beantwoord

Experia Box V10 Internet lampje is rood - geen internet

  • 25 juli 2019
  • 11 reacties
  • 16631 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds vanmiddag brandt er een rood lampje bij internet. Wi-Fi werkt wel, maar geeft dus geen internet.
Alle reset stappen al doorlopen...
Wat kan ik nu doen? Ligt het aan de glasvezel?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 26 juli 2019, 20:06

Ik denk niet dat de Genexis kapot is, het adres in het profiel geeft namelijk aan dat er wel signaal is. Ik zie dat er toevallig net ook telefonisch contact is geweest en daarbij is de melding aangemaakt naar de technische dienst die ik ook in gedachten heb.

Doordat de lampjes en onze metingen elkaar tegenspreken lijkt het erop dat er ergens iets gekruist is, dat jouw signaal niet bij jou aankomt maar ergens anders. De specialisten zullen dit uit gaan zoeken en kijken naar de oplossing. Ik zal dit ook voor je in de gaten houden, zodat ik je op de hoogte kan houden van de voortgang. De technische dienst zal zelf ook contact met jou opnemen.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Tineke88, welkom bij ons op het forum. Een rood lampje bij internet geeft aan dat het modem de verbinding niet kan maken, waar het door komt durf ik met deze informatie zo niet te zeggen. Ik zag dat je je adres al op je profiel had ingevuld, daarmee heb ik de verbinding kunnen nakijken. Ik krijg op dit moment wel verbinding met de Experia Box, is de verbinding bij jou nu ook hersteld?
Als dat niet het geval is, hoor ik ook graag van je welke lampjes er branden op het glasvezelkastje en hoe de Experia Box daarmee is verbonden.
Reputatie 1
Hallo @Tineke88, welkom bij ons op het forum. Een rood lampje bij internet geeft aan dat het modem de verbinding niet kan maken, waar het door komt durf ik met deze informatie zo niet te zeggen. Ik zag dat je je adres al op je profiel had ingevuld, daarmee heb ik de verbinding kunnen nakijken. Ik krijg op dit moment wel verbinding met de Experia Box, is de verbinding bij jou nu ook hersteld?
Als dat niet het geval is, hoor ik ook graag van je welke lampjes er branden op het glasvezelkastje en hoe de Experia Box daarmee is verbonden.


Ha Jasper!
Fijn dat je wil helpen!
Zie bijgevoegde foto's
Heb je zo voldoende info?
Groeten Tineke

Reputatie 8
De power 10-20 seconden uit dat Genexis glasvezelkastje afhalen (en dan weer inschakelen).
Daarna de Hersteltoets van de Experia Box V10 indrukken, totdat lampjes van status wisselen.
Levert dat nog iets op?

Kabel opgerold / omgewikkeld bij elkaar en met een kabelbinder bij elkaar gehouden, is niet echt een ideale situatie voor data-doorvoer, door een mate van elektromagnetische "spoelwerking" van die kabel. Gebruik of een kortere kabel of rol het af, ook al is dat minder netjes.
Reputatie 1
.....
Kabel opgerold / omgewikkeld bij elkaar en met een kabelbinder bij elkaar gehouden, is niet echt een ideale situatie voor data-doorvoer, door een mate van elektromagnetische "spoelwerking" van die kabel. Gebruik of een kortere kabel of rol het af, ook al is dat minder netjes.


Ja dacht ik al, maar de man die het hele gebeuren bij ons heeft geïnstalleerd, had dat zo opgerold, dus meende dat het dan dus geen kwaad kon...

De resetopties die je beschrijft helpen niks helaas... 😞
Reputatie 8
Badge +11
Die opgerolde kabel valt me ook op inderdaad, en daarnaast vallen me nog twee dingen op. Het middelste lampje op het glasvezelkastje is uit, bij dit model betekent dat lampje dat het glasvezelsignaal wordt omgezet naar het signaal dat de Experia Box begrijpt en wordt doorgegeven. De lampjes op de Experia Box geven aan het signaal niet te krijgen. Zou je dat opgerolde kabeltje kunnen vervangen door een nieuw kabeltje en kijken of het signaal dan wel doorkomt?
Het tweede wat me opvalt is dat ik de verbinding op het adres in je profiel had nagekeken en daar zou wel verbinding zijn, terwijl jij dat duidelijk niet hebt. Klopt het adres in je profiel of staat er mogelijk een typefout in?
Reputatie 1
@Jasper - Telfort

Bedoel je het lampje met die twee pijltjes? Die gaat namelijk kort aan wanneer ik de stroom op de modem zet.

Net een andere kabel eraan gesloten, maar geen verandering...

Zou de Genexis kapot zijn?

Mijn adres in mn profiel klopt
Reputatie 8
Badge +11
Ik denk niet dat de Genexis kapot is, het adres in het profiel geeft namelijk aan dat er wel signaal is. Ik zie dat er toevallig net ook telefonisch contact is geweest en daarbij is de melding aangemaakt naar de technische dienst die ik ook in gedachten heb.
Doordat de lampjes en onze metingen elkaar tegenspreken lijkt het erop dat er ergens iets gekruist is, dat jouw signaal niet bij jou aankomt maar ergens anders. De specialisten zullen dit uit gaan zoeken en kijken naar de oplossing. Ik zal dit ook voor je in de gaten houden, zodat ik je op de hoogte kan houden van de voortgang. De technische dienst zal zelf ook contact met jou opnemen.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort
Haha ja ik was niet zo geduldig meer, dus even naar de klantenservice gebeld...
Iets met zomervakantie en 3 kinderen die heeeeeel graag Netflix willen kijken 😅

Bedankt voor je reacties! We wachten het contact met de monteur af! 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Dat is geen probleem, ik kan me goed voorstellen dat je dan graag wilt dat het weer werkt! Graag gedaan, ik blijf het voor je volgen zoals ik aangaf 🙂
Reputatie 1
Hoera! Internet werkt weer!
Er is een glasvezelmonteur langsgeweest en die heeft in de wijk iets omgelegd in de verbinding en sindsdien werkt alles weer! 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Tineke88, ik kreeg de terugkoppeling dat het was opgelost ook net, maar jij merkte het al wat eerder zo te zien! 😀 Fijn dat het nu weer werkt, daar ben ik ook blij om.
Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden, we helpen je graag.

Reageer