beantwoord

elke dag bij opstarten geen Wifi verbinding; na probleemoplossing/apparaatbeheer wel Wifi verbinding

• 22 maart 2015
  • 33 reacties
  • 18469 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

33 reacties

Ik snap echt wel wat de bedoeling is maar ik ga dit niet doen omdat ik maar 1 netwerknaam op de Acer desktop heb staan in "draadloze netwerken beheren" en ik van mening ben dat ik met de actie "netwerklocaties samenvoegen of verwijderen" mijn enige draadloze verbinding verwijder. Ik heb geen draad om een LAN verbinding te maken (het modem staat ergens anders), ik werk alleen met Wifi op de Acer desktop!
Reputatie 8
Badge +16
In het samenvoegscherm is het niet mogelijk om je actieve verbinding weg te gooien. En ja ik had ook maar 1 netwerknaam staan in draadloze netwerken beheren.
Zo ziet het er bij mij uit nadat ik alles opgeschoond heb zonder ook maar 1 moment mijn verbinding te verliezen:

Reputatie 8
Badge +19

Waarom is de internettoegang naam (= WifiZaan en Wifizaan 2) niet hetzelfde als de ssid netwerknaam (= Wifizaan) in het modem??

Windows geeft standaard gewoon andere namen aan de verbindingen, en die hebben niets te maken met de draadloze apparatuur waarmee jij verbinding maakt met de wifi in de modem, of welke naam jij je SSID wil geven.
Bij Windows heet het gewoon Netwerk, Netwerk 1, Netwerk 2 enz.
Je kan tijdens het maken van een draadloze verbinding wel zelf een naam aan de verbinding geven, dit mag dezelfde zijn als je SSID maar dat hoeft niet.

Je kan, zoals Tuut-Tuut al aangaf, in het register de overbodige verbindingen verwijderen zodat alleen de gewenste verbinding wordt aangeboden als je de laptop start.

* Druk tegelijkertijd op de toetsen 'Windowslogo' en 'R'.
* Type in het venster 'regedit' en klik op 'OK'.
* Ga in het linkermenu naar 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Profiles\
* Klik één voor één op de profielen en check welke je wil verwijderen (controleer de naam van de verbinding in het rechtervenster).
* Rechtsklik (in het linkermenu) op de te verwijderen naam en kies 'Verwijderen'.
* Herhaal dit met iedere verbinding die je niet meer nodig hebt.

* Als je alleen nog de verbinding over hebt die je wil gebruiken sluit je de register-editor en start je de laptop opnieuw op.

Zie ook afbeeldingen hieronder, in dit voorbeeld staan drie profielen waarvan er dus twee verwijderd zouden kunnen worden.
Dank je Enterprise voor de uitleg; om het goed te begrijpen: welke manier is beter om de overbodige verbindingen te verwijderen, zoals jij het uitlegt met regedit of in de netwerklocaties zoals Tuut Tuut het uitlegt?
Reputatie 8
Badge +19
Dank je Enterprise voor de uitleg; om het goed te begrijpen: welke manier is beter om de overbodige verbindingen te verwijderen, zoals jij het uitlegt met regedit of in de netwerklocaties zoals Tuut Tuut het uitlegt?

Je lijkt aan de methode van Tuut-Tuut je twijfels te hebben dus als je van alle overbodige verbindingen af wil dan is het verwijderen in het register (naar mijn mening) de beste optie.
Het resultaat zal echter voor beide methodes hetzelfde zijn, maar via het register lijkt het me wat inzichtelijker voor jou.
oké dat is duidelijk, ik heb gehoord/gelezen dat je zonder degelijke kennis niet in het register moet "rommelen"
Reputatie 8
Badge +19
oké dat is duidelijk, ik heb gehoord/gelezen dat je zonder degelijke kennis niet in het register moet "rommelen"

Dat klopt, maar dit is geen hogere wiskunde... ;)
'Rommelen' doe je als je niet precies weet wát je doet (of met zogenaamde 'registercleaners' werkt... ;)).
Als je de aanwijzingen hierboven gewoon opvolgt en verder nergens aanzit gaat het helemaal goed komen.
Oké

Er is trouwens iets veranderd......door Windows spontaan gedaan.....ik heb niks gedaan...... en wel:

- op de laptop is de nog gisteren bestaande internettoegang naam Zy_private_PFTE9C veranderd in Wifizaan 2 en

- deze Wifizaan 2 stond, als ik Wifi verbinding had, de laatste weken als internettoegang naam op de Acer desktop

Ik durf niet te vroeg te juichen maar sinds gisteren en vandaag heb ik bij het opstarten meteen Wifi op de Acer desktop onder de internettoegang naam WifiZaan en bleef de Wifi verbinding.

Met mijn boerenverstand concludeer ik dat de dubbele internettoegang namen WifiZaan en Wifizaan 2 "conflicteerden" in de Wifi verbinding op de Acer desktop

Let wel: de issd is steeds ongewijzigd Wifizaan op beide computers, ook in het modem

Ik moet nog even aanzien of hiermee het Wifi probleem op de Acer desktop definitief is opgelost