Ik heb nooit Wifi draadloze verbindingsproblemen met mijn laptop (die ik een statisch ip adres heb gegeven), 1 tablet en 2 mobiele telefoons. Alleen de Acer Aspire desktop maakt elke dag geen verbinding met Wifi. Ik kan de oorzaak niet vinden, al van alles geprobeerd. De ip adressen conflicteren niet.
Het enige dat mij telkens opvalt is dat als ik Wifi verbinding krijg, deze internettoegang (thuisnetwerk) Wifizaan 2 heet (zie screenshot 2a), krijg ik geen Wifi verbinding dan heet de internettoegang (thuisnetwerk) Wifizaan maar staat wél dat Wifizaan (issd) verbonden is.... zie de screenshot 1a en 1b .....
Graag jullie hulp/advies want ik kom er niet achter waar het aan ligt en het wordt onderhand vervelend om elke dag moeite te moeten doen om de Wifi internetverbinding tot stand te brengen.
Bedankt alvast.
Groet Edward
Beste antwoord door Tuut-Tuut
EDIT:
Aanvullend kan je ook nog via netwerkcentrum openen - adapterinstellingen wijzigen - jouw kaartje - rechter muisknop - eigenschappen - vinkje weg halen bij IPv6. hierna je systeem even opnieuw opstarten. Het kan namelijk zijn dat het IPv6 protocol roet in het eten gooit voor wat je verbinding betreft.