beantwoord

Experia box V10 en Gigaset C530 IP VOIP

• 12 maart 2017
  • 8 reacties
  • 1538 keer bekeken

Hallo,

Maand geleden van Ziggo naar Telfort overgestapt. Deze week VSDL Telfort Experia box V10 geïnstalleerd 50/5 mb. Ging in een keer goed. IP camera's weer aangesloten, geen probleem.
Nu heb ik het probleem met de Gigaset C530 IP, om Voip gespreken naar het verre buitenland te voeren. (Telfort zelf is geen optie, omdat die 15x zo duur is per minuut, trouwens Ziggo ook hoor.)

Bij Ziggo geen probleem maar bij Telfort valt de verbinding uit naar zoveel tijd en/of storing.
Ik kan poort 5060 ook niet forwarden naar eigen router, deze poort is ook in gebruik voor eigen Voip Telfort. Jammer dat Telfort niet zelf een andere poort gebruikt. Dan krijg je nooit conflicten met een gebruiker zijn eigen Voip.

Daarom heb nu de C530 op de Experia box zelf aangesloten en deze in DMZ geplaatst met een bind ip adres. Zie plaatje.

Is er een handleiding voor om dit soort Voip devics foutloos te kunnen gebruiken?
icon

Beste antwoord door inday 13 maart 2017, 19:51

@Babylonia, Gebruik nu poort 6000, dat lijkt goed, wil nog even afwachten.

Inmiddels had FreeVoipDeal nu ook gereageerd, netjes.

Helpdesk

13-03-2017
Dear customer,

You can try this alternative port 6000

Kind regards,
Customer Service

Zie bijlage voor mijn instellingen.

Heb bijna alle instelling verwijderd in de ExperiaBox V10, dus geen forwarding meer en niet meer de C530 in de DMZ zone. Alleen nog een fixed bind ip adres.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Ik weet niet of DMZ de juiste optie is. De gereserveerde poort 5060 naar de eigen Telfort VOIP, wordt er naar ik vermoed niet mee ongedaan gemaakt.

Als je de eigen VOIP van Telfort uitschakelt, komt poort 5060 dan vrij om door te sturen ?
(Ik denk het eerlijke gezegd niet). Dat zou in het kader van wetgeving namelijk wel moeten, maar de V10 heeft meer onhebbelijkheden die niet voldoen aan de huidige internetwetgeving.
Poorten 4000-5000 zijn vooralsnog geblokkeerd. Zou je een VPN-verbinding willen opzetten naar een VPN-server thuis (of andersom als Client) onder het L2TP/IPSec protocol is dat niet mogelijk. (o.a. poort 4500 heb je nodig in dat bereik).

Overigens de meeste VOIP-diensten maken tevens gebruik van een aantal alternatieve poorten.
Die zou je mogelijk wel kunnen doorsturen. Van welke VOIP-dienst maak je gebruik?
Een alternatieve poort heeft mijn ip provider niet, het is een van de Dellmont Sarl groep(Betamax).
C530 kan je wel installeren op een andere poort, maar daar schiet ik niks mee op.
Ik zie nu op internet dat dit al ongeveer 5 jaren een probleem geeft bij KPN/Telfort, zou toch een keer opgelost moeten zijn.
Anders moet ik het jaar maar uitzingen en vervolgens op zoek naar een ander internet provider.
Jammer verder ben ik wel tevreden.
Waarom gaat het modem pas na ongeveer 5 min klieren en niet direct.

Firewall kan je ook niet aankomen denk ik.

Dit staat op de website van de IP server,
Firewall settings

If you're having trouble using our service and you have a Firewall installed on your computer, you'll need to adjust your settings so it allows our software to bypass your Firewall security.The following Destination ports need to be allowed on your firewall:

UDP 5060
UDP 11113
UDP 10300 - 10311
UDP 6901 - 6920
Reputatie 6
Badge +7
Eigen modem gaan gebruiken is de beste oplossing.
Reputatie 8
Een alternatieve poort heeft mijn ip provider niet, het is een van de Dellmont Sarl groep (Betamax).
Onder Dellmont Sarl vallen o.a. ook "PowerVoip" --- "VoipBuster" en "FreeVoipDeal"
Zelf maak ik gebruik van "VoipBuster". Als alternatief kun je daar tevens poort 6000 voor gebruiken.
Ik zou die gewoon eens proberen. Dikke kans dat het bij Betamax ook wordt toegepast.
@Cobus, had eerst via het eigen modem, hetzelfde probleem, maar misschien moet ik dan ook een en ander regelen. Eigen modem had ik toen in DMZ en met een bind ip adres op de ExperiaBox.

@Babylonia, Zal het als ik weer thuis ben eens proberen via 6000.

Bedankt voor de reakties.
@Babylonia, Gebruik nu poort 6000, dat lijkt goed, wil nog even afwachten.

Inmiddels had FreeVoipDeal nu ook gereageerd, netjes.

Helpdesk

13-03-2017
Dear customer,

You can try this alternative port 6000

Kind regards,
Customer Service

Zie bijlage voor mijn instellingen.

Heb bijna alle instelling verwijderd in de ExperiaBox V10, dus geen forwarding meer en niet meer de C530 in de DMZ zone. Alleen nog een fixed bind ip adres.
Reputatie 8
Om niet alleen zelf uit te bellen, maar ook inkomende telefoongesprekken te ontvangen op je Gigaset C530 IP, zul je naar ik vermoed die poort 6000 in de router ook moet doorsturen.
Ok goed om te noemen, maar ik heb de inkomende telefoongespreken via Telfort, dus dit is geen probleem nu.

Reageer