beantwoord

Eenmalige kosten?

• 15 april 2019
  • 16 reacties
  • 224 keer bekeken

Badge +1
Toen ik voor een goede kennis internet aan vroeg, viel me het op dat er géén eenmalige kosten werden berekend. Nu krijgt die kennis dus wel een rekening met éénmalige kosten. Ik heb in mijn Telfort gekeken en daar is plotsklaps combi voordeel (mobiel bellen) aangezet en zou je € 5,-- korting krijgen. Maar die kennis belt mobiel niet met Telfort en ik en hij heeft dat ook niet aangezet. Hij kan dit helemaal niet veranderd hebben, want daar heeft ie geen verstand of weet van. Dus dat regel ik voor hem. Ik heb dat combi voordeel dus maar uitgezet. Je betaalt bij combi voordeel dus géén eenmalige kosten.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 16 april 2019, 17:48

Hoi @GensNet, ik lees dat je er ineens aansluitkosten zijn berekend terwijl deze er bij het afsluiten niet stonden. Dat is wel apart, dat zou niet zo moeten zijn. De regel is, heb je al een mobiel bij Telfort, dan betaal je geen aansluitkosten bij een aanvraag voor Thuis. Heb je niets, dan betaal je ze wel.

Bij de aanvraag kijkt het systeem of de postcode ingevoerd is of er al een abonnement actief is. Is dat niet zo en je zegt van wel, dan zal zal het daar verder mee gaan rekenen. Als je dat achteraf aanpast wordt het niet meer bij de aanvraag aangepast omdat je die stap al voorbij bent.
Bekijk reactie

16 reacties

Dat de kosten nu wel in rekening zijn gebracht is dan goed. Maar wel vreemd dat dit tijdens de bestel procedure niet werdt gemeld. Ik ga er vanuit dat tijdens het bestellen het juiste postcode en huisnummer is ingevoerd en de keus heeft u mobiel niet aangevinkt?
Badge +1
Dat de kosten nu wel in rekening zijn gebracht is dan goed. Maar wel vreemd dat dit tijdens de bestel procedure niet werdt gemeld. Ik ga er vanuit dat tijdens het bestellen het juiste postcode en huisnummer is ingevoerd en de keus heeft u mobiel niet aangevinkt?
Ik weet zeker dat bij de bestel procedure géén eenmalige kosten stonden. Daar heb ik me immers over verwonderd. Ik weet ook zeker dat ik het combi voordeel vinkje niet aan heb gezet. De kennis heeft dit ook niet aangevinkt, omdat hij helemaal niets weet van mijn telfort. Heeft het wachtwoord van mijn telfort helemaal niet. Dat regel ik voor hem.
Geen idee waar of hoe dit fout ging ik krijg net bij een fictieve bestelling netjes activatiekosten. Het is achteraf maar het zou handig zijn geweest om daar een screenprint van te hebben.

Stonden die activatie kosten ook niet in de bevestiging?
Dat van de combivoordeel is ook wel apart.
Reputatie 8
Badge +17
Heb je wellicht via je eigen devices het abonnement besteld dan kan het zomaar zijn dat er bepaalde gegevens op je internetbrowser staan je tijdens het bestellen bent uitgekomen op je eigen adres en dat daardoor er van uitgegaan is dat je al diensten van Telfort hebt in jou geval je mobiel abo.
Dan is het namelijk zo dat er combikorting is vermeld op je kassabon en omdat het een nieuw abonnement bij je kennis betreft moet deze altijd aansluitkosten kosten betalen.
Als het bovenstaande niet klopt meld het dan hier even
Badge
Dat zou niet kunnen, je geeft een aansluit adres op, zou op dat eigen adres ook de aansluiting komen, denk eerder dat het schuifje voor mobiel verkeerd heeft gestaan.
Dat zou niet kunnen, je geeft een aansluit adres op, zou op dat eigen adres ook de aansluiting komen, denk eerder dat het schuifje voor mobiel verkeerd heeft gestaan.
Cookies doen rare dingen. Daarom is het jammer dat Gensnet daar geen screenshot heeft.
Reputatie 8
Badge +17
Heb de proef op de som genomen door via de site van Telfort op alles in 1 aan te klikken en diverse adressen gebruikt en bij al deze adressen zelfs mijn eigen adres kreeg ik keurig de 30 euro aansluitkosten te zien bij het begin van de bestelling
Badge
Tot je het schuifje omzet dat er al mobiel is, dan zou het moeten verdwijnen.
Reputatie 8
Badge +17
Tot je het schuifje omzet dat er al mobiel is, dan zou het moeten verdwijnen.

