen volgen: Als je hier onder stap 1 kiest voor ‘Ik heb een Experia modem’, dan helpt de pagina je om in te loggen in het modem. Zo gauw je in de instellingen zit, ga je naar het tabblad ‘WiFi’ en vervolgens links naar ‘geavanceerd’. Daar kan je de instellingen aanpassen, zodat alleen de 2.4 GHz verbinding aan blijft staan.

Laat je weten of het is gelukt?

Reputatie 1

Hallo het is gelukt. Dank je  Francie 

Reputatie 8

Een mooiere oplossing zou kunnen zijn om de twee verschillende WiFi bandbreedtes een eigen SSID te geven. (Dat kan met de Experia Box V10). En dan de zonnepanelen omvormer alleen met die 2.4 GHZ WiFi band contact te laten maken.

Dan heb je in ieder geval nog steeds profijt om met andere apparaten van de 5 GHz band gebruik te kunnen maken. (Die voldoet vaak beter dan de 2.4 GHz WiFi band in snelheid).

Reputatie 8
Badge +10

@lu1001812763 Fijn om te horen dat het gelukt is! Misschien dat je nog iets kan met de tip van Babylonia, want dat kan ook een goede oplossing zijn. Mocht je vragen hebben, laat het dan gerust weten.

Reageer