Ervaringen 200mb/s Internet

Bensven
Ik heb Ziggo reeds opgezegd en ben opzoek naar een goede internet verbinding (puur internet, de rest heb ik geen behoefte aan). Het 200Mbps abonnement van Telfort ziet er aantrekkelijk uit, ik vind op dit forum en elders echter geen enkel ervaringen met dit pakket. Een hoop geklaag over Telfort waar het mij niet duidelijk is om welke pakketten dit gaat.

Kort gezegd ben ik opzoek naar wat ervaringen met dit specifieke pakket (internet only).

21 reacties

jimny
Reputatie 5
Badge +2
Even voor de goeie orde om misverstanden te voorkomen in onderstaande link kun je zien wat mogelijk is op jou adres

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Bensven
500Mbps kan op mijn adres.
nelly jacoba
Reputatie 4
Badge +2
Bensven schreef:

.......... echter geen enkel ervaringen met dit pakket. Een hoop geklaag over Telfort waar het mij niet duidelijk is om welke pakketten dit gaat.

Over het algemeen komen mensen op een forum vanwege problemen.
Het is dus niet zo gek dat je hier een hoop geklaag ziet.
Dat zie je op alle forums.
Babylonia
Reputatie 4
Bensven schreef:

500Mbps kan op mijn adres.

Dat betekent dus glasvezel.

Telfort gaat daarbij niet verder dan 200 Mbps.
Zelf gebruik ik 100/100 Mbps, wat strak en stabiel is. Heb in mijn kennissenkring ook iemand met een 200/200 Mbps Telfort account. Ook zonder problemen. Tussen die connecties hebben we geregeld een VPN-verbinding met data-uitwisseling. In dat geval bepaalt de beperkte snelheid van mezelf de maximum snelheid.

De stabiliteit voor 100/100 Mbps:
Eerdere metingen < HIER
Gemiddelde meting over 2 maanden < HIER >
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Ik sluit me helemaal bij Babylonia aan heb ook 100/100 glasvezel zonder problemen en het mooie is als je als nieuwe klant glasvezel abonnement neemt krijg je het nieuwste modem de experia V10
nelly jacoba
Reputatie 4
Badge +2
@Jimny,

De V10 wordt voorlopig niet meer uitgeleverd vanwege de geblokkeerde poorten.
Bensven
Thanks!
Ik had eergisteren een Telfort medewerker aan de telefoon en die vertelde mij dat ik gewoon een V10 zou krijgen? Snap niet goed wat dat issue met "geblokkeerde poorten op duidt.

@Babylonia & Jimny, welke modem/router gebruiken jullie? Zat er zelf over te denken een managed switch aan het glas te hangen en dan mijn eigen router te gaan gebruiken. Maar is wellicht niet nodig.
nelly jacoba
Reputatie 4
Badge +2
Bensven schreef:

Thanks!
Ik had eergisteren een Telfort medewerker aan de telefoon en die vertelde mij dat ik gewoon een V10 zou krijgen? Snap niet goed wat dat issue met "geblokkeerde poorten op duidt.

............

Zie dit topic en de post daarin van 8 dagen geleden van Jurgen-Telfort, webcare medewerker
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/poort-4500-niet-gebruiken-forward-65194/index2.html
Bensven
Ik ben benieuw of ik tegen Juni weer een V10 krijgt (2 Juni loopt Ziggo af). Met een V8 ga ik zeker voor een switch en eigen router.

Is er een wezenlijk verschil met KPN dat het waard maakt om een paar euro extra uit te geven?
Babylonia
Reputatie 4
Bensven schreef:

@Babylonia & Jimny, welke modem/router gebruiken jullie? Zat er zelf over te denken een managed switch aan het glas te hangen en dan mijn eigen router te gaan gebruiken. Maar is wellicht niet nodig.

Afhankelijk welke router je wilt gebruiken heb je helemaal geen (managed) switch nodig. Verder kan het succes van het rechtstreeks aansluiten van een eigen router afhankelijk zijn of het glasvezel netwerk met achterliggende structuur door Telfort ooit eerder is overgenomen van een andere provider, of niet.

Zelf kan ik een Synology router hier zonder problemen rechtstreeks aansluiten achter glasvezel met werkende TV en internet. Maar omdat die Synology router geen telefoon RJ11 poortjes heeft en functies ten aanzien van VOIP, moet ik alsnog een extra apparaat voor VOIP regelen. Om die reden heb ik toch de Experia Box V8 als 1e router (benut VOIP + TV), en de Synology router erachter hangen.

