beantwoord

"Ethernet" doesn't have a valid ip configuration

• 10 april 2018
  • 6 reacties
  • 346 keer bekeken

Ik heb nu met zowel mijn pc en mijn laptop problemen.

Mijn laptop had ik draadloos maar kreeg dezelfde waarschuwing als met mijn pc alleen dan voor wifi.

"Ethernet" doesn't have a valid ip configuration.

Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, maar krijg geen verbinding met het internet via Windows 10. Het rare is dat het wel gewoon lukt met mijn tablet en mijn telefoon (android). Dat is uiteraard ook draadloos, maar draadloos via mijn laptop lukte weer niet. Bedraad dus al helemaal niet.

Heb ik mijn draadjes wel goed?
Van links naar rechts: draad naar mijn telefoon, draad naar de muur, draad naar de motorola tv box, draad naar laptop, draad naar PC, stroomdraad

Weet iemand wat er gaande is?
icon

Beste antwoord door Wolfske 10 april 2018, 14:58

De reset het het probleem opgelost. Nu werkt de verbinding naar het internet via mijn pc en laptop weer 👍.
Bekijk reactie

6 reacties

Briljant, nu doet mijn tv ontvanger het ook al niet goed meer en loopt steeds vast. Ik moet hem iedere keer opnieuw opstarten.
Reputatie 8
Het "grijs/witte" kabeltje wat in de RJ11 contactdoosje van de Experia Box zit - ter verduidelijking onderstaand op connectie C, wat naar je ISRA-punt gaat is in ieder geval niet het juiste type kabel.

Een platte "telefoondraad" waarin het aderpaar parallel door de kabel heen loopt is de meest slechte keus om je modem/router te verbinden. En hoe lang is verder die kabel??

Voor meer info over bekabeling zie volgende reactie en vervolgreacties:
https://forum.telfort.nl/internet-267/mijn-verbinding-valt-weg-lampjes-vallen-uit-op-modem-67836#post561505
Die kabel is nog geen meter lang. Maar als die kabel en probleem vormt, waarom werkt dan wel mijn wifi op mijn tablet en telefoon?

Maar ik koop met plezier en andere kabel. Ik zag in dat andere bericht en link staan, maar die kabel is niet meer te koop. Kan ik ook iets bij de mediamarkt kopen? Die zit hier in de buurt namelijk.

Kan je adviseren wat?
Okee, ik was net bij een vriend van mij met mijn laptop en dat maakte deze meteen verbinding met het internet zonder enige problemen.

Er is dus iets niet helemaal goed met de Experia Box v8.

Ik ga deze nu resetten en zien wat er gebeurt.
Reputatie 8
Badge +9
Als andere devices probleemloos internetverbinding hebben dan al het probleem waarrschijnlijk niet in de modem zitten.
Heb je op Google al eens gekeken bij mogelijke oplossingen, er staat genoeg over geschreven...

Ethernet doesn't have a valid ip configuration
De reset het het probleem opgelost. Nu werkt de verbinding naar het internet via mijn pc en laptop weer 👍.

Reageer