ik zit al een paar weken met een probleem. ik probeer mijn eigen mail server op te zetten en het is tot dus ver gelukt. ik kan naar een gmail account mailen zonder problemen ik kom ook niet in het spam mapje binnen. ook heb ik ssl, dkim en de dns instellingen helemaal goed. ik heb via mail-tester mijn spam level gekeken en die was dus ver ook goed. maar elke keer als ik naar een microsoft address mail krijg ik een redirect, en die zeiden dat ik op een spam block lijst stond dus ik keek op de site waar ze mee heen stuurde (spamhaus). en inderdaad ik stond op de pbl, maar het gekke is dat ik nog nooit een mail address heb opgezet en al gelijk op de lijst kwam. en het gekke is ook dat niet alleen ik maar het hele subnet waar ik in zit is geblokkeerd. ik heb met spamhaus al een contact gehad die wezen me door naar mijn provider, en telfort zei dat ik bij spamhaus het probleem op moest lossen en beide willen niet de reden zeggen waarom ik op die lijst sta.
iemand een idee hoe ik het kan oplossen? ook wil ik graag aangeven dat ik erg teleurgesteld ben in beide partijen dat ze niet kunnen zeggen waarom ik op de lijst sta en me helpen met een oplossing.
vriendelijke groeten
Beste antwoord door Kees-Jan
Telfort staat niet toe dat mailservers direct vanaf het Telfort/KPN netwerk mailen naar andere mailservers.
Als je een eigen mailserver opzet kan je uitgaande mail zo regelen:
een uitgaande SMTP connector instellen dat deze altijd mailt via de mailserver van Telfort (smtp.telfort.nl) ; dat heet een "forwarder"
De instellingen zijn eigenlijk hetzelfde als dat je een mailclient insteld en dat kan je hier vinden:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-emailinstellingen-smtp-imap-pop.htm
Bekijk reactie
Als je een eigen mailserver opzet kan je uitgaande mail zo regelen:
een uitgaande SMTP connector instellen dat deze altijd mailt via de mailserver van Telfort (smtp.telfort.nl) ; dat heet een "forwarder"
De instellingen zijn eigenlijk hetzelfde als dat je een mailclient insteld en dat kan je hier vinden:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-emailinstellingen-smtp-imap-pop.htm