Heb hier ook een Experia Box V10, maar door de beperkingen om een eigen VOIP account in te stellen (is niet mogelijk met de V10), hang ik die alleen voor test doeleinden aan het glasvezel netwerk.

Zie uitgebreide draad vanuit een aantal opties met wisselend succes o.a.:
https://forum.telfort.nl/internet-267/experiabox-vervangen-49307/index3.html#post480031
(Nadelen m.b.t. besproken stealth test zijn inmiddels al lang opgelost, door diverse firmware updates).
https://forum.telfort.nl/internet-267/experiabox-vervangen-49307/index8.html
Bensven
@Babylonia, bedankt voor de informatie, dit is bruikbaar. Zelf wil ik alleen internet dus de rest vind in eigenlijk helemaal niet belangrijk. switch met eigen router of direct een switch is mee met het oog of wifi snelheden. Als ik dit forum mag geloven is de V8 wat dat betreft ronduit slecht en de v10 matig.
Babylonia
Reputatie 4
Zelf benut ik de WiFi van de V8 in het geheel niet. Die is praktisch enkel bruikbaar in de ruimte waar de modem/router zelf staat (in mijn geval in de woonkamer). Heb ik daarom uitgeschakeld.

De WiFi van mijn Synology router is ruim voldoende voor bereik in heel mijn huis en zelfs daarbuiten.
Daar hoef ik geen extra Access Points of WiFi versterkers voor in te schakelen.
Mijn dochter een verdieping hoger klaagt ook niet, als ze streaming content op haar tablet bekijkt.
Een nieuwe overbuurvrouw aan de overkant van de straat die nog geen internet aansluiting heeft, lift zolang mee op mijn WiFi gast netwerk.
Bensven
Klinkt goed, welke Synology router gebruik je (gebruik zelf de laatste Airport Time Capsule van Apple)?
Babylonia
Reputatie 4
De Synology router die ik gebruik is de RT1900ac.
(Was indertijd de eerste gebruiker in Europa van die router, nog voordat die officieel werd verkocht).

Maar het lijkt me dat een Airport Time Capsule vergelijkbare WiFi capaciteiten heeft?
Bensven
Time Capsule is inderdaad prima, ik heb signaal in de tuin en op zolder dus dat is het probleem niet, moet ff kijken of deze direct aan het glas kan.
Babylonia
Reputatie 4
Direct aan het glas zal waarschijnlijk niet gaan met die Airport Time Capsule.
Je kunt geen VLAN's instellen, wat minimaal benodigd is. Als je dan een managed switch daarvoor wilt inzetten, kun je net zo goed de Telfort Experia Box er voor laten zitten. Gewoon NAT achter NAT.
Bensven
NAT achter NAT, gaat dat goed? Heb ik zelf geen goede ervaring mee.
Babylonia
Reputatie 4
Ja, dat gaat uitstekend.
Moet je wel in twee routers wat zaken instellen als je van buiten uit services wilt benaderen.
Maar dat is het dan.

In mijn geval gebruik ik tevens TV en VOIP. Die laat ik afhandelen door de Telfort router.
Alles wat betrefkking heeft op de rest wordt doorgeleid naar mijn 2e router, en wordt daar afgehandeld.
In die set-up (met gebruik van TV en VOIP) eigenlijk de enig goed werkende combinatie, mocht men een 2e router niet rechtstreeks aan glasvezel kunnen hangen.

Ik heb een nl-domeinnaam op mijn internet-connectie gezet, inclusief SSL-certificaat, en heb een web-server draaien, bestandsserver op twee niveaus, VPN-server. Het werkt allemaal zonder problemen.
Bensven
Nice!
Matthijs1986
Reputatie 4
Badge +2
@TS: wezenlijk verschil met kpn is dat je bij kpn veel sneller van nieuwste technologie/vernieuwingen geniet, en bijv een beduidend beter modem. Daarnaast 24/7 service vs beperktere tijden klantenservice.

In mijn optiek de extra euro's meer dan waard...
Babylonia
Reputatie 4
Inmiddels maken zowel KPN als Telfort gebruik van dezelfde Experia Box V10 modem/router.
Alleen is er even wat oponthoud met wat verschillen in firmware, waarvan inmiddels er tevens ook wat aanpassingen zijn doorgevoerd. Verder is het gebruikte netwerk hetzelfde.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)