Dat betekent dat degene die de aanvraag doet dit zelf aanzet

Tot je het schuifje omzet dat er al mobiel is, dan zou het moeten verdwijnen.Dat betekent dat degene die de aanvraag doet dit zelf aanzet

En toch krijgen klanten die wel thuis en mobiel op 1 adres hebben te maken met aansluitkosten. Ik heb dit zelf mee gemaakt toen ik mijn mobiel bij Telfort onderbracht.

Hier is dus geen sprake van thuis en mobiel op 1 adres althans zover bekend mischien een huisgenoot van de bewuste kennis, dat zal GensNet kunnen beantwoorden. Wat dat betreft zijn er 2 vreemde dingen waarom er tijdens het bestellen geen activatie kosten werden getoond. En waarom er vreemd genoeg toch combivoordeel actief is.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @GensNet, ik lees dat je er ineens aansluitkosten zijn berekend terwijl deze er bij het afsluiten niet stonden. Dat is wel apart, dat zou niet zo moeten zijn. De regel is, heb je al een mobiel bij Telfort, dan betaal je geen aansluitkosten bij een aanvraag voor Thuis. Heb je niets, dan betaal je ze wel.

Bij de aanvraag kijkt het systeem of de postcode ingevoerd is of er al een abonnement actief is. Is dat niet zo en je zegt van wel, dan zal zal het daar verder mee gaan rekenen. Als je dat achteraf aanpast wordt het niet meer bij de aanvraag aangepast omdat je die stap al voorbij bent.
Badge +1
Ik heb inderdaad de aanvraag vanaf mijn- ook telfort- aansluiting gedaan. 't Is jammer dat ik geen schermafdruk gemaakt heb.

> Stonden die activatie kosten ook niet in de bevestiging?
> Dat van de combivoordeel is ook wel apart.

Nee zo leep is telfort wel.

Ik weet dat de vorige bewoonster internet van ziggo had, maar niet welke gsm-provider ze heeft. Ziggo doet tegenwoordig zaken met Vodafone, maar dat zegt dus niets welke gsm-provider ze heeft.

De kennis heeft geen medebewooners, want hij woont er alleen.

Ik weet zeker dat ik bij de aanvraag het vinkje van combi voordeel niet aangevinkt heb (ook niet logisch, omdat de kennis geen gsm van telfort heeft maar van vodafone) en waarom dat dan wel gebeurd is, blijf ik vreemd vinden.
En al zou de vorige bewoonster een gsm van telfort hebben, moet niet zelfstandig dit vinkje van combi voordeel aangevinkt worden. De vorige bewoonster had immers geen twee dingen van telfort maar alleen de gsm van telfort en géén internet/vaste telefoon en ip-tv.
Badge +1

Tot je het schuifje omzet dat er al mobiel is, dan zou het moeten verdwijnen.Dat betekent dat degene die de aanvraag doet dit zelf aanzet

Nee, nee en nog eens nee. Ik heb de aanvraag voor hem gedaan en ik weet zeker dat ik het vinkje voor combi voordeel NIET, NIET, NIET heb aangezet. De kennis kan dit ook niet gedaan hebben, omdat hij helemaal geen verstand heeft van het aanvragen van internet en heeft daarom geen enkele kennis van het Mijn Telfort.
Badge +1
> Bij de aanvraag kijkt het systeem of de postcode ingevoerd is of er al een abonnement actief is.
> Is dat niet zo en je zegt van wel, dan zal zal het daar verder mee gaan rekenen. Als je dat achteraf
> aanpast wordt het niet meer bij de aanvraag aangepast omdat je die stap al voorbij bent.

Ik heb dit even op verschillende adressen bij mij in het blok geprobeerd. Telfort "ziet" inderdaad of er een internet abonnement op een adres aanwezig is en vinkt dan geheel zelfstandig (zonder dat een gebruiker dit (op)merkt) aan en dat vind ik een kwalijke en misleidende zaak.

De kennis en ook ik hebben dus internet en dan wordt door telfort ongevraagd het vinkje aangezet van combi voordeel. Heel overbodig en opdringerig vind ik dat. Toen ik dus even op mijn eigen adres in Mijn Telfort keek, stond daar dus het combi vinkje ook aan en dat heb ik dus zelf echt niet gedaan, omdat ik helemaal geen combi voordeel met alleen internet van telfort kan krijgen. GGGRRRR........
Dat er aansluitkosten in rekening zijn gebracht daar is verder niks mis mee, wel vreemd dat dit niet zichtbaar was tijdens het bestellen en niet op de bevestiging stond dat zou wel moeten.

Die combivoordeel lekker van profiteren mooi welkomst kadotje😁 maakt die aansluitkosten weer goed.

Het is wel goed dat je het onder de aandacht brengt.
Reputatie 8
Badge +11
Het blijft ook zeker vreemd. Ik heb echter geen idee waar het vandaan komt. Ik ga het in ieder geval onthouden. En indien mogelijk er wat aan doen. Bedankt voor het delen.

Reageer