beantwoord

Expedia Box V10a, rood licht, geen internet

• 21 mei 2020
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, 

Sinds 2 dagen hebben wij geen internet meer. We kunnen wel verbinden met de modem, maar vervolgens is er geen dataverkeer. We hebben al meerdere keren de box uit en aan gezet, met substantiële tijd dat het uit stond. De reset knop is 2 keer gebruikt, de stekker is eruit getrokken, er is een andere DSL kabel aangesloten. Ik weet nu niet meer wat ik kan doen om het internet weer werkend te krijgen.

Hopelijk kan ik geholpen worden. 

Groeten, Kromhout 

icon

Beste antwoord door Kromhout 28 mei 2020, 10:28

Nadat ik inderdaad twee keer contact met de klantenservice gehad te hebben, kreeg ik een nieuwe modem gestuurd. Helaas bleef hetzelfde probleem, wel verbinding met de modem, maar wederom geen dataverkeer. Nogmaals de klantenservice gebeld en inderdaad de monteur ingepland. Deze zou gisterochtend langs komen, er zou even telefonisch contact zijn ivm corona en het protocol. Ik nam het telefoontje aan maar hoorde niets aan de lijn, ik hoopte dat de monteur nogmaals zou proberen te bellen. Helaas was dat niet het geval, maar kreeg wel een sms met een telnr dat ik moest bellen en een inlogcode.

Kwam weer uit bij de klantenservice, aldaar heeft de medewerker een kpn-monteur ingeschakeld (dus geen telfort-monteur). Vandaag is de monteur langs geweest, heeft mijn kabels binnenshuis doorgemeten. Kwam tot de conclusie dat het probleem buitenshuis was. Heeft in de wijk een kast bekeken, waarschijnlijk iets met de schakelaars/bedrading gefriemeld, is teruggekomen om zeker te zijn dat ik dataverkeer zou hebben en is pas daarna vertrokken. Deze update is gepost met behulp van de nieuwe modem en werkend dataverkeer.

Dit is de 2de, misschien 3de keer, in de afgelopen 8 jaar dat een dergelijk probleem in de wijkkast is ontstaan, maar ook weer opgelost. Ik heb een week zonder internet gezeten, gelukkig konden ik en mijn huisgenoot uitwijken naar andere locaties om ons werk/studie voort te zetten.

Bekijk reactie

5 reacties

Hallo @Kromhout , je kunt de reactie morgen van een moderator afwachten, maar voor een snellere reactie kun je morgen beter bellen, 0900 9596, Twitteren of Facebooken.

Tot die tijd zou je je mobiel als hotspot aan kunnen zetten voor het aller noodzakelijkste internet en email.

Succes.

Reputatie 8
Badge +18

Soms komt het voor dat een V10a 2x tot 3x gereset moet worden en als het niet lukt vul dan je forumprofiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Kromhout, welkom bij ons op het forum. Ik zie dat je de tip van Jan hebt opgevolgd en inmiddels telefonisch contact hebt gehad. Daarbij is er eerst een nieuw modem opgestuurd maar dat gaf nog geen verbetering, daarom is er ook een monteur ingepland, zodat die de verbinding kan nakijken. Laat je ons weten hoe het na dat bezoek gaat?

Reputatie 1

Nadat ik inderdaad twee keer contact met de klantenservice gehad te hebben, kreeg ik een nieuwe modem gestuurd. Helaas bleef hetzelfde probleem, wel verbinding met de modem, maar wederom geen dataverkeer. Nogmaals de klantenservice gebeld en inderdaad de monteur ingepland. Deze zou gisterochtend langs komen, er zou even telefonisch contact zijn ivm corona en het protocol. Ik nam het telefoontje aan maar hoorde niets aan de lijn, ik hoopte dat de monteur nogmaals zou proberen te bellen. Helaas was dat niet het geval, maar kreeg wel een sms met een telnr dat ik moest bellen en een inlogcode.

Kwam weer uit bij de klantenservice, aldaar heeft de medewerker een kpn-monteur ingeschakeld (dus geen telfort-monteur). Vandaag is de monteur langs geweest, heeft mijn kabels binnenshuis doorgemeten. Kwam tot de conclusie dat het probleem buitenshuis was. Heeft in de wijk een kast bekeken, waarschijnlijk iets met de schakelaars/bedrading gefriemeld, is teruggekomen om zeker te zijn dat ik dataverkeer zou hebben en is pas daarna vertrokken. Deze update is gepost met behulp van de nieuwe modem en werkend dataverkeer.

Dit is de 2de, misschien 3de keer, in de afgelopen 8 jaar dat een dergelijk probleem in de wijkkast is ontstaan, maar ook weer opgelost. Ik heb een week zonder internet gezeten, gelukkig konden ik en mijn huisgenoot uitwijken naar andere locaties om ons werk/studie voort te zetten.

Reputatie 8
Badge +11

Het monteursbezoek van gisteren ging niet helemaal soepel dus, dat is jammer. Gelukkig kon er vandaag nog wel een andere monteur komen en heeft hij het kunnen oplossen. Je bericht is daar de bevestiging van dus. Beide monteurs zijn overigens KPN monteurs, er zijn geen specifieke Telfort monteurs :slight_smile:

Dat de verbinding het daardoor een week niet heeft gedaan is natuurlijk wel vervelend, gelukkig kon je elders werken/studeren maar ideaal is anders. Op deze pagina kan je het formulier invullen, dan kan re naar de abonnementskosten voor die periode gekeken worden.

Reageer