beantwoord

eigen mail server

• 23 april 2017
  • 5 reacties
  • 825 keer bekeken

beste mensen,

ik zit al een paar weken met een probleem. ik probeer mijn eigen mail server op te zetten en het is tot dus ver gelukt. ik kan naar een gmail account mailen zonder problemen ik kom ook niet in het spam mapje binnen. ook heb ik ssl, dkim en de dns instellingen helemaal goed. ik heb via mail-tester mijn spam level gekeken en die was dus ver ook goed. maar elke keer als ik naar een microsoft address mail krijg ik een redirect, en die zeiden dat ik op een spam block lijst stond dus ik keek op de site waar ze mee heen stuurde (spamhaus). en inderdaad ik stond op de pbl, maar het gekke is dat ik nog nooit een mail address heb opgezet en al gelijk op de lijst kwam. en het gekke is ook dat niet alleen ik maar het hele subnet waar ik in zit is geblokkeerd. ik heb met spamhaus al een contact gehad die wezen me door naar mijn provider, en telfort zei dat ik bij spamhaus het probleem op moest lossen en beide willen niet de reden zeggen waarom ik op die lijst sta.

iemand een idee hoe ik het kan oplossen? ook wil ik graag aangeven dat ik erg teleurgesteld ben in beide partijen dat ze niet kunnen zeggen waarom ik op de lijst sta en me helpen met een oplossing.

vriendelijke groeten
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 24 april 2017, 07:06

Telfort staat niet toe dat mailservers direct vanaf het Telfort/KPN netwerk mailen naar andere mailservers.
Als je een eigen mailserver opzet kan je uitgaande mail zo regelen:

een uitgaande SMTP connector instellen dat deze altijd mailt via de mailserver van Telfort (smtp.telfort.nl) ; dat heet een "forwarder"
De instellingen zijn eigenlijk hetzelfde als dat je een mailclient insteld en dat kan je hier vinden:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-emailinstellingen-smtp-imap-pop.htm
Bekijk reactie

5 reacties

dus eigenlijk als ik het goed begrijp kan ik geen eigen smtp server draaien want telfort laat dat niet toe? als dat zo is vind ik het erg jammer dat de mensen aan de telefoon bij telfort dat niet gewoon konden zeggen. heb echt heel lang proberen naar een oplossing te zoeken. maar het gekke is dat iemand die ik ken ook bij telfort zit en niet op die bloklijst zit dus waarom ik wel en zij niet?
Reputatie 8
Badge +17
dus eigenlijk als ik het goed begrijp kan ik geen eigen smtp server draaien want telfort laat dat niet toe?
Dat zeg ik niet, noch Telfort. Je begrijpt mij dus niet goed.
Telfort staat alléén NIET toe dat er gemaild wordt buiten de mailserver van Telfort om.
Door jouw mailserver via de mailserver van Telfort te laten mailen kan je gewoon een mailserver thuis hebben.
Voor ontvangst van mails op een eigen mailserver zijn er nooit restricties geweest, zover ik weet.

Dus het is geen probleem om op je thuis aansluiting je eigen mailserver te hebben!
Reputatie 8
Aanvulling:
Die restricties om vanuit een Telfort mail te verzenden heeft te maken, met controle op verzending van SPAM. Een wettelijk geoorloofd middel om ongeoorloofde overlast van internet-verkeer aan te pakken.
Reputatie 8
Zie bijgaand draadje hier (en lees ervoor en erna):
https://forum.telfort.nl/internet-267/specifieke-sites-webadressen-laden-niet-op-thuisnetwerk-telfort-maar-elders-wel-64001#post537947
Reputatie 8
Badge +17
Telfort staat niet toe dat mailservers direct vanaf het Telfort/KPN netwerk mailen naar andere mailservers.
Als je een eigen mailserver opzet kan je uitgaande mail zo regelen:

een uitgaande SMTP connector instellen dat deze altijd mailt via de mailserver van Telfort (smtp.telfort.nl) ; dat heet een "forwarder"
De instellingen zijn eigenlijk hetzelfde als dat je een mailclient insteld en dat kan je hier vinden:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-emailinstellingen-smtp-imap-pop.htm

Reageer