beantwoord

Eerste factuur KPN - Hogere prijs, wel korting

• 29 oktober 2020
  • 6 reacties
  • 671 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb mijn eerste factuur van KPN net gekregen, en zie met angst in het hart dat ze blijkbaar een veel hogere abonnementsprijs hanteren dan wat er verleden maand nog door Telfort gehanteerd werd.

Feit is wel dat er een korting van 6.50 genoteerd staat waardoor je momenteel dus precies hetzelfde betaald als voorheen… Maar dat zit me niet echt lekker…  een korting betekent dat die kan stoppen wanneer ze maar willen. Ik heb nergens bericht gehad dat die korting blijvend is, en zelfs dan nog is het uiteraard onzeker.

Ik ben uiteraard niet van plan 6.50 meer te gaan betalen aan KPN. Ik heb helemaal niet gevraagd om door een andere provider bediend te worden…. dus als die korting op een of andere manier ophoudt, is het over en uit… In al de mails over de overname was beloofd dat de prijs niet zou stijgen, dus voorlopig is het wel OK… maar de opbouw van de factuur betekent niet veel goeds…. maar misschien is het gewoon slechte ervaring met dat soort dingen, wie zal het zeggen….?

Ik hoop dat ik bevestigd kan krijgen dat die zogenaamde korting blijvend is… en of dit toch niet gewoon gewijzigd kan worden in het normale abonnementsbedrag zoals dat bij Telfort was. Nu is het gevaar reëel om te veel te gaan betalen.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 30 oktober 2020, 10:47

Hoi @Sverige, goed dat je bij twijfel even navraag doet over de prijs en korting die je ziet. 

Hallo @Sverige , door het grote aantal abo's die TFT kende en die KPN niet (meer) kent hebben ze een beetje moeten ‘rommelen’ om toch aan de goede eindprijs te komen. Dus je hoeft je geen zorgen te maken, de prijs die je bij TFT betaalde, blijf je betalen bij KPN.

Daar je nu over bent naar KPN kun je in het vervolg je vraag stellen binnen het KPN-forum of gratis bellen 0800 0402.

Wat JanD hierboven aangaf klopt helemaal. Je blijft bij KPN gewoon hetzelfde betalen, deze korting blijft ook gewoon aan staan. Pas als jij zelf het pakket zou aanpassen, kan dit veranderen. Stel dat je dat doet in MijnKPN, dan krijg je ook eerst een preview te zien van het nieuwe pakket en bijbehorende prijs. 

Het Telfort Forum sluit na dit weekend. Mocht je nog vragen hebben, dan ben je inderdaad van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum.

Bekijk reactie

6 reacties

Hallo @Sverige , door het grote aantal abo's die TFT kende en die KPN niet (meer) kent hebben ze een beetje moeten ‘rommelen’ om toch aan de goede eindprijs te komen. Dus je hoeft je geen zorgen te maken, de prijs die je bij TFT betaalde, blijf je betalen bij KPN.

Daar je nu over bent naar KPN kun je in het vervolg je vraag stellen binnen het KPN-forum of gratis bellen 0800 0402.

Reputatie 2
Badge +1

Dank je JanD… ik hoop dat het echt zo is. want het verschil is wel ontzettend groot….

Voorlopig ga ik niet registreren bij het kpn forum… als het gewone telfort forum zou verdwijnen, en ik heb een vraag doe ik het misschien wel, maar eigenlijk heb ik niets met kpn… Destijds koos ik bewust voor telfort ivm de prijs… die overigens vaak onterecht met een aantal euro’s tegelijk verhoogd werd, ondanks de belofte van een vaste prijs…. maar goed, daar ik in het verleden over geklaagd, en iedereen liep tegen een betonnen muur op… met KPN zal het zeker niet beter zijn, want kpn vraagt voor exact hetzelfde veel meer geld… dus ja, ik ben benieuwd wat de toekomst zal brengen

Reputatie 8
Badge +16

De prijs die je nu betaald blijft, echter…. zodra je ook maar 1 wijziging maakt in je abonnement, meer zenders/minder zenders, meer snelheid/ minder snelheid bijvoorbeeld zal KPN de korting direct verwijderen en je de KPN prijs laten betalen. Hou daar dus rekening mee.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Sverige, goed dat je bij twijfel even navraag doet over de prijs en korting die je ziet. 

Hallo @Sverige , door het grote aantal abo's die TFT kende en die KPN niet (meer) kent hebben ze een beetje moeten ‘rommelen’ om toch aan de goede eindprijs te komen. Dus je hoeft je geen zorgen te maken, de prijs die je bij TFT betaalde, blijf je betalen bij KPN.

Wat JanD hierboven aangaf klopt helemaal. Je blijft bij KPN gewoon hetzelfde betalen, deze korting blijft ook gewoon aan staan. Pas als jij zelf het pakket zou aanpassen, kan dit veranderen. Stel dat je dat doet in MijnKPN, dan krijg je ook eerst een preview te zien van het nieuwe pakket en bijbehorende prijs. 

Het Telfort Forum sluit na dit weekend. Mocht je nog vragen hebben, dan ben je inderdaad van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum.

Reputatie 2
Badge +1

Dank je voor de bevestiging, Alexandra! Fijn te horen dat de korting dus gewoon blijft aanstaan.

Erg jammer overigens dat het forum hier verdwijnt… ik was me er niet van bewust dat het zo snel al afgelopen zou zijn.

In ieder geval bij deze dus bedankt aan alle leden die me geholpen hebben, en uiteraard aan de Telfort medewerkers die hun best gedaan hebben de onduidelijkheden en problemen op te lossen via dit forum.

Reputatie 2
Badge +1

De prijs die je nu betaald blijft, echter…. zodra je ook maar 1 wijziging maakt in je abonnement, meer zenders/minder zenders, meer snelheid/ minder snelheid bijvoorbeeld zal KPN de korting direct verwijderen en je de KPN prijs laten betalen. Hou daar dus rekening mee.

Uiteraard jij ook bedankt voor deze erg belangrijke mededeling… Het is dus zaak om niets meer te veranderen, of anders over te stappen naar een ander bedrijf… het mag duidelijk zijn dat KPN wel de duurste aanbieder is.

Reageer