beantwoord

Email ontvangen van Telfort waarvan ik aanneem dat deze een fishing poging is

• 1 augustus 2020
  • 10 reacties
  • 281 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Allereerst het volgende, ik ben zeer gehecht aan mijn privacy en vind deze manier van publiekelijk communiceren, zeer ongewenst. Na enkele slechte ervaringen en rechtszaken tegen andere ISP's wens ik alle correspondentie met mijn providers uitsluitend schriftelijk te doen. Vanuit de GDPR wetgeving verzoek ik u dan ook dit gesprek onmiddellijk voor iedereen onzichtbaar te maken behalve mijzelf en de klantenservice.

Tevens leert de ervaring u te verzoeken niet te tutoyeren, daar ben ik allerminst van gediend. Ik ken u niet en ik ben dan ook gewoon meneer Mittring voor u.

Nu ter zake...

Ik heb een email ontvangen van u met het onderwerp: “Laatste herinnering, sluit uw nieuwe modem aan”.

Het bericht is als volgt:

Beste meneer Mittring,

U gebruikt op dit moment een Zyxel modem, hiervan stopt de werking binnenkort. Het gevolg zal zijn dat uw internet verbinding wordt verbroken. Dit kan eenvoudig voorkomen worden door het nieuwe modem aan te sluiten. Hieronder leggen we uit hoe u dit eenvoudig zelf kunt doen.

Installeer uw modem in 6 makkelijke stappen

1. Zet het nieuwe modem naast het oude.
  2. Zet het oude modem uit.
  3. Haal de stroomadapter uit het oude modem en uit het stopcontact.
  4. Sluit de nieuwe stroomadapter aan op het nieuwe modem Let op: gebruik nooit de oude stroomadapter, dan gaat het nieuwe modem stuk.
  5. Wissel de andere kabels van het oude naar het nieuwe modem. Doe dit 1 voor 1. Zo weet u precies welke kabel in welke poort gaat.
  6. Zet het nieuwe modem aan. Binnen een paar minuten werkt alles weer. Het lampje ‘Internet’ hoort dan te knipperen.

WiFi opnieuw instellen

Het nieuwe modem heeft een andere WiFi netwerknaam en wachtwoord dan uw oude modem. U vindt de nieuwe WiFi netwerknaam (SSID Network name) en het WiFi wachtwoord (WPA/WPA2 Wireless key) op de sticker op uw nieuwe modem. U moet uw WiFi dus opnieuw instellen op uw smartphone, tablet en andere apparaten. Gebruik hiervoor de Telfort Toestelhulp.

Telfort Toestelhulp   icon_button.png

Stuur het oude modem gratis terug

Het oude modem recyclen wij op een milieuvriendelijke manier. Daarom vragen wij u het modem terug te sturen. U heeft een aparte retoursticker ontvangen waarmee u het oude modem gratis kunt terugsturen. U kunt hiervoor de doos gebruiken waarin u het nieuwe modem ontvangen heeft.

Stuur het oude modem naar:

Telfort Retouren
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Het is niet nodig om uw klantnummer of andere gegevens te vermelden. Op basis van het serienummer van het modem weten wij dat het uw oude modem is.

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder.

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice Telfort

Ik heb geen idee waar dit over gaat. Ik heb nooit een modem van u ontvangen. Dit is de reden dat ik er van uit ga dat dit een fishing poging is. Ik heb de mail dan dus ook verwijderd. In geval deze mail inderdaad niet van u komt, is al het onderstaande irrelevant.

Indien dit géén fishing poging is, wens ik van u een schriftelijke uitleg per post te ontvangen op mijn correspondentieadres, waarin u helder en gedetailleerd uitlegt wat u van mij verlangt, waarom u dat van mij verlangt, op welke termijn u dat verlangt, wie dit geïnitieerd heeft en waarom de “laatste waarschuwing” de eerste is die ik van u ontvang.

In afwachting van uw antwoord, verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

E.A. Mittring

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 10 augustus 2020, 10:10

Hoi @Erik76, ik heb even gekeken. Dit is geen phishing. Ik zie namelijk een Zyxel aangesloten. Hier hebben wij twee jaar geleden al een ander modem voor gestuurd. Deze is toen retour gegaan, waar op wij weer een nieuwe V8 hebben gestuurd. Dat is ook het modem wat volgens mijn gegeven aangesloten zou moeten zijn. Ligt die nog ergens thuis? Deze mag aangesloten worden. 

