beantwoord

Erg traag internet

• 2 december 2019
  • 10 reacties
  • 182 keer bekeken

Sinds enige weken is mijn internet veel trager dan normaal. Als ik op mijn modem inlog zie ik het volgende staan:

Maar met een SPeedtest kom ik niet in de buurt van de 11511 Kbps en de 1025 Kbps!

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 6 december 2019, 18:12

Bedankt voor de gegevens @velthuys, daarmee heb ik de verbinding nagekeken en de maximaal haalbare snelheid op jouw adres zit tussen de 9 en 11 Mbit/s. Dat je nu 7 via WiFi haalt (gezien het WiFi icoontje rechts onderin je afbeelding) is niet slecht. Heb je het ook al met een kabel kunnen testen?

Ik ben ook nog benieuwd in hoeveel tijd die FEC fouten uit je eerste bericht zich verzameld hebben, de verbinding tot en met de Experia Box ziet er vanaf deze kant stabiel uit, daarom vermoed ik dat het over een langere tijd is opgelopen tot die hoeveelheid.

Bekijk reactie

10 reacties

Hallo @velthuys , als je de speedtest doet, bekabeld op 1 pc met alle overige (draadloze) apparatuur uit, wat voor downloadsnelheid behaal je dan? Volgens je modem komt er ongeveer 11Mbit/s binnen.

Plaats s.v.p. eens een screenshot van je speedtest.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @velthuys, die hoeveelheid FEC errors is wel hoog inderdaad! In hoeveel tijd is dat gebeurd? De 11 Mbit/s die daar staat is wat er effectief op de Experia Box aankomt, ik ben net als Jan benieuwd wat de snelheid is die je via een bekabelde verbinding een speedtest doet. 

Als je daarnaast ook jouw forumprofiel kunt voorzien van je postcode en huisnummer kan ik jouw verbinding nakijken. Ik hoor het graag van je.

Deze week even erg.

Effectief haal ik dus maar maximaal 7Mbps download en 0,7Mbps Upload.

Reputatie 8
Badge +11

Bedankt voor de gegevens @velthuys, daarmee heb ik de verbinding nagekeken en de maximaal haalbare snelheid op jouw adres zit tussen de 9 en 11 Mbit/s. Dat je nu 7 via WiFi haalt (gezien het WiFi icoontje rechts onderin je afbeelding) is niet slecht. Heb je het ook al met een kabel kunnen testen?

Ik ben ook nog benieuwd in hoeveel tijd die FEC fouten uit je eerste bericht zich verzameld hebben, de verbinding tot en met de Experia Box ziet er vanaf deze kant stabiel uit, daarom vermoed ik dat het over een langere tijd is opgelopen tot die hoeveelheid.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @velthuys, we hebben nog geen reactie van je gezien. Heb je mijn bovenstaande bericht al kunnen bekijken?

Ik heb eergisteren mijn modem gereset:

En kijk eens naar de errors:

Reputatie 8
Badge +11

Gezien de hoeveelheid lijkt de teller niet naar 0 teruggezet te zijn, op het vorige screenshot was dit nog lager. Hoe heb je de reset precies gedaan? Door de stroom er af te halen en er weer op te zetten of heb je echt de reset knop achterop gebruikt? Van die laatste hoor ik ook een melding te zien als ik de verbinding nakijk maar die zie ik niet. Daardoor vermoed ik dat je er alleen de stroom hebt afgehaald. Zou je de volledige reset ook nog kunnen doen?
De verbinding ziet er verder nog net zo stabiel uit als in de eerdere metingen, dat is nog steeds goed.

Reputatie 8
Badge +16

Ik zou toch eens het kabeltje tussen modem en isra-punt vervangen. Misschien levert dat toch een wat betere signaalkwaliteit op.

En staan er misschien nog apparaten in de buurt van het modem of de kabel die het signaal kunnen verstoren?

Net een fabrieksreset uitgevoerd maar nog blijft het RUK!

Hier de screenprints:

Snelheidstest

Ondanks de fabrieksreset is de FEC Error-rate niet aangepast.

HELP!

Reputatie 8
Badge +11

Op de eerste 2 screenshots is niet te zien hoe je deze gedaan hebt, is dat via WiFi of via een directe kabel @velthuys? Die vraag is al eerder gesteld, maar daar is nog geen duidelijkheid over. Het vervangen van de kabel tussen het IS/RA-punt en het modem is ook eerder benoemd, heb je dat al kunnen doen?

Zoals eerder aangegeven is er op jouw adres maximaal tussen de 9 en de 11 Mbit/s haalbaar. Dat is een theoretische haalbaarheid, de technische haalbaarheid geeft aan dat die snelheid ook op de Experia Box binnenkomt. FEC-fouten zijn een foutcorrectie op de lijn. Als ze hoog zijn kan het invloed hebben op de verbinding, maar aangezien er theoretisch haalbare snelheid en de technische snelheid overeenkomen lijkt dat in dit geval geen bron van zorgen te zijn. Als je de eerder gestelde vragen zou kunnen beantwoorden kunnen we met je meekijken hoe we je kunnen helpen.

Reageer