Enorm traag Telfort internet in Groningen

• 1 juli 2017
  • 2 reacties
  • 72 keer bekeken

Goedemiddag.

Al tijden hebben ik en mijn vriendin last van enorm traag internet in ons huis. We gebruiken alleen WiFi, geen bekabeld internet, omdat dat vrij lastig aan te leggen is bij ons.

Het internet valt meerdere keren per dag weg, en de downloadsnelheid is gewoonweg schandalig laag. De laatste maanden komt de snelheid gemiddeld vaak niet boven de 300-400 kb/sec uit, waar het zelfs dus soms nog lager ligt (zie afbeelding in bijlage). Vaak start de download even op een absolute piek van 1.6 mb (ook al niet snel) en daalt het dan vervolgens tot onder de 400 kb/sec.

Deze trage downloadsnelheden heb ik niet meer gezien sinds begin jaren 2000, dus ik vraag me af wat er in vredesnaam aan de hand is.

Ik heb in mijn router instellingen al meermaals gewisseld van WiFi-kanaal, om te kijken of het beter wordt wanneer we een ander kanaal gebruiken, maar de verschillen zijn marginaal. Het hele huis heeft traag internet, en bovenmaken we gebruik van een range extender voor de PC, maar ook dat heeft daar niet het gewenste effect.

We zijn zwaar ontevreden, en in combinatie met de prijsverhoging van vandaag inmiddels heel erg aan het overwegen om ons abonnement nog voor 4 juli op te zeggen.

Graag zou ik gauw hulp krijgen bij het significant verbeteren van onze internetsnelheid.

Vriendelijke groet,

Chris

2 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Als je inlogt op je modem welke attainable up en download snelheid worden dan weergegeven en welke huidige snelheden worden daar aangegeven
Reputatie 8
Badge +2
Hi Warwicked, welkom terug op het forum! Wat balen dat de internetsnelheid de laatste tijd nogal achterblijft. Ik zie dat je zelf al aan het fröbelen bent geweest door het modem te resetten en de kanalen te veranderen. Ook het feit dat je een WiFi-extender gebruikt, wijst erop dat je er zelf al genoeg aan gedaan hebt om dit situatie te verbeteren.

Om een antwoord te geven op je vraag: bekabeld zou de snelheid ongeveer 18 Mb/s moeten zijn. Middels WiFi zal die snelheid een stuk lager liggen. Dit neemt uiteraard niet weg dat de snelheid die je nu haalt via WiFi, ver beneden peil is. Dit kan en moet beter kunnen. Ik wil daarom voorstellen om het modem dat je nu hebt te vervangen voor een ander exemplaar, in de veronderstelling dat het modem dat je nu hebt niet meer helemaal doet wat het moet doen. Ik wil dit graag uitgesloten hebben, voordat we over kunnen gaan op een alternatief. Je mag ervan uitgaan dat je begin volgende week het exemplaar binnen hebt. Ik ben zeer benieuwd of de situatie dan verbeterd is. Mocht de snelheid alsnog niet naar wens zijn na het vervangen van het modem, laat het dan weten alsjeblieft. Ik help je dan met plezier verder.

Reageer