Het Zyxel modem wat nu gebruikt wordt, die zal binnenkort niet meer bruikbaar zijn. Vandaar de vraag het andere modem aan te sluiten zodat het geen verassing wordt wanneer er geen diensten meer zijn.

Bekijk reactie

10 reacties

Hallo @Erik76 , Teldort is blijkbaar bezig de te oude modems pro-actief te vervangen, op zich een goede zaak natuurlijk.

Een ander forumlid maakte hier ook al melding van en had wèl reeds het nieuwe modem ontvangen.

Je had ook gewoon even kunnen bellen met 0900 9596 of Twitteren of Facebooken.

Zet s.v.p. in het privedeelvan je profiel je postcode/huisnummer en klantnummer en een moderator kan dit na het weekend voor je oppakken.

Poeh Poeh, hoezo hoog van de toren blazen.:astonished:

Gezien de wetgeving, U hebt uit vrije wil op een openbaar kanaal een bericht geplaatst en gezien de rechterlijke uitspraken op dit vlak is alleen de berichten te annonimiseren voldoende, m.a.w. het verwijderen van de forumnaam van de
desbetreffende persoon, in berichten hoeft niets verwijderd te worden.

Bent u klant van Telfort? Nee dan beschouw dit als niet van belang.

Zoja dan is de situatie die eerder door JanD wordt geschetst het geval. Het ziet er legitiem uit, wat is het exacte verzend emailadres?

Er is nog geen ander modem/router afgeleverd, dan is dit bericht eerder aangekomen dan het bedoelde toestel. De bedoeling is de huidige aanwezige Zyxel te vervangen voor een Experiabox en de Zyxel naar het aangegeven adres retour sturen.

Correspondentie per post is geen probleem als dit in de Mijn Telfort omgeving is aangegeven.

Ik denk dat meneer, gezien een eerder topic van 2 jaar geleden:

Ingebrekestelling niet opleveren vast bellen in ieder geval klant is geweest bij Telfort of het abonnement is destijds geannuleerd.

Dit omdat er in dit hudige topic dit staat: Ik heb geen idee waar dit over gaat. Ik heb nooit een modem van u ontvangen. 

Dan heeft meneer waarschijnlijk ten onrechte deze mail ontvangen.
Indien dit niet het geval is, had ik ook wel willen weten waar deze email vandaan kwam.
Het is immers geadresseerd op naam.

Op deze manier kan er een klacht neergelegd worden bij Telfort:

Klacht indienen bij Telfort

Dit is overigens het online email klachten formulier

Poeh poeh, goede in gebreke stelling, wel 1 dag om de lijn in orde te maken, redelijke termijn is dat niet.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Erik76, ik heb even gekeken. Dit is geen phishing. Ik zie namelijk een Zyxel aangesloten. Hier hebben wij twee jaar geleden al een ander modem voor gestuurd. Deze is toen retour gegaan, waar op wij weer een nieuwe V8 hebben gestuurd. Dat is ook het modem wat volgens mijn gegeven aangesloten zou moeten zijn. Ligt die nog ergens thuis? Deze mag aangesloten worden. 

Het Zyxel modem wat nu gebruikt wordt, die zal binnenkort niet meer bruikbaar zijn. Vandaar de vraag het andere modem aan te sluiten zodat het geen verassing wordt wanneer er geen diensten meer zijn.

Hallo @Babylonia 

Zie de reactie van Bart_Telfort binnen dit topic.

Reputatie 8

@JanD

Ja en??  Laat je toch niet zo op de kast jagen met wat KPN of Telfort schrijft.
Eerst zien, dan geloven.

Als instellingen niet veranderen (ook niet voor de Experia Box modellen V8, V10 en V10A),
blijft ook die ZyXEL gewoon werken.

Overigens instellingen kunnen hem ook zitten in upgrading naar Super Vectoring VDSL, van het netwerk (Profiel 35B). Dat ondersteunt zo'n ZyXEL niet. (Overigens een Experia Box V8 ook niet). Blijf je mogelijk hangen op een langzamer profiel? Gebruik je glasvezel, heb je daar helemaal niets mee te maken.

Hallo @Babylonia , ik laat me door niemand (meer) op de kast jagen, ik geef alleen weer wat ik lees en vestig je aandacht er op.:relaxed:

Het is ook niet mijn pakkie-an, maar probeer slechts mee te denken.

Het is nu ook veel te heet om je ergens druk over te maken.

Reputatie 8

….en vestig je aandacht er op.:relaxed:

Niet nodig, er is vooralsnog helemaal geen aanleiding toe.

Reageer