beantwoord

Experia Box aan vervanging toe?

• 25 april 2020
  • 18 reacties
  • 209 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

Sinds een paar weken zo af en toe blokjes onderin het beeld wat op onze beide tv's gebeurt. Paar dagen terug bevroor het beeld beneden en ook de andere tv boven gecheckt en ook die had een stilstaand beeld met alleen geluid. Dit gaat dan gepaard met geen Wi-Fi of vast internet verbinding. Beide tv ontvangers zijn het niet omdat er op het moment van storing ook geen internet is. Heb de modem gereset(hard) stroom eraf, ook de stroom van het glasvezel kastje eraf, HDMI kabels vernieuwd, internet kabels gecheckt en verwisseld met andere. Heb geen losse router achter de Experiabox v8. Naar mijn idee is de Experiabox aan vervanging toe. Help

Mvg Chris 

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 29 april 2020, 08:45

De Experia Box is dan wel het centrale punt vanaf waar het niet meer goed lijkt te gaan, laten we die inderdaad vervangen. Er is bij deze een nieuwe naar je onderweg, die zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen daarmee.

Bekijk reactie

18 reacties

Hallo @Chris76 , die blokjes in beeld zijn bekend bij TFT/KPN, komt van de uitzendende partij en is aan hen gemeld. Naar een oplossing wordt gezocht, ligt dus nieuw aan jouw modem c.q. tv-decoder.

Reputatie 1

Bedankt voor reactie. Ok ...maar nu nog dat stilstaand beeld en internet wat weg valt, wifi en vast..🤔

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Chris76, het internetsignaal staat daar inderdaad los van. Valt het internet via de kabel ook weg, of is dat alleen via de WiFi? En hoe is de snelheid via beide opties, heb je dat ook kunnen testen? Zou je jouw postcode en huisnummer ook aan je forumprofiel kunnen toevoegen? Dan kan ik de verbinding vanaf hier ook nakijken. Ik hoor het graag van je.

Reputatie 1

Ja ook via de kabel. Snelheden zijn goed op het moment. Ga mn gegevens bijwerken. Bedankt voor reactie, 

Mvg Chris 

Reputatie 8
Badge +11

Dank voor de gegevens @Chris76, daarmee heb ik de verbinding nagekeken en die ziet er tot en met het glasvezelkastje goed uit. Ik zie dat er een verbreking is geweest, een dag of 6 geleden. Toen is er ook een reset van de Experia Box gedaan dus ik vermoed dat die kwam doordat je dingen aan het proberen was. Verder was de verbinding naar buiten stabiel en is daar niets geks aan te zien. Op het moment dat de verbinding bij jou wegvalt, wat doen de lampjes op de V8 dan? Veranderen die van kleur, gaan ze helemaal uit of gebeurt er iets anders?

Reputatie 1

Wifi lampje was uit, en de rest groen, in een vries stand zeg maar, geen geknipper van de lampjes.

Reputatie 8
Badge +11

De Experia Box is dan wel het centrale punt vanaf waar het niet meer goed lijkt te gaan, laten we die inderdaad vervangen. Er is bij deze een nieuwe naar je onderweg, die zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen daarmee.

Reputatie 1

Bedankt voor de snelle afhandeling. Fijn dat ik een andere Experiabox kan uit proberen.

Mvg Chris 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Chris76, heb je de nieuwe Experia Box inmiddels kunnen ontvangen? Hoe gaat het daarmee?

Reputatie 1

Heb m aangesloten en gaat goed. Heb 2x dat blokkerig in beeld gehad, onderin beeld, had begrepen dat het niet temaken heeft met de Experiabox. Verder tijdens netflix wat buffering tijdens serie.Denk dat het herstarten van het tv kastje dit kan verhelpen, ook had ik dit in het verleden met de v8 box dat er tijdens de serie ff werd gebufferd. Jammer dat de v10a een aansluiting minder heeft dan de v8. Maar verder ben ik er blij mee. Mvg

Reputatie 8
Badge +11

Dat klinkt als een verbetering @Chris76. Het blokkerige is nog niet helemaal goed, het kan zijn dat de tv-ontvanger daarvoor even opnieuw moet worden ingesteld. Het kan ook te maken hebben met de aansluiting tussen de Experia Box en de tv-ontvanger, is dat een directe netwerkkabel of gaat dat via een draadloze verbindingsset (witte kastjes in het stopcontact)?

Reputatie 1

Het is een directe aansluiting (netwerkkabel)op de Experiabox, geen kastjes. Oja iedere keer als ik reageer dan moet ik me opnieuw aanmelden. Dus mijn wachtwoord wordt niet opgeslagen, zou je daar eens naar kunnen kijken. Mvg

Heb je wel een vinkje staan bij ww onthouden, of worden cookies standaard gewist?

Reputatie 1

Ja  heb ik en cookies blijven ;)

Reputatie 8
Badge +11

Een directe kabel verminderd de kans op storingen, dus dan hoeft het daar niet aan te liggen. Je kunt de ontvanger dan als eerste even opnieuw instellen en kijken hoe die het dan doet.

We zien wel eens vaker berichten dat mensen hun wachtwoord opnieuw moeten instellen om weer in te kunnen loggen, de meesten daarvan kunnen weer zonder problemen inloggen na het verwijderen van de cookies :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Chris76, heb je de tv-ontvanger al eens opnieuw kunnen instellen om te kijken hoe het beeld het daarna doet?:slight_smile:

Reputatie 1

Ja opnieuw herstart en uitgeprobeerd met netflix. Heb nu geen gebuffer meer. Alles loopt nu als een zonnetje. Bedankt voor de oplossingen. Mvg Chris 

Reputatie 8
Badge +11

Helemaal goed, graag gedaan Chris! Veel plezier met het soepele beeld en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer